Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 1.5.
Svátek práce
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 

Totem během více než 10 let

 

1999

 

Totem začínal jako asi všechny projekty, které se prostě mají stát. Byl květen roku 1999 a Petr s Martinem seděli na chodbě ČVUT a přemýšleli, že by založili nějaký internetový časopis. Pepa Trčka s Dušanem nezávisle na nich dostali na kolejích na Strahově ten samý nápad a osud tomu chtěl, že se jednoho dne seznámili.
Dušan (programátor) chodil se svou budoucí ženou Pišišvorem (Vtipy), na koleji pobývat s malířem Thomasem Hudsonem (Malování). Petr (Poezie) znal z divadla Veroniku (Poezie), Martin (Poezie) znal nadšenou fotografku Lucii (Fotografie), komixáře Přemka (Komix) a do organizování všeho možného zapáleného SShana (Publicistika a organizace). Zanedlouho se přidala od Petra Lian (poezie). Takto vznikla přes léto první redakce časopisu, který ještě neměl jméno ani neexistoval. Scházeli jsme se každý týden, někdy i několikrát týdně, nejčastěji na Strahově na kolejích, často potom na zahrádce na Smetanově nábřeží u řeky a v kavárně FAMu. Dušan objevil php a rychle se jej učil, díky čemuž mohl budoucí Totem spatřit světlo světa již v říjnu.
O název časopisu, podobně jako o název jeho vydavatele, občanské sdružení Loreta, byl veden několikaměsíční spor, nakonec zvítězil kompromis. Dušanův nápad Totem (Totální e magazín) symbolizoval místo, kde se všichni schází. Veronika vzpomněla na Loretu, která je v mnoha dílech českých umělců zmiňována, s tou souhlasila druhá část redakce.
Na jaře roku 2000 se k redakci přidal Hackman, který do té doby brázdil ještě coby námořník moře a posílal do právě vznikajícího časopisu své povídky. Hodně práce v roli šéfredaktorů udělaly Kelly a po ní Naty, která je dodnes velmi akční šéfredaktorkou Totemu, neúnavně akce uvádí šedé, drfaust, Petula a další (viz.níže). Dnešní redakce čítá 16 členů, organizuje pravidelná i nepravidelná autorská čtení i výstavy grafických děl. Díla autorů byla odpublikována v řadě tištěných časopisů, se kterými jsme navázali spolupráci, putovala v tramvajích, do knih i po rozhlasových vlnách. Od vzniku Totemu do současnosti zde odpublikovalo přes 265 000 svých děl více než 30 000 zaregistrovaných umělců.

 

2000

Říp

Kdo byl přítomen setkání na Řípu, nikdy na něj nezapomene. Sešla se tu horda lidí nejen z Totemu, která na vrcholu Řípu v hospůdce strávila s kytarami a básněmi sobotu, venku přespala do neděle za noci plné deště. Říp měl prostě svoji jedinečnou atmosféru.

Na první fotce vidíte cestu k Řípu, zleva Juditu (velmi aktivní členka redakce poezie), pak jde SShane (redakce publicistiky a organizace) a vpravo Dušan (programátor Totemu). Z Řípu se po celou dobu ozýval Hackman, který byl na hoře jako první a než jsme se k němu všici dostali, měl v sobě už pár dvanáctek:-)

Na fotce dole staví SShane s Martinem stan v noci u rotundy. (foto SShane)

Spolupráce s radiem Strahov

S radiem Strahov jsme spolupracovali skoro rok. Ve vysílání jsme pro studenty na kolejích představovali tvorbu autorů z Totemu. Dušanovi šlo mluvené slovo do prázdna nejlépe:-)

 

Příspěvky autorů z Totemu vychází v tištěné podobě v časopise Nový prostor

undefined

 

 

Tak toto je první A4 stránky, kterou jsme poslali do časopisu Nový prostor, který je distribuován lidmi bez přístřeší. Pak postupně vycházela řada děl autorů z Totemu v tomto časopise. Spolupráce s Novým prostorem byla vynikající - měli jsme za úkol zaplnit stranu A4, tu jsme odeslali redakci Našeho prostoru a pak jsme se už jen těšili na uveřejnění.

