Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 24.9.
Jaromír
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pianista z kolekce dodatečné úvahy
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 22.4.2003 > Už jsme spolu na tohle téma diskutovali, tak se zaměřím na formální stránku a dávám Ti za jedna. A děkuji za uveřejnění.
Body: 5
<reagovat 
Archiw (Občasný) - 30.4.2003 > Svěle, mám na to stejnej názor...Záběry jen, aby šokovaly (vyhození vozíčkáře z okna, chodník lemovaný mrtvými dětmi..), abychom si uvědomili, jaké to bylo strašné.., ale vždyť mi to víme, tak proč zase... Ano, Pianista zajisté, tedy alespoň u mne, doplatil na to, že byl natočen až teď...Celý film jsem opravdu čekal na konec a bylo mi jasné, že to tak to skončí, že přežije a báječně nám k tomu zahraje. Film mne tedy velice zklamal...
Body: 5
<reagovat 
čtenář Hanika - 29.6.2003 > Žádný Benini, ale Benigni, prosím... :)
Jinak v poho
Body: 3
<reagovat 
kvi (Občasný) - 20.7.2003 > Bobre, ty me asi nebudes mit rad, ale ja musim nesouhlasne zareagovat;)) na Pianistu sem jit nechtela protoze sem ho a priori hodnotila presne v duchu vasich ohlasu. Jedinym duvodem proc shlednout byl Brody - presne muj typ;). Nejsem holka se slabym zaludkem ktera by nevydrzela krev, zabijeni a brecela u telenovel, ale tenhle film me tak zasah ze sem chtela utect a cast filmu "prezila" se zavrenejma ocima a zacpanejma usima schovana u svyho kluka v naruci. hysterka mozna si reknete...vubec si nemyslim ze ten film byl jako ty ostatni. Polanski to mel tezky-jde uz o dost zprofanovany tema, presto svou silou zasahuje nejvic ze vsech co sem mela moznost videt-schindler je vedle toho dojak. Pianista je "jen" brutalne realnej.
to proc sem chtela zdrhnout nebylo kvuli mrtvolam na ulici, invalidovi, brutalite atd, ale z pocitu sileny bezmocnosti zoufalstvi a toho pocitu kterej muzem sdilet s pianistovou rodinou zvlast v momente kdy je zabit zmineny invalida. oni nemohou verit vlastnim ocim!stejen jako my. celou dobu co se postupne ztezuji jejich zivotni podminky nemohou verit ze to je realita. a my? my si rikame mrtvoly na ulici? jen rekvizita filmu..jsou to jen herci je to vymysleny. ale nenapadlo vas jak je to perverzni? proc by to nebylo mozny a vzdyt tohle se klidne delo a ti ostatni byli jako my- divaci v kine. a v ty chvili kde se jdeme podivat na utrpeni do kina se v realite deje.
no nakonec sem si to asi zkazila a pusobim moralitne.. chtela jsem jen vyjadrit svuj nazor ze prave polanski jako prvni zpracoval tohle tema tak padne, pusobive a syrove -ukazal jak brutalni je realita.
p.s. s bobrem muzu souhlasit jen ve scene s nacistou pri hre na klavir. ktera je nejvice chvalena a ja si s jejim hodnocenim nejsem tak zcela jista.
Film me nezklamal ale radeji bych ho nebyla videla..i kdyz Brody za to stoji;)
Body: 1
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 20.7.2003 > kvi> Ahoj, kvi. Děkuji ta reakci, samozřejmě nemám důvodu se zlobit! Na mne film tak "drasticky" nepůsobil, ale zase se ti mohu svěřit, že když jsem četl knihu Obyčejní muži, což je studie čerpající z výpovědí popravčích čet - teda těch čet, které popravovaly Židy - tak mi bylo zle a stačilo to na papíře.
Libí se mi, že se shodnem v jednom tématu, které ale podle mě bylo zbytečně stranou. Totiž ta bezmoc. V tomhle byla asi nejsilnější ta pasáž kdy pianista žil na dohled Varšavskému ghettu a celá válká mu pod ony běhala jako zvrhlý komiks.
Přesto, z důvodů které uvádím v článku, považuji za dobré a užitečné odlišovat film od reality. Já tu, jak víš hodnotím film a o to beží. Nepřijde mi nijak perverzní brát mrtvoly ve filmu jako rekvizity. O mém vztahu ke skutečným mrtvolám to neříká nic. To jako když se mi nelíbí špatná báseň o lásce, tak to taky neznamená, že jsem necita.
Jsem zkrátka pro nápaditější zpracování předlohy.
Měj se!
<reagovat 
čtenář kimpara - 23.7.2003 > nedýchlo na mě v téhle recenzi,to co jsem si z kina odnášel,lituji,o tom co tu píšeš to nebylo
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 24.7.2003 > čtenář> Nedýchlo na mne v tvojí reakci to, co jsem si z kina odnášel, lituji...

Mrzí mne, že jsi to nerozvedl, tvůj názor mě zajímá. Ale nechtěj po mě, abych se trefoval do toho, co si odnášíš z kina. Od toho tu rozhodně nejsem a nelituji toho.
Takže by mne zajímlo, co jsi tím vlastně myslel.
Zdravím.
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 28.2.2004 > Ja jsem ten film videla az nedavno na DVD. DO kina jsem na nej nesla, z toho duvodu, ze u smutnych filmu brecim. Nejdrive potichu, pak nahlas...:-) Brecela jsem i u DVD...:-)
Jinak si myslim, ze to byl dobry film. Mas pravdu, obsahove nic noveho pod sluncem, spousta filmu na toto tema uz udelana, ale presto velmi dobre zpracovane a skvele herecke vykony. Srovnani s filmy na toto tema snese...:-)
Jednou odpovedi na proc zase film na toto tema ti muze byt, ze Polanski je zid a cast jeho rodiny byla take vyvrazdena. Zrovna jako treba dneska film Mel Gibson o poslednich 12 dnech zivota Jezise. Mel Gibson je starokatolik a ma k tomu tematu osobni vztah...:-)
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 2.3.2004 > Film jsem viděla rovněž na DVD před dvěma dny. Řekla bych asi tohle: úvodní část, kdy jsou hrdina a jeho rodina posunováni nejdříve do ghetta a pak do koncentračního tábora, byla udělaná velmi působivě. Neustále jsem byla v napětí, kdy, koho a jak zabijí, cítila jsem o jeho příbuzné opravdický strach. A nemyslím si, že tenhle pocit je až tak snadné vyvolat. Když si navíc vybavím Schindlerův seznam - opravte mne, jestli se mýlím, viděla jsem jej již před deseti lety - , tak tam nikdo z těch blíže sledovaných hrdinů nezemřel, byla tam taková ta jistota, že hrdinové přece přežijí. Podobná, jaká je ve druhé části filmu. Když vidím protagonistu, jak střídá úkryty, schovává se a utíká, cítím třeba odpor k tomu, co se okolo něj děje, ale o něj samotného strach nemám, protože vím, že beztak přežije. Stává se z něj spíše takový "superman", který přemůže všechny trable.
Tudíž si myslím, že minimálně ta první část v něčím originální je. (Navíc: Řekni mi, Bobře, kolik jsi viděl filmů na tohle konkrétní téma? Určitě budou, ale já jsem kromě zmiňovaných snímků Schindlerův seznam a Život je krásný viděla asi jen Sophiinu volbu. Rodina, která skončí v koncentráku, je ještě ve filmu Všichni moji blízcí, ale ten se celý odehrává ještě před jejich odchodem.)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter