Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 27.11.
Xenie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
KSTK
(muž)
Občasný
Na Totemu: 6123x
Napsat zprávu

Vzkaz ostatním:
Jsou slova a slova a slova - je upřímnost, zrada a lež...

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 
 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 20.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Podobenství o lásce
KSTK (Občasný) - 13.4.2001 > Moc pěkné, Madmane! To opakování opravdu dává podobnost textu písně. Jediné, co mi moc (paradoxně) "nesedí" - je: "to přirovnání sedí,". Trochu mi to zavání takovou "vatou". Možná se tam hodilo něco jiného, navíc když to není zcela svázáno v rýmu... PS: To už je několikátá pěkná báseň od Tebe - myšlenkou a obsahem nejlepší!
(PS2: myslím, že tam vypadly dvě čárky..)
U příspěvku:Kthol Murgos
KSTK (Občasný) - 13.4.2001 > Ano, hranatá voda doslova bije do očí... Jelikož to ostatní se mi líbí
U příspěvku:OUAT
KSTK (Občasný) - 13.4.2001 > To není špatné! Trochu mi tam tedy vadily ty činely... nebo jak to nazvat. Je pravda, že s MIDI nejde dělat žádné velké zázraky. Zkus někdy něco temnějšího a tajemnějšího; basa, varhany. Jinak Ti bez obav složím poklonu, jelikož hudbu dávám ke stránkám HTML rád, i když ne každá se hodí jako kulisa ke čtení. Měj se... PS: Jinak bych velmi rád sám něco v MIDI složil, ale zatím se mi to moc nepovedlo. Přiznávám proto, že ani jednu skladbu, kterou doplňuji k básním, jsem (bohužel) nesložil já. Proto máš můj dvojnásobný obdiv...
U příspěvku:Na chvíli
KSTK (Občasný) - 10.4.2001 > Zajímavá báseň. Taková... těžko kritizovatelná. Je dost dobrá (PS: navíc máš krásné, krátké, básnické jméno - Jiří Žák). Možná bych jen doporučil víc sledovat překlepy (To, co vždy válčili...), také častěji obměňovat slova - asi nejvážnější problém ! Ne snad "chvíli", ¨což je jistě schválně, ale např. slovo "co" je až příliš časté (také dost u sebe), - např. jež/jenž, kteří; rovněž "by" - kdo by (kteří). Asi jen to trochu narušovalo určitou zvukomalebnost... Pěkné.
U příspěvku:První polibek
KSTK (Občasný) - 9.4.2001 > Ty se na mě, Veo, asi budeš zlobit, ale já jsem se rozhodl být k této básni zlý! Není to podle mne dobré, a to polibku x modlitbu je ještě nejmenší. Já myslím, že snad musíš i sama slyšet, že to nezní (rýmy, slabiky, dlouhé věty). Je to spíš jako nějaký návod, možná recept u léku. Polibek dvakrát denně po jídle, pořádně zatřepat...
U příspěvku:Malé lásky
KSTK (Občasný) - 9.4.2001 > ..
U příspěvku:Bruno zdraví Tuláka
KSTK (Občasný) - 9.4.2001 > Krásné - jak záchranou ptačího života, tak i příběhem a slohem. Je hned patrno (a snad tedy nebude vadit, když budu tykat - viz. nabídka ve fóru), že stále zachováváš jistou "starou jazykovou školu" (např. president, thema, atd.). Bez pozdějších zjednodušení, ale mnohdy také odporností a zvěrstev... A nevadila ani absence háčků a čárek, asi z pochopitelných důvodů. PS: foto k příběhu naprosto sedne; detaily - talíře s ptáčky.
U příspěvku:Svobodná volba...
KSTK (Občasný) - 6.4.2001 > Promiň, nemohu s Tebou souhlasit. Např. ten příklad s přechodem. Ono asi nelze zaměnit slovo svoboda s anarchií. I kdejaký vandal (viz. nedávno Praha) se zaštiťuje svobodou, hlavně při zadržení, a přitom sám omezuje svobodu jiných - nemohou jít svobodně ulicí, nemohou navštívit obchod, který má zavřeno kvůli vymlácené výloze. Napadá mne jedině (staré a otřepané - také dost nepřesné, jelikož si právě na přesnou formulaci nevzpomenu): svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda jiného...
U příspěvku:Smutek
KSTK (Občasný) - 6.4.2001 > Moc pěkné! /tedy graficky viz Ellena/
U příspěvku:Svit luny
KSTK (Občasný) - 5.4.2001 > .. (Jenom bych vyhodil "A" - Ty se na to jak chceš tvař...= lepší rytmus) PS: taky "mně stačí..."
U příspěvku:Sbohem
KSTK (Občasný) - 5.4.2001 > Možná ani není důležité, že se jedná o psa... Záměrně neříkám "pouze", jelikož nepatřím mezi ty, kteří by ctili život každého člověka nad životy zvířat. Vždyť jsou mezi námi i takové svině, že i ten nejuštěkanější ratlík má pro svět daleko větší cenu... Madmane, promiň, že jsem se u Tvé básně tak rozohnil. To dělají ty zprávy o týrání zvířat na NOVĚ. Moc hezké. Tvé poslední básně se mi líbí čím dál víc. Ani v pravopise si nějak moc nezakritizuji (čím to bude?). No co...
U příspěvku:O tom jak to chodí...
KSTK (Občasný) - 5.4.2001 > Oči mé dostaly příděl nebe - je super!! Konečně celá báseň je velice pěkná!
U příspěvku:Stařec a pes
KSTK (Občasný) - 5.4.2001 > Musím říct, Cobaine, že máš rozhodně lepší básně ve sbírce. Ale je to pěkné! Líbil se mi především závěr - z kterého je jasně znatelné životní propojení psa a osamoceného člověka. Vůbec - poslední sloka je podle mne zdaleka nejlepší. Nejméně mi pak sedla sloka druhá, která mi přišla pospojována poněkud násilněji. Ale rozhodně, trochu si rýpnu, jsi v tomto případě udržel celistvost námětu! Jinak ale pozor na občasné "přešlapování na místě" v rýmech nebo dokonce na "naprostou vatu". Chci tím říct (této básně se to tedy až tolik netýká), že mám pocit, že občas použiješ hned první větu, která se sice rýmuje, ale nijak báseň neposunuje dopředu.. Je to škoda, zvlášť pokud verše předtím jsou buď OK, nebo přímo naprosto výborné. Měj se...
U příspěvku:Rybář v mlze
KSTK (Občasný) - 5.4.2001 > Líbí. Ale bez bójky - souhlasím
U příspěvku:Pokušení Sv. Antonína
KSTK (Občasný) - 4.4.2001 > "Skládané obrazy" se mi opravdu moc líbí. Mají v sobě kouzlo - a navíc je skvělé vyhledávat detaily. Je tedy pravdou, že v tomto případě se mi celek líbí poněkud méně (asi už tématem).
U příspěvku:Potok v zimě
KSTK (Občasný) - 4.4.2001 > ..
U příspěvku:Okouzlená
KSTK (Občasný) - 3.4.2001 > Tato jsou opravdu klasické verše. Navíc moc kouzelné. Jenom u závěrečné věty se mi (i vzhledem k rytmu) při čtení neustále vracela myšlenka, že by tam nebylo špatné slovo "snad". (anebo ...když věřím Ti. Je to hřích?)
U příspěvku:Sním
KSTK (Občasný) - 3.4.2001 > Moc hezké. Líbilo se mi pohrávání si se slovy "sním - s ním". Zcela mimořádné mi pak přišlo: "sním i půlku tvého oběda,
pak o svůj s tebou se rozdělím." To se mi velice líbilo. Jenom snad bych báseň nedával do klasických veršů.