 

2001

 

Vydáváme svoji první knihu s díly autorů z Totemu "Z kapsáře"

Tato akce by se měla někdy určitě zopakovat. Na tisk knihy se složili všichni autoři, kteří do knihy publikovali, Hackman knihu vysázel, Martin se postaral o organizaci akce a spolu s Jirkou Šizlingem o tiskárnu.

Na obálce vidíte sličnou Lucii, nadšenou fotografku, která ve dne oko od svého fotoaparátu neodtrhla ani na minutu. Bez Lucie si založení rubriky fotografie šlo stěží představit.

 

Skochovická rychlovka

O organizaci Skochovické rychlovky se postaral zejména SShane. S holkama vylepoval spoustu dnů dopředu cedule zvoucí na "Open air" hudebně zábavný festival Totemu ve Skochovicích. Přijela řada kapel, ve Skochovicích jsme byli až do noci.

Na první fotce vidíte pódium s kapelou, dole je vpředu Dušan a Pišišvor, za nimi SShane.

 

Festival Totemu v chrámu v Panenském Týnci

V Panenském Týnci stojí kostel, který zůstal nedostavěn - zdejší místo je neobyčejně silné a přitahuje řadu nejen lidových léčitelů.

Nápad zde uspořádat akci měl Luboš Pavel, divadelník, který svými vystoupeními obohatil řadu kulturních akcí Totemu.

Místní starosta (na fotu dole vpravo vedle SShana) byl neobyčejně aktivní, z lampačů svolával celou vesnici na akci Totemu, avšak nakonec přišel jen on a my, kteří jsme vystupovali, a pár příznivců.

To ale nic nemění na tom, že jsme si udělali příjemný výlet i zážitek v jednom.

 

Festival autorské tvorby v Chodovské tvrzi

V Chodovské tvrzi jsme se sešli koncem léta. Na obrázku spatříte řadu nejen tehdy mimořádně aktivních Totemáků: Cobaina - dlouholetého redaktora poezie, bez redaktora Thomase Hudsona si lze stěží představit rozvoj rubriky výtvarna a maleb, spatříte tu i Dušana - programátora Totemu, Hackmana - aktivistu a redaktora povídek, bez hlasitých úsměvů Lili se neobešla žádná akce, Marjánku byla jednak redaktorkou poezie, pak také organizátorkou řady výstav pro autory Totemu, Pišišvora - redaktorku vtipů, dále tu můžete spatřit mezi jinými i Toho_s_kytarou, který často na vystoupeních četl z tvorby autorů publikujících na Totemu. Na fotografii nevidíte redaktora fotografie Madmana, který neustále někde něco fotil a tak byl skryt za fotoaparátem:-)

Vpředu vidíte Paulu, organizátorku řady akcí a členku redakce poezie, která nejen tenkrát s Martinem četla z autorských děl Totemu.

 

Od 1.dubna do října 2001 v kavárně Národního divadla proběhla výstava fotografií fotografů Totemu.

 

Lucie zorganizovala výstavu fotografií autorů z Totemu v prostorách Národního divadla. Vystavoval zde například i redaktor fotografie, Madman, který fotil krásné černobílé snímky.

 

 

Bylnické nádraží, z kolekce Brumlov - Bylnice v proměnách světla, Madman

 

 

 

Večery Totemu v JazzClubu Železná

Na fotografii vidíte jedno z uskupení, které četlo v JazzClubu v Železné. Zleva na první fotografii jsou Ten_s_kytarou, dcera od Fines, redaktorky, která se zasloužila o řadu akcí, které Totem dělal, vpravo sedí Petr. Na fotografii dole čte Ten_s_kytarou.

Den poezie

V listopadové vánici a mraze tu přednášíme své verše. Děje se tak přímo u hrobu Karla Hynka Máchy. K hrobu přicházíme přímo z večera Totemu v JazzClubu v Železné.

