|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Co je meditace? Krok do neznáma, rozšířením vědomí prožít dosud nepoznané oblasti nadvědomí. Tam kde je To, co nazýváme Bohem.
Jak poznám, že jsem Tam? Podle Jeho atributů – Nekonečnost, Dokonalost, Věčnost, Všudypřítomnost, Vševědoucnost atd.
Proč Ho běžně nevnímám? Hlavně proto, že se Mu uzavírám, nechci o Něm vědět i když tvrdím opak. Tak vzniká blok a říká se mu ego.
Proč ego nechce přijmout Boha? Boří jeho jednoduché představy o světě, kde je ono tím nejchytřejším, kde existují náhody a neznalosti, vše tak jak si samo přeje. Nemůže a ani nechce pochopit nekonečnou složitost Všeho, že je jen nepatrným podprogramem nekonečně dokonalého a mocného Boha.
Ale věřící přece věří v Boha, ne? Ano, ale věří jen představě vytvořené jak se jim to hodí z nějakého svatého textu. Z prastarých mýtických knih Ho chápou dost vágně. To ovšem Bůh není, proto v desateru zakazuje si o Něm vytvářet jakoukoliv představu. Nakonec chtějí mít hlavně klid a jistotu.
Je meditace dynamická nebo statická? Stvoření je věčně v pohybu, tedy v meditaci není klid ani prázdno. Tvořivost je hlavní archetyp Boha. Není Boha bez Stvoření.
Může meditace obsahovat i bolest? Ovšem, právě tak jako život. Meditace je přece zkoncentrovaným životem.
|
|
|