Svatopluk Karásek se představí ve Vídni TISKOVÁ ZPRÁVA Z ČESKÉHO CENTRA VE VÍDNI, 5. ÚNORA 2004
V Českém centrum ve Vídni se dnes 5. února v 19 hodin koná autorské čtení a prezentace autobiografické knihy Svatopluka Karáska "Promočený farář", která vychází pod německým názvem "Der durchnässte Pfarrer". O den později, v pátek 6. února, vystoupí ve vídeňském klubu Nachtasyl, Stumpergasse 53- 55 Skupina "Pozdravpámbu". Se Svatoplukem Karáskem představuje protiklad současné Popmusic. Namísto klamu a povrchnosti poskytuje volný, osvěžující hudební styl s texty Svatopluka Karáska. Skupina "Pozdravpámbu" byla založena v roce 1998 a těší se velké popularitě. Koncert připravilo České centrum ve spolupráci s klubem Nachtasyl.
Farář, písničkář a poslanec parlamentu ČR Svatopluk Karásek slouží evangelické církvi, které byl v 70. letech komunistickým státem udělen zákaz činnosti. Proto začal S. Karásek svá kázání zhudebňovat. V jednom politickém procesu byl společně se skupinou "Plastic People" odsouzen a vyhnán do politického exilu. Poté působil jako kněz ve Švýcarsku. V 90. letech se vrátil zpět do České republiky a kázal v kostele "U Salvátora". Nyní působí jako poslanec parlamentu, pořádá koncerty a káže jednou měsíčně v kostele "U Salvátora".
Program vystoupení S. Karáska ve Vídni:
PROMOČENÝ FARÁŘ Svatopluk Karásek 5. 2. 2004 autorské čtení v Českém centru ve Vídni
Koncert skupiny POZDRAVPÁMBU 6. 2. 2004 se Svatoplukem Karáskem ve vídeňském klubu Nachtasyl
Více informací:
Správa českých center vedoucí odd. komunikace a marketingu Petra Lešková, tel.: +420 2216 10 263, 252 e-mail: komunikace@czech.cz <http://www.czechcentres.cz>
České centrum Vídeň Herrengasse 17, 1010 Wien Marcel Sauer, ředitel tel.: 0043/1/5352360 e-mail: ccwien@czech.cz <mailto:ccwien@czech.cz> http://www.czechcentres.cz/vienna
|