Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 21.9.
Matouš
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Takové malé retro
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 18.2.2004 > anoano, poznat a poznávat jsou dvě různá slovesa, první vidu dokonavého a druhé nedokonavého :o)))
<reagovat 
stanislav (Stálý) - 18.2.2004 > My si zvolíme brýle filosofie. - ale tyhle brejle sou nějaký divný... houby celostní náhled, jen výseč a ještě nudná...
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 19.2.2004 > stanislav> 

Jak říkám, s odstupem času mi to přijde přemoudřelé, místy kýčovité a dost patetické - nezbývá než doufat, že jsem se už posunul dál. S tím celostním náhledem a výsečí jsem to nepochopil. Že je to nudné, to je asi pravda. Nicméně mne potěšilo, že k některým věcem, které tam jsou jsem se po čase vrátil atd. Prostě retro, kterému jsem neodolal a chtěl vám taky dopřát, hihi. Jo a k těm brýlím - mno, jako student katolického Biskupského gymnásia s názory jaké mám a měl jsem už tenkrát, jsem usoudil, že bude lepší se nábožensktví vyhnout, byť téma znělo: úloha fil. a náboženství. Snad bych už dnes tak nepovedený obraz nepoužil.

 

Měj se.


<reagovat 
 stanislav (Stálý) - 19.2.2004 > Bobr> 

ále, nic proti, jen ten styl "odborníka", kdy vytahuješ samý odkazy na odkazy a působí to hodně nezažitě, útržkovitě, bez nějaký jasnější vlastní myšlenky, no tak asi....

k tomu s těma brejlema - je to pojato z mýho pohledu jednosměrně, ačkoliv kafráš o změně paradigmatu v soc. vědách, jedeš po starý koleji, no, nevim, jak ti to nějak stručně říct, a asi to ani neni až tak podstatný, svým způsobem jsem si počet, co asi tak mladistvej bobr smažil, a o to šlo... :o)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > stanislav> mladistvej Bobr, ta představa, hihihiiiiiiii :o))))
<reagovat 
Zefram (Občasný) - 22.2.2004 > Se Stanislavovym nazorem souhlasim. Na druhou stranu mam tez jednu praci z te doby. Vyhodou prislusnosti k exaktnimu taboru je prave fakt, ze na zadnem svem zaveru nemusim nic menit, spis doplnit, rozvest, podat jinak.

Ovsem kritizovat vedu pro masokostni moucku, kdyz jde o cisty ekonomicky zajem, to je silne kafe. Podobne je velmi jedovatym odvarem rypat do snadno skladovatelneho jaderneho odpadu, ktereho je par tun, zatimco neskladovatelny odpad tepelnych elektraren volne poletujici v ovzdusi, o tom ani zminka.

Jen, Bobre, nesdilim tvuj optimismus. Je zajimavejsi cist tve pozdejsi prispevky. Fakticky vsak stale ten filozofujici styl mysleni, o nemz Dawkins spravne rekl, ze je neskonale pritazlivy pro kohokoliv, kdo dosahl stupne vzdelani daleko prevysujiciho schopnost analytickeho mysleni. Vyznacuje se predevsim touhou vse brat doslovne a prilis casto citovat. Amen.
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 22.2.2004 > Zefram> 

Ahoj Zeframe - uz jsme se dlouho nevideli. Je to proste retro, mno. Myslim, ze veda zaslouzi kritiku, ale mas pravdu, tohle je trochu silne kafe. Nicmene, problem s masomouckou poukazuje na spojeni vedy a ekonomiky, ktere je dle meho proste problematicke - viz. uloha expertu ve valce s Irakem. Je pravdou, že exaktni vedy mohou byt (snad) vzhledem k predmetu imunejsi. Zkracene receno, muj pohled na vedu se posouva do subtilnejsich zkoumani. S Dawkinsem mi radsi pred ocima moc nemavej ;-). Já jsem myslím schopen analytického myšlení, jen si nemyslím, že je to jediný rozumní diskurs. S tou doslovností je to těžký, sám uznej, jakou ´´ulohu má jazyk ve společenství. Sklony k citování se snažím krotit, to je pravda. A taky se snažím nějak už konečně projít si svojí "krizí relevance", kterou vyčítám filosofii ;-).

Takže děkuji za kritiku, a pokusím se ti udělat radost něčím novějším.

 


<reagovat 
 Zefram (Občasný) - 23.2.2004 > Bobr> Preci jen nejde kritizovat vedu za to, ze funguje a proto je uzivana. To by fakt bylo postavene na hlavu. Pak by samozrejme v tvem smyslu nejlepsi byla mystika, jejiz esencialni vlastnosti je absence funkce. Nemuzes preci hned mlatit METODU za to, ze jeji uzivatele a zpusob uziti nevyhovuje nejakym kriteriim. Metoda samotna ma nejake bezpecnostni mechanismy, ale zvlast kratokodobe je lze prakticky vsechny prekonat. A to uz je vec politiky a jinych diskusi, nez otazky legitimity vedy. Ta je legitimni, protoze dava nejlepsi obrazy skutecnosti.

Pokud jde o analyticke mysleni a doslovnost, je to myslim velmi zasadni problem. Uvaz sam, kolikrat jsem od tebe dostal po palici za konkretni formulaci. A kolikrat jsem se zurive branil, ze jde o princip a ne o slovickareni. Proto se mi ten Dawkinsuv vyrok tak libil, ze to vystihlo muj casty pocit. Konretne i pocit z toho tveho retro prispevku. No, uznavam, ze to, co jsem napsal pred par lety, tez ma rezervy.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 18.2.2004 > pssst - sloveso "poznat" je dokonavé ;o)
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 18.2.2004 > Kelly> No, já to myslel jako "poznávat"....
<reagovat 
 jop (Občasný) - 12.4.2005 > .
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 12.4.2005 > jop> 

jop (Stálý) - 12.4. > Bobr> Když někdo publikuje maturitní písemku, bude brzy skenovat a publikovat i své obrázky z mateřské školky. Tvé ego je opravdu bublonózní.

Bobr: ...a ja budu ten posledni, kdo to bude zakazovat. Tva logika je samozrejme neprustrelna - jako vzdy. O tom proc jsem to sem dal a jak to vidim s odstupem casu se doctes v poznamkach.

A pan Jop se nam zmenil na Helgu, tedy vyse uvedene odted patri slecne Helze.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 12.4.2005 > jop> bublonózní ego :o))) to je teda metafór!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter