|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Když putující usedli na svých sedácích, Ctihodný Subhútí poklekl, sepjal ruce, poklonil se a pronesl k Buddhovi: Tathágato, Ctěný světy, poraď nám, co máme říci mužům a ženám, co za námi přijdou a budou se ptát, jak dosáhnout plné a nekonečné lásky?
A Buddha oslovil shromážděné takto: Každý na světě by měl následovat to, co nyní řeknu, chce-li dosáhnout plné a nekonečné lásky.
Co myslíš, Subhútí, co je největší trýzní lidského srdce, co je největší překážkou při dosažení plné a nekonečné lásky? Zajisté, Subhútí, největší trýzní lidského srdce je žárlivost, jenž je příčinou jeho věčné nejistoty a nepokoje.
Co myslíš, Subhútí, existuje v některém z tisíců světů bytost, jež v tom nejpřísnějším ohledu žije zcela ctnostným životem, nedávajícím důvodu k žárlivosti? Co myslíš, Subhútí, můžeme věřit, že se někdo chová ve všech ohledech ctnostně a můžeme mu zcela a plně důvěřovat?
Nikoli, Subhútí, dokud podléháme žárlivosti, naše srdce nemůže dosáhnout plné a nekonečné lásky. Tisícího neklidu žárlivosti se lze zbavit jen praktikováním nevěrnosti. Pouze zastavením odříkání lze osvobodit své srdce od závislosti na ctnosti ostatních a dojít smíření s existencí ve světě tisící nejistoty.
Co myslíš, Subhútí, jak tedy mohu dosáhnout plné a nekonečné lásky?
Zajisté, Subhútí, pouze opravdovým a vytrvalým praktikováním nevěrnosti. Pouze opravdové a vytrvalé praktikování nevěrnosti přinese každé bytosti, ať už s mentálními schopnostmi nebo bez nich, nebo obojí, bez nich i s nimi, věčné osvobození od trýzně nejistoty a žárlivosti a dosažení plné a nekonečné lásky.
|
|
|