|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Paradoxy Boha – zkušenosti z mystických meditací, vyznání Lásky k Jeho Jinakosti Autor: romann (Občasný) - publikováno 21.3.2003 (15:42:27)
|
| |
Není nic mimo Něj, jen On je Stvořitel a stvořené současně, hologram. Bůh je i není Stvoření, je to jen Obraz, symbol Nepochopitelného, Nepopsatelného Procesoru mimo cokoliv známé. Nemá počátek ani cíl, je neodvolatelně a totálně dokonalý. Nic Ho neohrožuje, nemá nepřítele, ale může si Ho vymyslet. Co tedy má dělat? Musí něco Tvořit, jinak nastane Chaos, ten je ale také Jeho projev neprojevu. Musí zkoumat Sebe, protože bez svého projevu paradoxně neexistuje. Aby se mohl definovat, musí to učinit z pozic mimo sebe, ale nic takové není, proto je Jeho Tvorba Věčná ve všech nekonečně časech za časem, všechny příčiny za příčinami.
Ví i to, že je neřešitelný rébus i pro Sebe Samého. To je atribut Dokonalosti. Jeho Tvorba je nekonečně obtížná, ale současně nemůže být jiná. Nezná neznalost, náhodu, nehodu. Vlastně vše ví, minulost, přítomnost i budoucnost se svými nekonečně variantami jsou pro Něj neustále dostupné. Přesto stále Tvoří. Je jakoby stále Doma, Dokonalý v Dokonalém. Vše a všude je totéž – dokonalá Dokonalost, jen se umět podívat. Věčná proměnlivost a Nekonečnost nekonečně směry. Bůh nežije jen tímto světem, ale i v abstraktních světech příčin příčin. Pocit si stvoří jaký chce, i děj, prožije cokoliv i nemyslitelného.
Je nekonečně možností Jeho projevu, dělá všechny najednou i postupně zároveň. Nač tvořit jednoduše a jednotně, to je omezenost. Ta neexistuje, jen uměle. Proto vše tvoří nekonečně složité, vzájemně provázané. Ta krása Jednoty protikladů! Může si vytvořit všechny duality a není důvod aby to nedělal. Vše musí být kvalitativně a kvantitativně vyváženo, viz monáda s rybami.
Může si vytvořit i umělou nedokonalost, i když je to dost problém. Je jen umělá, protože existuje jen Dokonalá Dokonalost. Tu musí zablokovat. Tak si může vytvořit i umělý vývoj k Sobě. Vše z Něj vychází a do Něj se vrací, ale nikdy Ho neopustilo! Nebyl prvotní hřích, vše je a vždy bylo podle vůle Boha. Jde hlavně o přiblížení se k Němu, návrat Domů, to je hlavní úkol vývoje. Může si vytvořit i pohled na svět, který Ho odmítá a prožít ho. Je to zvláštní, nevidět Boha ač nic jiného neexistuje! I stvořit nekonečně vesmírů každý se svými zákony je Mu vlastní. Ví, že to bude dělat věčně. Stále v dosahu všech archetypů, stavebních kamenů Stvoření. On je Tvůrcem, Celkem i částmi, protože jsou to buňky Jeho Tvorby, Jeho samého. Ale vyjdete z prožitku Boha a je to pryč, ani popsat se to dokonale nedá.
|
|
|