|
|
|
|
|
|
|
|
Ardilla (Občasný) - 11.6.2004 >
Maminko moje
já chtěla bych být
tou malou holčičkou
když cůpky jsi mi zaplétala
a hladila rukou laskavou
| Body: 5 Doporučil
| | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
milhaus (Občasný) - 16.6.2004 > ouvej, kelly, rawen, dr.faust, sobek. souhlas
když jsem si přečetl první dva řádky, tak jsem si řekl, jo, no konečně, alissie napsala něco dobrýho, ale pak...
mimochodem moc mě zajímá, jak si ty představuješ dobrou poezii? Co by měla mít, a co ne? (naprosto vážně, neironicky)
| Body: 2
| | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
julian (Občasný) - 17.6.2004 > Mimochodem, teď jsem se díval na některé moje věci: na začátku moje legrácky typu Jméno - Růže a podobně JSTE DÁVALI DO ČASOPISU.
Tohle je neskonale lepší, než tamty moje patvary... proto vážně nechápu a nerozumím...
Inu - budiž.... totem totemákům...
| Doporučil
| | <reagovat |
|
|
|
|
|
julian (Občasný) - 17.6.2004 > Otřesný kýč, který nikdo nevydá!
Ohavnost nejvyšší!
Přepiš a zkus znovu!!!
Nojo, no...
Tu a tam pokulhá zamýšlený rým, tu a tam chybku má. To jo. Tož ale totok?
Já se vážně ztrácím a nechápu - naprosto nechápu - kritéria, podle kterých lidi hodnotíte. Ostatně - mnoho se tím nemění, nechápal jsem to hodně často a hodně dlouho...
Osobně dávám 5D
Zajímalo by mě, jak má podle pánů a dam kritiků a kritiček ("pan_poslepovaný_kýč", "pan_otřesný_nevydávat!" a další.... ) vypadat poezie.
Vezměme si dadaismus - bláboly beze smyslu, ze kterých si lidi sedaj na zadek. I spousta surrealistů byla vysloveně mimo mísu. A přesto je na výškách a v "odborných" časopisech opěvují a kdesi cosi sifon dva.
Nic, líbí se mi to. Ať si to kdo chce přebere jak chce.
A doufám, že tohle bude Alissie psát - je to její styl, ke kterému se začíná vypracovávat a který tady celkem pěkně prosvítá.
A myslete si o mém hodnocení co kdo chcete...
| Body: 5
| | <reagovat |
|
|
| pjer (Občasný) - 18.6.2004 > julian> Sorry, ale srovnávat tuto citovou výpověď s dadaismem nebo surrealismem zas přijde mimo mísu mně.
A jestli je tohle styl, k němuž se člověk musí vypracovávat, tak to už nevím.
Dokážu pochopit, že tohle někdo může myslet upřímně, dokonce to i sepsat, ale proč to publikovat?
Připouštím, že ze mě mluví závist, tolik déček jsem nikdy za žádný text nedostal.
A jestli je tohle cesta k virtuální popularitě, tak děkuji, ale tudy ne.
| | | <reagovat |
|
| egil (Stálý,Redaktor) - 18.6.2004 > julian> Netroufám si rozhodovat, co je a co není dobrou poezií. Dobrou poezii možná nepoznám, ale rozhodně někdy vycítím. S nedobrou je to podobné. Maminka... silné téma. Viz Holan, Seifert, Skácel a mnozí jiní. Návraty do dětství. Chápu to, sám se vracím k osobě svého dědy. Nicméně, jsou určité momenty, které bývají charakteristické pro vyzrálou poezii. A ty zde nenacházím.
Autorka v několika svých reakcích akcentuje svou osobitost ("už jednou jsem se zmínila, že píši jako Alissie...a nikdo jiný..."). Musím zklamat: co se týče nevyzrálé poezie, většina neumělých pokusů různých začínajících vykazuje více než značné podobnosti (dlužno poznamenat: jsou i tací, kteří začínají celý život:). Takovéto verše jsou pro některé jedince emočně nabité, ale poezie není jen o tom - opakuji už po několikáté - , co říct, ale jakým způsobem to říct. Neříkám, že je nutné, "říct to" za každou cenu nově (naopak: v dnešní době postmoderních balastů stále více a více lidí sahá "k neoklasicismu"). Ale přesto, dobře odvedená práce je dobře odvedenou prací.
Tato báseň:
Proč kýč? Už jen proto, že báseň nepřináší nic než patos, který sleduje (podobně jako americké filmy nebo ženské romány) jediné: dojmout.
K této jednostrannosti emocí: viz např. Bělohradský, ale nejlépe vystihuje Holub v jedné básni; volně: žáčkům řekneme, že páv je bohatě barevný, má krásná oka, šošolku.... ale zamlčíme jim, že má prdel. Báseň autorky Alissie je zdánlivě emotivně nabitá, ale ve skutečnosti je to podvod podbízením se.
PS: Jediné kritérium, podle nějž např. já hodnotím, je intuice. Objektivita v umění je oxymorón.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|