Stránku připravil: Martin
Čtení povídek v Jindřišské věži, beseda s cestovateli
Bum! V každou celou hodinu, pokud paní nezapomene vypnout zvony ve věži, se rozezní několik zvonů, které umí přes 1000 melodií. Každý den hrají jinou. V podkroví Jindřišské věže v Jindřišské ulici se schází cestovatelé i spisovatelé povídek z Totemu, Písmáka, Literry a jiní. Nacházíme se ve věži, která tu stojí již od 70 let 16. století - v centru Prahy na místě tehdejšího hřbitova. Osaháváme originální krovy z roku 1874, pod námi se nalézá unikátní železobetonový desetipatrový prut, který lemují původní historická zdiva. Jen díky němu tato unikátní pražská památka přežila. V zemi staré půdy jsou nataženy topné kabely a tak, pokud se kdokoli zuje, má teplo v nohou!:-)
Večery se skládají ze dvou částí – v první části večera se čtou povídky, druhá část večera patří besedě s cestovatelem. V rámci večerů jsme takto byli na Kamčatce, v Kirgiztánu, Keni, Grónsku, Švédsku, na severní točně i v Kanadě. Povídky přijeli číst i takoví autoři z Totemu, jako Maxima Gali a Jirik-Jirik až z východního Slovenska.
Z trámu visívá bílé plátno a na něm běží z promítačky filmy a fotografie. Končívá se krátce před půlnocí, někdy po ní. A podle počasí – tepla, zimy, doby pak všichni odchází ještě někam posedět.
(odkazy na některá povídání o večerech najdete pod jednotlivými náhledy níže)
Text: Martin, foto: petula
|