Naty (Občasný,Redaktor) - 29.3.2004 > Adina> Jo holka, to se asi neptáš té pravé. Já o nějakém ubírání se tvůrčích smyslů jakýmkoli směrem zásadně nepřemýšlím. Čímž ovšem nechci naznačit, že je to dobře. Já si prostě hraju, baví mě to, a s odstupem času se mi vždyxky tak jedna z deseti mých věcí opravdu líbí.
Snažila jsem se poctivě projít pár tvých básní, ale když můj pohled je strašně subjektivní a navíc náladovej. Tvůj způsob psaní se mi dost líbí. Říkám mu esenciální. Většinou se vyjadřuješ hodně stručně. Necháváš čtenáři dost prostoru k domýšlení. Máš spoustu originálních obrazů a přirovnání, který mě dostanou, když si za nima dokážu něco představit, a který mi naopak přijdou ploché, či násilné, kyž za nimi nic nevidím.
Abych neplácala do větru, hodně mě oslovily třeba Koupelna, Nasněžilo, Ve víně je pravda a Červená desítka. A určitě bych našla i další, kdybych nebyla líná jít víc dozadu. A pak napíšeš něco, jako s tou inventůrou, kde mě hned od začátku odradíš těma řasama ne regálech, takže to vzdám předem, a pak na konec umístíš trojverší, které mě dostane:
a schodky v papírech
kloboukem pokynuly
k nedohledání - to je prostě perla.
Ale abych se vrátila k týhle. Zraky do kapes mi přijdou trochu laciný a cimbály cizího Někoho přitažený za vlasy, takový nasílu rádoby efektní. Gramatický tvar daktiloskopy mě sice trochu zarazil, ale v souvislosti s prsty bez rukavic, tedy vnímajícími a zanechávajícími stopy, mi to přišlo jako moc dobrá vychytávka.
Moc jsem ti asi nepomohla, co?