 

2002

 

Výstava děl autorů z Totemu v kavárně Dobrá trafika

Dobrá trafika, zejména ta v Korunní ulici, hostí výstavy fotografiíí a jiných děl autorů z Totemu snad každým rokem. V uličce tu předvádíme

díla zejména fotografická, často doprovázená výkladem, prózou či poezií.

 

Druhý výstup na horu Říp

Narozdíl od prvního výstupu na Říp se druhého výstupu zúčastnilo jen asi šest lidí. Vláčkem jsme dojeli k úpatí hory a udělali si příjemný výlet.

Tou dobou na druhé straně hory byla pravá česká pouť. Přespali jsme u Lili doma v Roudnici nad Labem.

 

Výstava děl autorů v Bílině

Výstava děl autorů Totemu v Bílině nás překvapila hned na nádraží. Místní kurátorka výstavy, Martina, připravila Billboard informující o nadcházející vernisáži výstavy v nadživotní velikosti už při výstupu z vlaku. Lucie s přítelem a s Martinem přivezli fotografie, vytištěnou poezii a prózu a byli překvapeni, že na vernisáž přišlo snad padesát místních.

 

Autorské čtení Totemu na Jánském vršku

Z autorského čtení na Jánském vršku se nám nedochovala žádná fotografie. Šlo však o celodenní akci ve dvoře a v prostorách tehdejší čajovny, četla se poezie a próza a pil se čaj.

 

 

Od 1.6. do 30.7.2002 probíhá v pražských tramvajích výstava 77děl autorů z Totemu
undefined

Tato akce, stejně jako ta, která ji o rok dříve předcházela, neměla chybu. Pronájemce reklamních ploch Rencar nám dal 50% slevu na vystavované věci a ještě nás k tomu informoval, kde přesně naše díla jezdí. Na každém díle (fotografii, malbě, básni, povídce) bylo číslo mobilního telefonu, na který mohli lidé psát své dojmy. Peníze na výstavu posílal každý autor složenkou a tak se nám v redakci nakupila hora ústřižků. Tisk nedobrovolně sponzoroval barevným tiskem chlebodárce nejmenovaného organizátora akce z Totemu:-)

Na plakátku je báseň Cabaina. Cabain kromě toho, že byl nadaným básníkem, byl i jedním z velmi aktivních redaktorů poezie

 

Den poezie

O Dnu poezie se tentokrát za velkého větru a sněhu scházíme se svými básněmi uprostřed Karlova mostu. Bráníme svíčky a čteme své verše. Nejsilnější hlas má Márty, který přijel z Ústí nad Labem a je prostě proškolený rozhlasem. Je zima, ale krásně.

 

 

2003

 

Kulturní večery Totem v JazzClubu Železná

V Železné ulici provozoval svůj JazzClub pan Hrubeš, se kterým se SShane seznámil a velmi se zasloužil o jejich vznik a organizaci. Večery uváděl a hosty zval Petr. Redakce zároveň připravovala promítání fotografických děl odpublikovaných na Totemu, která se promítala za čtoucího autora.

Totem v JazzClubu se stal jakousi legendou mezi akcemi a všichni na něj rádi vzpomínáme. Po akci, na které vystoupupovali kromě čtoucích i hudebníci a divadela, jsme šli do restaurace v Kožné ulici, kde jsme leckdy setrvali až do pozdních skoro raních hodin. Na snímku je vystoupení irské kapely Marw.

 

Dekovka

Za dekovky může hlavně Kelly. Jednalo se o posezení na trávě, kam každý přinesl, co měl, víno, poezii, prózu a všici jsme si četli.

Dekovky se konaly na trávníku v pražské Stromovce.

Fungus2 - dlouholetý prozaik, autor řady zejména poštovních povídek.
Kapucín - redaktorka prózy, která se řadu let pečlivě starala o tuto rubriku a výběr a publikaci prozaických děl z Totemu i mimo oblast Totemu.
Zirael - básnířka a redaktorka poezie.
A toto je drsný hlas Přemka Drozda, který uměl hrát snad na cokoli a hrál tak na řadě našich akcí. Byl redaktorem komixu.
Naty - současná šéfredaktorka Totemu, která na všechny akce a schůzky redakce léta obětavě dojíždí ze svých Tupadel od Mělníka.

