IDEÁLNÍ MANŽEL
Ideální manžel je podle mě science-fiction. A také komedie Oskara Wildea. Ale to, že tomuto falešnému mýtu dodnes věří tolik žen, je naprostá tragédie.
Ideální muž je nejspíš příbuzný Yettiho, tedy muže sněžného: o tom se také pořád hodně mluví, přestože ho nikdy nikdo neviděl. Existuje jen pár rozmazaných fotografií, pravděpodobně podvrhů, které pořídili blázniví badatelé pořádající na Yettiho vysokohorské výpravy v naději, že ho alespoň zdálky na okamžik spatří. A tak nějak je to s ideálním mužem: hypotetický bájný tvor, o jehož existenci nejsou žádné relevantní doklady, a přesto některé pomatené ženské jeho hledání zbytečně obětují celý život. A přitom proč?
Dřív když byl muž živitelem rodiny tak se dalo chápat, proč se chce každá ženská co nejdříve provdat, ale dnes, kdy se většina žen dokáže sama uživit, je manžel zbytečný luxus. Jen další komplikace života již tak dost komplikovaného. A pokud některá žena namítne, že jí je samotné smutno, mám radu: pořiďte si radši psa.
Pes bez řečí sní všechno co uvaříte a nikdy neremcá že je to moc slané, nebo málo slané, moc horké nebo zase studené, pořád se na vás zamilovaně dívá, vždy vás pěkně vítá, když ho okřiknete tak se neuráží, nenaznačuje že byste měla zhubnout, že máte příliš mnoho kabelek a bot, nemá hloupé poznámky, když se neučešete a nestihnete make-up, v noci nechrápe (a když tak jen tak sladce chrápinká), netahá si domů opilé kamarády…
Takový manžel naopak do všeho kecá, nic mu není nikdy vhod, kouří a všude zanechává popelníky plné vajglů, nahlas pouští televizi když tam běží nudné sportovní zápasy, obsadí koupelnu zrovna když tam potřebujete, klidně si natře ruce vaším luxusním a šíleně drahým krémem proti vráskám, nechává všude hrníčky od kávy a nikdy si pod ně nedá podšálek, takže máte na nábytku věčně nějaké fleky, nechává zvednuté prkýnko na WC a když dobere toaletní papír nikdy nedá nový, když od něho něco potřebujete stejně nemá nikdy čas, občas má své dny a to pak přijde ožralý a bez výplaty, trousí po bytě špinavé ponožky a spodky…to přece žádný pes nikdy nedělá.
Dlší rozdíl je, že pes se bojí řetězu a biče, zatímco mnozí muži tyto rekvizity v určitých situacích naopak doslova vyžadují, a pokud manželka jejich zvrhlým choutkám nevyhoví, neváhají zajít do nevěstince a utratit tam majlant. No má nějaká normální ženská zapotřebí, aby se jí pak sousedky posmívaly, že jí ten její běhá za prostitutkami? A nacházet doma za záchodem schované pornočasopisy také není příjemné, takhle vás pes nikdy neponíží. Zatímco pes je symbolem věrnosti, mnozí muži ani netuší, že něco takového vůbec existuje.
Z výše uvedeného seznamu psích a mužských kvalit tedy jasně vyplývá, který z obou jmenovaných tvorů je menším zlem pro osamělé ženské dušičky: zatímco pro psa svědčí drtivá většina citovaných bodů, pro chlapa snad jen to, že nečůrá na koberec….teda většinou…
|