|
Pescatore (Občasný) - 30.1.2004 > Děkuji. Že by další pokus?
Na žáka základní školy to není špatný výkon.
"Na nejasný zřetel
nejlepší je jetel!"
Tak z toho udělám školní úlohu, což?
Voloviny a soustavy vyhodíme...
Poupě schne ve váze
jen okamžik v průtrži času
sklenice průhledná
plná světel
V míse
ovoce představ
| | | <reagovat |
|
|
| Pescatore (Občasný) - 30.1.2004 > Vio>
Jo “význam” se dá dělat na kousky, jo? A “podstata” se dá "porušit"?
No, vidím, že v pojmosloví si asi rozumět fakt nebudeme.
Pro mě je prostě používání "rýmů":
Náručí – nepučí; usychá – řeřicha; světel – zřetel – v takovémto provedení “prvrorepubliková (a starší) záležitost” a pokud ty hájíš “literární přínosnost”, jak se mi zdálo a experiment, tak tohleto tvé básnění je pro mne nepovedený pokus o nápodobu stylu, který se dnes nehodí už ani napodobovat.
O “významovosti”- “poutavé soustavy / bez řeči čísel”- ani nemluvě.
Ale kdoví, třeba jsi v “pokrokovosti” velmi daleko a “literární přínosnost” tvého stylu se pro druhé zrcadlí v plné kráse. Abych jen nekritizoval, máš v tý básni i hezký “místa”, ale podstatu bych do toho netahal. Nějaká ta smysluplná symbolika by tu byla, dějovost též, takže na “popi snost” si tu nestěžuju.J
| | | <reagovat |
|
|
| Pescatore (Občasný) - 30.1.2004 > Vio> Na tonoucího se moc necítím. Rýmy jsou "v pořádku", po formální stránce jistě.
No, tak máš asi nějaký mně nedostupný hlubokoponorný smysl ve svém stylu a symbolice, ve tvé básnické soustavě. To může být.
Ano, "pokrokovost" jsem si dosadil já. Protože věci jako je "pokrokovost" či "literární přínosnost" či "experiment" jsou pro mne v poezii pouhými žvásty. Nemám opravdu moc rád, když si básník půjčuje "literárněvědné termíny", které neumí aplikovat a nemá v nich pořádek.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|