vomi> zabicka> Myslíš to dobře, vím. Je to trošku složitější. Kreslím v noci, dříve nemůžu. To bych musel kreslit jen fantazii nebo venku tmu. V plenéru jsem nekreslil snad 10 let. První věc je moje obživa a zabezpečení rodiny. Kreslení je jen koníček.
Nelíbí se mi, že jsi opomenul atmosférickou perspektivu - čím dál jsou hory - mají méně intenzivní barvy. Obraz kompozičně členíš skoro na dvě rovnocenné půlky. Jistě to odůvodníš stejně velkou váhou na oblohu jako vodní hladinu. Tato kompozice je velmi těžká pro zdárné zvládnutí.
Nevím zda tě máme tlačit do „perfekcionizmu“. Máš vytvořen svůj rukopis a ten je pro mne v některých místech velmi plochý. Dokážeš prokreslit velké množství detailů. Strom je v tvém duchu - je však plochý a jeho koruna postrádá 3D. Strom je velmi složitá věc a nikdy jsem jej nekreslil „z hlavy“. Tvé oko není oko. Je to karikatura. Přitom jsi už nakreslila tisíc očí...... Dopracovávání pozadí - oblohy vlnovkami - toto místo se mi taktéž nelíbí. Štíty domů v prolínačce do nosu - perfektní práce. Ovšem květ pod nosem - ne. Zkus méně detailů aby tě práce na kresbě tolik nevyčerpala a ty pak ze setrvačnosti doplníš celistvost plochy.
Musím souhlasit s ostatními - tolik fantazie si přímo žádá udělat krůček zpět a trošku si potrápit ruku na cvičení jednoduchých věcí a vžití zvládnutí záznamu 3D světa. Je řada velmi dobré literatury dnes na trhu (nebo i šikovných výtvarníků jistě v tvém okolí). Ale pozor - žádná knížka není vše - potřebuješ najít své nedostatky přímo ty svými očima. Nekreslí tvá ruka ale tvá duše. Ruka je jen nástroj.