 

Soutěže na Totemu

V roce 2003 začala redakce pořádat pravidelné soutěže na Totemu. Veřejné hlasování rozhoduje o nejúspěšnějších dílech Vás všech, kteří na Totemu publikujete. Zvykem bývá, že další ceny uděluje i redakce.

 

Autorské čtení Totemu v Salmovské literární kavárně

Autorská čtení v Salmovské literární kavárně předcházela čtením v Týnské literární kavárně, později v kavárně Řetězová a nyní ve Fra.

Na malém pódiu se tu po práci vystřídala řada zejména básníků, často doprovázená hudbou.

Uváděli Kelly, Trisi, egil, drfaust, šedé a zvaní nových autorů obětavě zajišťovala Barča.

2004

Autorská čtení v Salmovské literární kavárně

Pokračují s dalšími a dalšími zajímavými autory z Totemu.

 

Autorská čtení Totemu v Týnské literární kavárně

V Týnské literární kavárně se scházíme dlouho. Večery měl na starosti zejména drfaust. Svá díla tu četla řada z těch, kteří přišli.

Kavárna se nachází u pražského Staroměstkého náměstí a večery byly hojně navštěvovány.

 

Výstava děl autorů Totemu v Dobré trafice na Újezdě

Tato podzimní výstava byla jednou z nejrozsáhlejších výstav děl autorů z Totemu. Vystavovala tu řada fotografů v několika prostorách.

O výběr fotografií se velkou měrou zasloužil MPosp, redaktor fotografie, který nafotil řadu zde uvedených fotografií z akcí Totemu.

 

Loreta revue v Malostranské Besedě

JazzClub v Železné bohužel zkrachoval a byl zavřen. Měli jsme štěstí, neboť se nám podařilo sehnat prostory přímo v Malostranské Besedě.

Petr (vpředu) obdivuhodně zajišťoval v prvních letech veškerou dramaturgii večera. Později, když Petr odjel do ciziny, jsme po něm vše v redakci převzali a netušili jsme, jak to tehdy dokázal. Vystupovali tu jak autoři z Totemu, tak muzikanti a divadlo. Akce byla hojně navštěvovaná a konala se jednou měsíčně v neděli od 19 hodin.

 

Čítárna U čerta s knihou

Hackman začal pracovat u Staroměstského náměstí v Čítárně u Čerta s knihou. Začal zde organizovat setkání se spisovateli, se Žáčkem a dalšími. Snad tato Čítárna vnukla Hackmanovi nápad založit server Citarny.cz, který vede dodnes.

 

Den poezie

Den poezi se tento rok koná bez vánic, scházíme se u sochy Karla Hynka Máchy na pražském Petříně. MPosp tu v listí zachytil zleva básníky Ticho, Čaro, Rebeccu, Funguse, Cínového vojáčka (v červené sukni), Čagyho a Martina

 

2005

 

Loreta Revue v Malostranské Besedě

 

 

 

Loreta Revue v Malostranské Besedě pokračují a konají se pravidelně každý měsíc. Jak vidíte, Totem získal svůj vlastní Bilboard, který od té chvíle vystavujeme na našich akcích. Stalo se tak díky daru Womiho.
Jakmile Petr odjel pracovně do Pakistánu, čtení autorské tvorby převzali Naty s drfaustem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na fotce je drfaust během přednesu (foto MPosp).

 

Autorská čtení v kavárně Řetězová

Na fotografii vidíte drfausta, redaktora poezie, organizátora a uvaděče řady literárních večerů Totemu, nejen v kavárně Řetězová.

