|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Michal Bärlach
Hledání
Chtěl bych Vám dnes napsat o člověku, který se nikdy nenarodil a -jak mé melancholické srdce tuší- ani nenarodí. Ptáte se, proč bych o něm měl tedy něco vyprávět? Kdo mluví o vyprávění, já vám o něm chci jen napsat...
Tak tedy nutno začít personáliemi : nenarodil se, tudíž vynecháme i rok a místo jeho světaspatření. Co se týče postavy, byl obrovsky nevelký, tučně hubený, měl blonďaté vlasy jako havran, nad jeho skobovitě malým nosem seděly zapadle vykulené bleděmodré oči, jejichž temně černá barva skvěle korespondovala s perfektně vyholeným plnovousem. Ale dost už popisování. Jak je vidno, byl to člověk jako každý jiný. Přesto je celý jeho život opředen tajemstvím, jaké asi nikdy nikdo nerozluští. Krom jeho přesného popisu, který jsem vtěsnal před začátek dílka, se o něm nic neví. Vlastně nic konkrétního. Sem tam - jen v bulvárních časopisech - se objeví nějaká zmínka o tom, že ho stále ještě nespatřili. Co Vám o něm chci říct? Nic. Co bych mohl?! Celý život jej hledám a snad doufám, že přinutím hledat i Vás. Varuji Vás ale, je to člověk těžko polapitelný, velmi vychytralý a především nevyzpytatelný. Proč jej máte hledat? Každý si najděte svůj důvod, proč Vás ten člověk začal tak najednou zajímat a přitahovat. Čím láká mě? Hledám jej, abych se ho zeptal na jedinou větu : "Člověče, jaké je to vlastně nebýt?"
|
|
|