U příspěvku:Pták
KSTK (Občasný) - 3.4.2001 > No... víš. Není to špatné, ale znám to celé s poněkud jinou, asi i lepší odpovědí. Možná nejsem sám: "Prosím, tam nahoře visí za ptáka netopýr..."
U příspěvku:Přehrada
KSTK (Občasný) - 3.4.2001 > To se mi opravdu líbí. Ale samozřejmě jen jako laikovi. Takže mé hodnocení asi není moc k něčemu, jelikož se nevyznám v technických záležitostech ohledně focení. Ale dobrý dojem na mne fotka udělala. Líbí se mi, že mnohem hezčí (barevnější a zajímavější) část se nachází v odrazu na hladině... Lepší ostrost by možná stála za úvahu, ale odraz na hladině (který je pro mne prvořadý) by to beztak asi příliš nezlepšilo.
U příspěvku:Dlouhý most v Č.Budějovicích
KSTK (Občasný) - 3.4.2001 > čtenář Roman se spletl při známkování. Nebo asi nevím, jaký je opak tvrzení "fotka opravdu není dokonalá." K fotce - sám jsem kdysi fotil čb aparátem SMENA /znáš ho - asi ano. Takže si dovedeš představit, jaký jsem profík, že mám tedy do toho co mluvit. Zdá se mi to hezké (na noc).
U příspěvku:Hip-Hop (nepovedený a nedokončený + krátký)
KSTK (Občasný) - 3.4.2001 > Pro všechny, kteří si myslí, že to s počítáním slabik přeháním, což je možná někdy pravda, bych dal za příklad úryvek: "po čase se svezeš svahem svých vzpomínek,
a pak se budeš snažit zastavit ciferník hodinek,". Zde je rozdíl už opravdu znatelný!! Pro autora bych měl v prvé řadě doporučení kontrolovat pravopis a překlepy. Neber to, prosím, ve zlém. Nejde snad ani o nějaké hodnocení - ale jakou máš šanci, že někdo Tvůj příspěvek přečte, že se nad ním zamyslí (alespoň trochu), když tam necháš tolik překlepů a hrubek. Většina uteče už při druhé...

