JARO , aneb pohled okem zrozence z hvězd ...
pocta Markovi M. a jemu podobným ?!
Slunce se tváří vesele. Je skoro máj a mraky ždímají poslední kapky vody. Pak bude sucho. I v lidech ?! Studenta zachvátí honba za známkou. Na rande zapomene. Chtíč ho táhne ven … však povinnosti zůstávají. A Elektronek má dilema. Hází mincí a věří v hranu .Panna mu nepadla a orel je stále ještě ve vzduchu. Student neví! Elektronek zoufá! Škola, nebo organizovaná stimulace hormonu?! Dneska je už i ošklivá spolužačka krásná. Student stříhá do prázdnin metr a stále pevně věří ,že mince padne i na hranu … Však matika, chemie , fyzika ,litera … Elektronek začíná koukat po nohách profesorky. A škola vychovává k jednomu cíli a ideálu “mladý, krásný, chytrý, nadějný“ ! Pak budeš studente šťastný.
Venku se setmělo a Elektronek potají vdechuje cigaretový kouř. Snad by rád ven. Hvězdy jsou magnet ,matika je život! Život na hraně mince … jde jen o to ,komu padne hrana (nebo zazvoní?!). Elektronek drtí vzorec. Ve škole snad dostane jedničku (i dvojka je pěkná). Intelekt je fajn ,snaha se cení ,ale co je zpaměti ,to je nejlepší. A na hvězdy už není čas. Prostě už na ně nekouká. Budou tam i zítra (snad.?!). Mozek Elektronka stimuluje touha … tak moc chce ven!! Je pozdě a škola je zítra v sedm. Půlnoc minula a Elektronek vydechne kouř. Vypláchne si pusu vodou a kartáčkem s pastou .Jde spát ?! Modlitbu zapomněl … neměl na ni čas … objal polštář a usnul !
Řev ptáků a biologie nutí Elektronka vstát v pět. Snídá máslo s čajem .Snad to stihne … snad se naučí strany nazpaměť … a slunce vyšlo! Snad!? Student nemá ani chuť promnout si oči v jeho záři. Fičí do školy.Mezi obvody běží myšlenky na pozdní příchod a špatně strávenou snídani.
Je jaro ,skoro léto. Elektronek sedí a futruje informace do svého mozku. Bude chytrý?!
Ptáci, jaro, holky…matika, angličtina, litera… kolotoč se točí a student doufá ve výhru. Bankrot !!
Dny běží a student poslouchá rádio ,kouká na schodech holkám pod sukně a svádí vilnou spolužačku. Je skoro léto a Elektronek se snaží něco naučit … marně! Je jaro a holky mají minisukně s výstřihem k nahlédnutí. Dlouhé bloumání po nočních ulicích města. Pohledy na měsíc i s mléčnou soustavou. Modř očí a blond vlasů s křečovitým polibkem zastiňují myšlenky na matiku, chemii, fyziky…
Pár přiblblých pomlouvačných spolužaček se snaží předskočit vlastní stín své malosti a za okny je jaro. Všichni elektronkové se snaží při testu z matiky .Jen studentovi proběhla vzpomínka na krásku z měsíce ? Matika jde s cestou a on věci řeší hlavou a srdcem?! Dostal za pět!! Proč?! Myslel a blbnul?!
Hloupost a moc je opojná. Kdo je pak perspektivněji ztracen? Student ,nebo Elektronek? Vždyť je to jedno…stejně se rozdíl dneska …na jaře roku 2000 nepozná. … a my to víme ?!
|