|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Janele z Liků (Občasný) - 3.2.2008 > Drk> ok v současnosti rozhodně nejsem, a stává se pravidlem, že v určitém období života se nám podobné "projekce" mohou zamlouvat, v kontextu s tím, co zrovna prožíváme...čím více jsou ty světy podobné, nemyslím samozřejmě doslovně, tím se nám nabízený obraz více zamlouvá...a nemá to nic společného s vyobrazenou vyzáblostí, genocidou, lebkou potaženou kůží,snad zakuklenou bezmocí tělesné i psychické destrukce mě samotné...Mimochodem, v čem je autorska sadistická? Není spíše tak trochu citově masochistická, k sobě samé?
| | | <reagovat |
|
|
|
| Janele z Liků (Občasný) - 3.2.2008 > Drk> Bavili jsme se o tom s přítelem, o sledovanosti určitých básní, titulků, lidé reflektují "anděla, oběť, hlubina"---vždy to tak nějak zapůsobí více, ta slova sama o sobě jsou zvučná, s příslibem, pěkně jste to nazvala veteší, která má emanovat hloubku, ale určitě to nemusíme shazovat jako pouťový slovní inventář...v oné oběti, bledosti, vidím svůj strach, nedostatek své síly, zavřené oči, klopení zraku, sama se k němu nyní uchyluji, zároveň hluboce zakořeněnou touhu po něze, kterou mám personifikovanou do éterického nepřežraného těla svého protějšku..."obět" je tak trochu tedy, když to přeženu, personifikací mých pocitů a tužeb...
V minulosti jsem často nad touto problematikou přemýšlela. Napadaly mě situace podobné této. Představte si hromadu těl, těch pohozených a bezvládných, polomrtvých, nebo před časem již vychladlých, ležíte v té hromadě, na vzdálenost rtů od vás další položivý...Políbila byste jej, v té hrůze, neznámého?...Ve smrtelné křeči?
Nikdy nepochopím, jak ta hitlerská loutka, která měla po převzetí "dočasné" moci sloužit jen k tomu, aby vyštvala sociální demokraty a komunisty, buřičskou, potrefenou osobnost, kterou považovali dostatečně ohraničenou,na to aby nakazila svou nacistickou výstředností vládní aparát-dokázala se svými nohsledy tolik propracovat mechanismy zvrácené eugeniky..."architekturu koncentráků" pak převzali bolševici...Nepochopím tu zvrácenost, selektivnost, vy brejlatí, staří se šedými vlasy, matky s dětmi---vy rovnou do plynu...těhotným ženám fenolové injekce...a nemusí to být jen šoa, stačí se podívat na praktiky, které na sobě zažili političtí vězni...Malba "oběť 2 mi" připomněla i kurdské hladovkáře, kteří protestují proti režimu...šoa zde nemusí být identifikovatelná hned na prvním místě...nabízí se i problém uprchlíků, uprchlické tábory, etnické čistky...cokoliv...
| | | <reagovat |
|
|
|
| damika (Občasný) - 3.2.2008 > jawka> "..o čom má byť umenie ???... tato otázka by se hodila na fórum. Sama jsem přemýšlela, co mám napsat do komentu, nakonec nenapsala nic. Tak teď. Myslím, že budu vždy hájit, aby umění bylo o svobodě vybrat si a zpracovat podle sebe to, co mě zajímá, zaujme. Podmínkou asi bude co nejlépe jej zpracovat. To "nejlépe" se týká zodpovědnosti vůči sobě samému. Myslím si, že autor díla by si měl být jistý, že pro ně udělal maximum. Pro dílo, ne pro diváky. Pokud si je tím autor jistý, nezáleží na odezvě davu.
Dívala jsem se i na tvoji galerii...nevím, vnímala jsem zaujetí, přemýšlení, hodně citu. Žádný sadismus. Osobně mě ani jedna z Obětí nevyděsila, ale přiměly mě chvíli se zastavit a zamyslet. Nenapsala jsem to, protože přede mnou mi už wandalka psala z duše. :) Chápu rovněž Janele a její slova, že "lahodí jejímu oku" - i to byl jeden z mých pocitů. :)
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wandalka (Občasný) - 3.2.2008 > "neautentickými prostředky k neautentické události s neautentickou emocí..."
promiň Drk...ale s tvým myšlením bychom za pár let byli neuctiví i sami k sobě...
mayovky o šoa....snad to byl vtip......
viděla jsem Osvětim....ne před šedesáti lety...ale pouze před pár lety....
a zdrcenou skupinku židovských dívek..... slzami....kropily tu zem, jako milionkrát před nimi
lidé.....svými slzami....svou krví....
nebyl v tom masochismus...ani sadismus....ani z mé, či jejich strany
jenom zármutek....bolest.....zděšení....a úcta.
.......úcta především
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|