 

Hudba a čtení na hradě Střekově v Ústí nad Labem

Bylo horké léto a také bylo zprovozněno jedno z prvních Pendolín z Prahy do Ústí nad Labem. Poránu jsme si dali sraz na Masarykově nádraží, v Ústí u hradu Střekov bydlí Márty a na Střekově jsme četli svoji poezii a prózu. Na fotografii nahoře jsou Noe, Geth, Milly, Petula, Přeslička. Na fotografii dole jdou Petula, Milly a Lili :-)

 

Autorská čtení na místech českých

Na fotografii od MPospa vidíte Rebeccu, jak čte své básně v noci na jednom ze čtení čtení venku organizovaných Petulou a Martinem zásadně v noci na některých místech významných pro českou historii. Po čtení jsme šli do kavárny na něco teplého, bylo to moc příjemné.

 

Redakční sraz

A takto to vypadá, když zavítáte k MPospovi na stránky a naleznete tam fotografie z redakční schůzky:-)

Na první fotografii Naty úkoluje Dušana, co má vše na Totemu dodělat, fotografie druhá je pohledem do kavárny Konvikt, kde jsme se několik let scházeli, na fotografii 3 jsou xmark (foto) a Lei (poezie) .-)

 

Den poezie

O Dnu poezie se scházíme u sochy Karla Hynka Máchy na Petříně, neboť je festival zasvěcen právě tomuto básníkovi.

Čagy, který dnes již vydal několik svých knih, právě u nohou básníka přednáší své verše.

 

Začala první autorská čtení povídek v Jindřišské věži

Konec roku 2005 a následně první měsíc roku 2006 se staly pro nejméně dalších pět let dění na Totemu zlomovými. V lednu roku 2006 začala dodnes trvající autorská čtení v kavárně Fra. V prosinci roku 2006 oslovila Petula s Martinem paní kastelánku Jindřišské věže a od té doby v podkroví věže pravidelně jednou měsíčně probíhají společná čtení povídek z Totemu, Pismaka a Literry. Do druhé půlky večera přichází zajímavý cestovatel, který v rámci besedy o své expedici promítá vlastní dokumentární fotografie.

2006

 

Autorské čtení Totemu v kavárně Řetězová

Autorská čtení Totemu v Řetězové ulici organizovala Kelly (foto1), někdy s Lyrykem (foto2), dále pak drfaust i egil.

drfaust uvádí Tkalce.

 

Dekovka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak je napsáno v příspěvku od Naty, odkud pochází tyto fotografie další z Dekovek ze Stromovky, výše uvedené snímky má na svědomí Santiago. Četlo se a pilo se z láhve. Na prvním snímku vidíte zprava Naty, Vlastičku Bakalovou (Baronka), Martina, Smetipracha a Kely. Na druhém snímku sedí zaposlouchána do čehosi Kalais, na třetím snímku zády k nám je Nemocný, zprava Bobr (mimochodem dlouholetý člen redakce filosofie), Zirael, egil a úplně vlevo xmark. Na trávě s námi seděl drfaust a další.

 

Povídky a cestování v Jindřišské věži

 

Povídky a promítání v Jindřišské věži zvolna pokračují. Petula (na první fotografii) vesele uvádí, po přestávce přicházejí zajímaví cestovatelé (druhá fotografie).

 

 

 

Loreta revue ve Všebaráčnické rychtě

26.2.2006 se odehrála první přesunutá Loreta revue v Baráčnické rychtě na pražské Malé Straně.
Pro představu program vypadal takto:18:30 zahájení, poté hraje kapela Vlny,19:30 - 19:45 předstávka,19:45-20:45 autorské čtení z literární tvorby
spisovatelů z kulturního magazínu Totem.cz,  improvizované Nedělní divadlo, 20:45 - 21:00 přestávka, 21:00 - 22:00 hraje kapela Potrubí

Naty měla na starosti výběr čtení, Martin kapel. (foto xmark)

 

Den poezie

O Dnu poezie jsme pořádali lampiónový pochod od Českých center k soše K. H. Máchy na pražský Petřín, kde jsme položili svíce z lampiónů k nohám básníka. Na fotografii je k nám obrácený zleva egil, pak Kalais a Pája.

2007

 

Autorské čtení poezie a prózy na Totem ve Fra

V roce 2007 pokračují pravidelná čtení v příjemné kavárně Fra. Uváděl je zprvu Cit-i-zen, dodnes je velmi příjemně uvádí Śedé.
Na fotografii vidíte Oplatku se Šedé v jakémsi literárním hovoru:-) Oplatka patří k jedněm z funkčně nejstarších redaktorů

poezie. Se Śedém nechybí prakticky na žádném redakčním srazu ani akci Totemu.

 

Autorské čtení povídek z Totem.cz, Literra.cz, Pismak.cz a dalším v Jindřišské věži

 

v Jindřišské věži, kde se pravidelně nad povídkami scházíme, mají zajímavé vychytávky. V zimě jsou to skryté topné

kabely pod podlahou, v létě otevíráme všechna okna, aby nám vál do věže kus léta. Na fotografii vidíte jednoho

z pravidelných autorů povídek, Pavla Skalického. Mává nám:-)

  

Druhá fotografie ukazuje co vidíme z okna o přestávce.

 

Kulturní večer Totemu v kavárně Vesuv

Karlínská kavárna Vesuv nás ve svém podzemí hostila 1. dubna 2007. Michal Čagánek (Čagy) tu vystavoval právě své obrazy, hrál na kytaru a příchozí autoři z Totemu četli své básně a povídky.

 

2008

 

Autorská čtení povídek v Jindřišské věži

Vladimír Franta v roli zpěváka. Bývá zvykem, že mezi povídkami v Jindřišské věži někdo zpívá či hraje na hudební nástroj.

 

2009

 

Totem Natural

Prakticky každý rok od roku 2003 probíhá Totem Natural. Všichni z Totemu jsou zvání k Naty do baráčku do Tupadel, kde prožijeme společný víkend.

Na fotografii výše vidíte - zády k nám je JIKO, vlevo od něj do kruhu šedé, Naty, Lumiik, Čaro. Do rána Lumiik se šedé takto vyzdobili na dvorku Naty favorita.-)

 

Večery kulturního magazínu Totem.cz v Undergroundu

Do Prostoru Underground zveme i řadu hostů. Na první fotografii zpředu sedí Quotidiana, která dělá zápisy z většiny redakčních sezení, pilně se stará o rubriku Prózy a může za řadu aktivit Totemu. Dále vidíte Oplatku, nadšenou redaktorku a novinářku do všech našich akcí, Milly, které úsměv nepřehlédnete nikde, za nimi Radek Čermák ze Spolku přátel Lužice a další autoři publikující na Totemu.

Na fotografii dole je Jiří Dědeček, kterého jsme do Undergroundu pozvali ku příležitosti listopadových oslav Dne poezie.

 

2010

 

Totem v Undergroundu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Každé dva měsíce pořádá Totem kulturní večer v Prostoru Underground v Křižíkově ulici v pražském Karlíně.

Na večerech vystupují autoři píšící na Totemu, Naty se šedé čtou výběr děl autorů z Totemu, druhá půlka večera patří hudbě nebo divadlu.

Dost často je večer spojen s výstavou maleb nebo fotografií autorů publikujících na Totemu. Pivo si nalévá Luk Malér, redaktor Multimédií.

Na fotce dole je zpěvák hosta večera, kapely Terra Inkognita.

 

Autorská čtení v Jindřišské věži

S našimi akcemi je to po léta jako s počasím. V zimě chodí spousta lidí, v létě skalní příznivci.

Na fotografii dole je jeden z těch sklaních - povídkář Saliery, napravo Petula, která všechny pořady kouzelně uvádí.

 

Autorské čtení v kavárně Fra

Poslední letošní jarní čtení v kavárně Fra. Uvádí šedé, hraje Zazzo ze skupiny Vlny na kytaru, v oranžové šále vidíte Pomerančovou, která

chodí na většinu básnických akcí Totemu, vlevo Kink. Na fotografii dole sedí vlevo básník a neobyčejný nadšenec do literárna, Josef Straka, u stolu pak Cid, zakladatel rubriky filosofie na Totemu. Vpravo Baronka - Vlastička Bakalová, básnířka, která chodí do Fra rovněž skoro pravidelně.

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter