Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.11.
René
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Cid
(muž)
Občasný
Na Totemu: 2706x
Napsat zprávu

Píši poezii se zaměřením na katolickou lyriku. Mám rád literaturu antickou a středověkou a z dvacátého století mi nejvíce vyhovuje literatura anglická. Mým koníčkem je filosofie a teologie

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 
 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 30.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:proč
Cid (Občasný) - 27.7.2000 > Taky jsem měl před třemi dny blbou náladu, ale přešla. Je dobré si vylít takto srdce. Život není marnost, i když se tak jeví. Před týdnem jsem si pustil Hamleta a rozjímal nad ním. Ne, žít se musí. Nevím, zda bylo zapotřebí takové délky.
U příspěvku:Sklíčko
Cid (Občasný) - 27.7.2000 > Matrine,
nejsem si jistý zda se jedná o typickou klasickou poezii, ale to je vedlejší. Báseň je to celkově pěkná. Čtvrtý a osmý verš jsou ohromné. Naprosto svou metaforikou vybočují z celé básně a dělají ji tak jedinečnou.
U příspěvku:čas
Cid (Občasný) - 27.7.2000 > Líbí se mi Tvé průzračné myšlení. Prosté věci představuješ v krásném hávu. O tom je asi celá poezie. Zase jsi si moc nelámala hlavu s rytmikou, viď? Já to také nedělám. Jako zamyšlení to nemá chybu.
U příspěvku:Láska
Cid (Občasný) - 27.7.2000 > Musím souhlasit s Trisi, ovšem je otázka zde můžeme požadovat rytmiku ve všehochuti. Myšlenkově a pocitově je to krásně čisté.
U příspěvku:člověk
Cid (Občasný) - 27.7.2000 > Je to hloubavé, závěr je povzbudivý. Vyjadřuješ skrytou víru, že vše nebude ztraceno, že člověk bude dobrým králem. Alespoň já to tak cítím. V šestém verši mi trochu vadí slovo "již", ale to byl možná účel.
U příspěvku:Porsche
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Jo, bodlo mi to, děkuji milá pisisvor.
U příspěvku:Ubamba
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Já to znám s Husákem, ale je to výborné a ve své době hodně moudré.
U příspěvku:Rozhovor zamilovanych
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Je to dobrá značka, ale je to velmi suché víno.
U příspěvku:Ve vlaku
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Společenská nádhera.
U příspěvku:Pokuta
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Je to naprosto skvělé.
U příspěvku:Kdo z koho
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Osobně nemám tyto postavičky moc v lásce. Někdy se pobavím, ale jsou moc drsní. Vlastně se stále mlátí po hlavě. Ten gifík je stručný obsah všech jejich večerníčků.
U příspěvku:Ne a ne a ne
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > To je dobrý smíšku. Jenom by možná ten obrázek stačil jeden.
U příspěvku:Tchýně
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Inu, zase život.
U příspěvku:Zrcadlo I
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Opět velmi zkrácená verze. Nedává to moc smysl.
U příspěvku:Nemocný kůň
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Krásné, ze života.
U příspěvku:Zapomněla
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Je to velmi zkrácená verze krásného vtipu.
U příspěvku:Socha
Cid (Občasný) - 26.7.2000 > Martine,
mě to přijde nějaké překombinované. Je to takový Puškinův styl, ale zni mi těžkopádně. V první strofě jsou i divné rýmy. Tedy divný rým a asi nechtěná asonance. Myšlenka je moc hezká, ale kupříkladu slovo chladnochladný mi přijde těžkopádné. Také tu cítím volný verš. Vůbec mi nevadí ve třetí strofě, ale ta druhá mi vůbec nezní. Požádej Mišpulku, ať Ti to rozebere. Já nesvedu víc, nebo bych možná poučoval mylně.
U příspěvku:Nebe
Cid (Občasný) - 25.7.2000 > Origo,
to je skvělé. Rytmika je opravdu v tahu, ale ty jsi se o ni ani nepokoušel. Zjišťuji, že čeština se bez ní vesele obejde, i když je to hezká věc psát rytmicky. Ale to nejdůležitější. Po dlouhé době, na mě nikdo nevylil kýbl beznaděje v každé strofě. Někdy tady mám pocit, že se v tom utopím. Díky.
U příspěvku:Staroměstské náměstí 5.7.2000.
Cid (Občasný) - 25.7.2000 > Podobenství o kamenech bylo opravdu hezké. Jenom mě napadlo zda by to nebylo lepší v próze. Tady bych čekal větší rozvinutí podebenství a tak, ale to zamyšlení je opravdu hezké.
U příspěvku:Krátce o vzniku Nového zákona
Cid (Občasný) - 25.7.2000 > Ano, moudrá Vea mi sebrala první vítku. Ta nula se dá vstřebat. Ježíš s velkou pravděpodobností psát uměl. Určitě uměl číst. Židé velmi dbali na tento druh vzdělání. Proto mohl také Ježíš učit v synagogách. Bez znalosti čtení by to nebylo možné.

Nelze srovnávat věrohodnost evangelií podle jejich stáří. Synoptická evangelia se liší od Janova evangelia jinou hloubkou pohledu. Lze říci, že u synoptiků, hlavně u Lukáše jde o poměrně přesné zachycení událostí, tak ják se odehrály. Jan je teolog. Nezajímá ho přesná chronologie, ale Ježíšovo poslání. Před Kristovou láskou a Boží všemohoucností zde vše ustupuje stranou. Ale i Jan se drží skutečnosti. On kupříkladu podává nejpřesnější popis Ježíšovi rozmluvy s Pilátem, on je mu na blízku. On je přeci onen miláček Páně, "služebník, kterého Pán nejvíce miloval." Jeho svědectví je obrovský poklad o Ježíšově osobnosti, o jeho lásce. Ale je to nejtěžší evangelium.

Jinak historikové se poměrně schodují, že již ve 40. letech bylo sepsáno aramejsky evangelium Markovo, ale bohužel je ztraceno. Se zbytkem mohu souhlasit.
U příspěvku:Tajemství Bible Svaté
Cid (Občasný) - 24.7.2000 > Kniha Sírochovec (Sirach), 2. Knihy Makabejské(4. Knihy Makabejské), Ezdráš a Moudrost (Moudrost Šalamounova) jsou součástí Bible dodnes. Jedná se o knihy douterokanonické, protože je neuznávají protestanstké církve. Celkově musím s politováním konstatovat, že o problematice Bible víte velmi málo. Něco jste sice slyšel, ale bylo to z velké dálky a ještě jste poslouchal blbě.
U příspěvku:Tajemství mystické svatby
Cid (Občasný) - 24.7.2000 > Ve Starém zákoně bylo mnoho různých zločinů, ale nejhorším zločinem snad bylo, pokud se člověk začal vydávat za Božího proroka a nebyl jím. Označení lžiprorok je spojováno se Satanem. To Vám zajisté nevadí, ale zamyslete se, prosím, zda jste skutečně ten vyvolený, který poznal celou pravdu, jako nikdo z dřívějších proroků. Zatím pouze míchate několik učení dohromady.
U příspěvku:Smutná polobajka
Cid (Občasný) - 21.7.2000 > Zajímavé vylíčení války očima jakési zahrádky. Myšlenka je to velice pěkná. Ovšem ten rým v předposledním verši byl vykoupen také hroznou cenou.
U příspěvku:Omyl
Cid (Občasný) - 20.7.2000 > Líbí se mi grafické řešení této básně. I ta proměna, jak z čisté lásky zbyl jen čistý problém. Někdy se to stane.
U příspěvku:Krása
Cid (Občasný) - 20.7.2000 > Logické domyšlení bláznivé metafory. Perfektní, perfektní. Potřeboval jsem někoho, kdo mě probudí.
U příspěvku:Slupky z jadérka
Cid (Občasný) - 20.7.2000 > Je to takové poučné. Kdybys přidal ještě jednu strofu o čtyřech verších, napsal bys sonet. Je to zajímavě rýmované. S tou myšlenkou souhlasím, pouze bych to asi více učesal, ale toto psal Martin a ne Cid. To je také štěstí této básničky.
U příspěvku:Půlnoční blues pro osamělou kytaru
Cid (Občasný) - 19.7.2000 > Ten pocit zbytečnosti a osamocenosti jsi vykreslil velmi hezky. Určitě Ti nejvíc chybí ona. Moc hezká reflexe.
U příspěvku:Doutníky od rybníka
Cid (Občasný) - 19.7.2000 > Svým duchem mi to připomíná Chestertonovi "Ohromné maličkosti". Je to zázrak viděný v prosté chvíli. Takové okouzlení maličkostí. V sedmém verši je krásný realismus. Celkově skvělé.
U příspěvku:Hledání slov zástupných
Cid (Občasný) - 19.7.2000 > Hřejivé. Krásně vykresluješ tu cestu k hledání toho slova. Někdy to dá věru práci.
U příspěvku:Strach
Cid (Občasný) - 18.7.2000 > Líbí se mi ta úvaha i pohled na strach. Skutečně zbytečně vytváříme strach.
U příspěvku:Blues z Velké Zahrady
Cid (Občasný) - 18.7.2000 > Je to krásné i tajemné, ale hlavně dojemné.
  <<< předchozí 
30.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter