|
|
|
|
tuik (Občasný) - 7.9.2009 > zajímalo by mě, jetsli by to ztratilo část kouzla na jiném podkladu...asi jo.
ale tvůj styl mám ráda, tohle se ti povedlo a dumat se mi nad ničím nechce.
| Body: 5 Doporučil
| | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
miroslawek (Občasný) - 14.9.2009 > Serpentin, raimund, ariel+koho to zajímá - nechci se v tom složitě patlat a cintat, tak nabízím k osvícení takový jeden citát:
Neschopnost prakticky odlišit nejzákladnější rozdíly v literatuře, tedy rozdíl mezi fikcí a skutečností, mezi hypotézou a tvrzením nebo mezi imaginativním a diskurzivním psaním vede k "falešné představě o záměru", k představě, že hlavním záměrem básníka je sdělovat čtenáři nějaký význam a hlavní povinností kritika je tento záměr zachytit. Slovo záměr je přitom analogické: předpokládá vztah mezi dvěma věcmi, obvykle mezi koncepcí a činem.... Podobné pojmy patří jen do diskurzivního psaní, v němž je nejdůležitější shoda verbální kompozice s popisovaným objektem. Básník však chce vytvořit především umělecké dílo, jeho záměr lze proto vyjádřit jen nějakou tautologií.
(Northrop Frye, Anatomie kritiky, Host 2003, str. 105 / Anatomy of Criticism, Princeton University Press, 1987)
| | | <reagovat |
|
|
| ariel (Občasný) - 14.9.2009 > miroslawek> o mého textu Dvě tváře citlivosti jsi psal, že to víš. ale co víš? když ne že znáš záměr?
ale nemusíme o tom nutně diskutovat, zvlášť, když k ničemu nedojdeme
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
| ariel (Občasný) - 15.9.2009 > miroslawek> chceš tedy říci, že v rámci tvé interpretace to nějak zapadlo do tvého schématu. vidět jsi jasně strukturu nebo poselství mého textu pro tebe?
pak to chápu
| | | <reagovat |
|
|
| g morr (Občasný) - 15.9.2009 > ariel> Viz miroslawkova odpověď, resp. ne její obsah, nýbrž intence: proč bychom měli chtít hledat odpovědi, když každý nejenom může, ale snad i musí mít svou (odpověď). Pro mě osobně je tenhle způsob poezie studený, poněvadž jako čtenář mám pocit, že autor se se mnou nesnaží domluvit a cokoli mi předat. Rád to trochu přeženu: neriskuje nic za mne, ale jenom za sebe. Především demonstruje svoji suverenitu (a tím, pro jistotu dodávám, nemyslím nespornou "básnickou zručnost"). Doufám, že to bylo trochu k tvému tématu :))
| | | <reagovat |
|
| ariel (Občasný) - 15.9.2009 > g morr> potom jsi tedy pro to, v co věřím já? že autor předává poselství a čtenář ho může najít? v tom lepším případě.
(v tom, pro mě, horším, najde čtenář něco tam, kde to nebylo vloženo.
v tom ještě horším nenajde nic tam, kde to nebylo vloženo.
a v tom nejhorším ho nenajde tam, kde to vloženo bylo. ale i tak to nemusí být tragedie.)
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|