U příspěvku:HOROLEZCI
KSTK (Občasný) - 2.4.2001 > Zase jsi mne dostal. Vždy u Tebe načerpám něco nového k přemýšlení.
U příspěvku:Pod hladinou
KSTK (Občasný) - 2.4.2001 > Moc líbí.
U příspěvku:Noční déšť
KSTK (Občasný) - 2.4.2001 > To jsem rád, že mi ani Ty nedáš... Jelikož se někdy musím krotit, aby moje hodnocení nevyznělo jako nějaká "chytrákova přednáška". Ale vážně - máš ostatně pravdu, že jistý přístup může být odlišný. Já mám opravdu raději tradiční styl, který možná i přeháním. Jelikož jsem se mnohdy přistil, že básně doslova "kovám" do pravidelných celků, že někdy je stejný počet slabik i v celé básni. A to také nemusí být dobře. Ale ono vyhazování zbytečných slov bych opravdu doporučoval (tato, toto, atd...)
U příspěvku:Oči z města
KSTK (Občasný) - 2.4.2001 > Martine, prostě super. Už jsem si mnul ruce, jak to strhám, když jsi zamířil na "tenký led" plenek a podušek, ale nešlo to, jelikož prostě i takováto slova zakomponuješ do básně tak, že zapadnou do celkového obrázku. U Tebe prostě musím opravdu dělit jen na: líbí, nečetl jsem a hezká báseň, která mne až tolik svým námětem nezaujala. Tohle je to první (opět). Jenom drobná hloupost, která mne na závěr napadla. Možná bych vyhodil v závěru jedno "a", např. "květy jsou lampy, ulice voda..."
Doufám, že až Ti vyjde první básnická sbírka, že si na nás aspoň vzpomeneš...
U příspěvku:Noční déšť
KSTK (Občasný) - 2.4.2001 > Jistá část básně se mi líbí, jistá poněkud méně. ¨Např. věta "s deštěm tu nebudu sám." ční podle mne mimo rytmus - asi by chtěla prodloužit. Dále některá slova bych vypustil např. by možná stačilo "že mořem noci hvězdy uplavou" nebo "jenže má otázky na tělo". "Ale je to nepříjemný zvyk" by znělo možná lépe jako "Je to však nepříjemný zvyk." Tak bych viděl osobně kritičtější část básně. Naopak se mi velice líbily některé obraty a "obrazy", také opakující se refrén (aby si čtenář odnesl něco na památku - jelikož, co si budeme namlouvat, většinou to bývá jen pár veršů, které si čtenář mimochodem zapamatuje). Moc se mi líbilo "mořem noci hvězdy uplavou"; "otázky na tělo" a zcela poslední sloka celá. Pokud ode mne přijmeš radu (aniž bych se cítil být opravdu povolán k udílení rad), snaž se ještě na závěr báseň vždy projít s "redukční tužkou" - pak by možná vypadla všechna zbytečná slova "ty, tato...tento...už, tak, " a jiná. Tak nevím, jestli jsem to s tím rozborem nepřehnal. Asi někdy dostanu do nosu...

U příspěvku:Každý den
KSTK (Občasný) - 2.4.2001 > Je dobré vzpomenouti na staré časy. A v básních "pak koncovka -ti tak vhodná bývá, že k smíchu ten, kdo Vám ji zazlívá..." ale jinak souhlas s Alexem
U příspěvku:MILENCI I.
KSTK (Občasný) - 31.3.2001 > To je jedna z nejlepších (tedy Tvých)prací.
U příspěvku:Sen
KSTK (Občasný) - 31.3.2001 > Začátek velmi pěkný.. dále je to však horší. Alchymista má pravdu, ale to není jediný problém. Někdy nesedí rým a počet slabik (viz. sklenice...) Vzhledem k začátku a jiným tvým básním vím, že dokážeš napsat lepší básně.
U příspěvku:louniles
KSTK (Občasný) - 31.3.2001 > To je pravda. Těší mě má samostatnost (a samota), ale zároveň se jí bojím.
  <<< předchozí 
20.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter