|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Slunce přestalo zářit, asi zapomnělo paprsky u piva. To stéká majestátně do mého hrdla, rozezpívá se v těle,..., podíval jsem se do kouta a tam na mne zakýval plyšový medvídek, má nejoblíbenější hračka z dávných dob, přidal šibalské mrknutí...
Vedle něho stojí druhý hrnek na kávu, střídám oba, nesou již na sobě patinu starých vysloužilců, vedle nich stojí tři skleničky na pivo, nikdy je nepoužívám. K nim se druží krabice s fotografiemi, pár jsem jich dostal ve škole, další jsou z práce.
Třeba to bude zítra lepší, možná ji spatřím. Budu mít odvahu ji pozdravit? Třeba ano, tady se na to připravuji u piva, v mých představách se objevují setkání blesková, náhodná, na různých místech, v různou dobu, setkání veselá, opačná, s nadějí i bez ní.
Paprsky prosvětlily další láhev, dole, v Údolí paprsků, na samém dnu, stojím já, ona ke mně sklouzává, já ji zachytávám ve velké rychlosti, jsme roztočení jako míchačka plná betonu, podívám se znovu, další láhev je prázdná.
Za mnou v koutu stojí prázdná krabice, spávalo v ní štěně, které jsem dostal od kamaráda z práce. Štěňátko přejelo auto,..., aspoň tu krabici s napsaným jménem mám.
Co dělá můj Bod na stěně? Když mám pocit, že se proti mně spikl celý svět, dívám se na něj, je mi o trochu lépe, začnou na mě mávat blízké postavy, usměje se detail z posledního malování, po chvilce jej nahradí různé obrazce, zvířata, rostliny, jen Ona nepřichází,..., kde mám otevírák?
|
|
|