Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 26.11.
Artur
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 9.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Sračky
čmelák (Občasný) - 12.5.2002 > Odkaz na reakci pro Zeframa
U příspěvku:Sračky
čmelák (Občasný) - 12.5.2002 >

Jak jsi psal o třech možnostech toho, že určité věty nemají žádnou pravdivostní hodnotu (p.h.).

Skutečně je se mé předtavě o transracionalitě blíží syntéza druhé a třetí možnosti. Avšak je trošku jinak interpretované. Je pravda, že transracionální věty nevypovídají nic a přesto mají smysl. Tuhle myšlenku budu hájit.

Prosím odpusť mi mou nekonkrétní obraznost, ale prostě se nedokážu v následujícím odstavci vyjádřit lépe.

Myslím totiž, že transracionální věty jsou ty věty, které vypovídají z našeho světa o možnosti "jiného světa". Referenty těchto vět nejsou nikdy verifikovatelné a tak se může zdát, že jsou to plky o ničem. Neverifikovatelnost nespočívá ani v tom, že tyto věty nemají smysl v našem světě (jsou to přeci věty o jiném světě), ani v myšlence Goedelovy věty, a bohužel ani ve třetí možnosti že každý axiomatický systém musí být bezrozporný. Totiž: pokud existuje axiomatický systém sub-světa, pak je možné, že je součástí trans-světa, kterého je sub-svět součástí. Sub-svět nemusí mít dostatek, resp. žádné informace o trans-světě a tudíž o něm nemusí umět vypovědět ani nic. Je tedy verifikovatelná hypotéza že takový trans-svět je i není, které právě v našem axiomatickém systému vypovídá o možnosti existence takového světa a nikoli o nutné existenci.

Vycházím z toho, že je docela možné, že transracionální věty mají f-ci v transracionálním světě, ale ne v našem racionálním světě, v tom pouze ukazují. Je to zcela jednoduchá představa, která je docela možná, když si představíš dvourozměrný svět a k němu trans-svět - tedy svět trojrozměrný. To je myslím docela dobrá analogie. V takovém světě nikdy nemůžeš verifikovat hypotézu, že existuje svět se třetím rozměrem, ale můžeš jí zcela oprávněně navrhnout.

Nejde tedy (jak píšeš) o systém v němž lze dokázat cokoliv. A pak je tedy jasná i tvoje výtka: cokoliv je transracionální je nedefinované, ale jde o tom pronést alespoň dvě hypotézy. Ano skutečně je tomu asi tak.

A skutečně v obou případech hypotéz je sub-systém konzistentní, dokud není vyloučeno, že existuje trans-systém (svět), což být principiálně vyloučeno nemůže.

Ještě k tvému textu.

Podezříváš mě z toho, že se snažím udělat z transracionality to, co chci zastávat. NE! To je povrchní a hloupé. Snažím se říct: Zapomeňte na metafyziku, je to zbytečné se tím zabývat. Je to naprosto zbytečné. A jestli existuje cosi jako trans-svět, pak jistě nám, svému sub-sytému "poskytl" vše čím by bylo možné jej poznat a "udělat z něj domov", nebo co... Co vlastně máme s tím naším světem podle tebe dělat?

Pak jsem také vyplodil text O čase, který je na Totemu. Tak trochu odpovídá na tvojí výtku, že svoboda jen mírou nepředvídatelnosti. Jde ti o determinismus? Alespoň tak jsem to pochopil, pak jsem se právě tohle snažil zvrátit. Tak pokud budeš mít chuť, tak si ho přečti. Je dosti trivialistický, ale snad (co jsem dostal e-maily tak i pro jednoho člověka, co studuje filosofii byl) přínosný.

U příspěvku:ROK ĎÁBLA
čmelák (Občasný) - 9.5.2002 > Mě naprosto znechutila recenzí na Rebely (v MFD) a to byla poslední tečka. Od té doby jí už moc neznám. Cieslara znám akorád z hospody. Občas ho karád přivede, neví možná je malinko namyšlenej, ale vzhledem k tomu, co píše, je to podle mě mezi českou filmovou kritikou první liga. Jeho znalosti bych chtěl mít.
U příspěvku:Sbírka
čmelák (Občasný) - 8.5.2002 > Tak tenhle pocit dobře, až moc dobře znám...
U příspěvku:ROK ĎÁBLA
čmelák (Občasný) - 6.5.2002 > Spáčilovou nemám rád, áť žije Cieslar :)
U příspěvku:ZOO
čmelák (Občasný) - 6.5.2002 > velmi pěkná fotka, taky bych chtěl takopu vanu a pak nějakou medvědici a bylo by to OK. to by ale pak byla teprve pěkná fotka :)
U příspěvku:ZOO
čmelák (Občasný) - 6.5.2002 > topí se... ne on se koupe... nene, topí se... koupe... topí.... koupe... topí....áááááááááááá
U příspěvku:Zavist
čmelák (Občasný) - 28.4.2002 > Ne, promiň Gino, ale tohle je trochu nuda.
U příspěvku:Melancholie deštivé Paříže
čmelák (Občasný) - 28.4.2002 >
U příspěvku:Tramvaj ze Stromovky
čmelák (Občasný) - 28.4.2002 >
U příspěvku:Sen
čmelák (Občasný) - 27.4.2002 >
U příspěvku:Sen
čmelák (Občasný) - 26.4.2002 > Bezva a za dva...
U příspěvku:Střípek
čmelák (Občasný) - 26.4.2002 > Dobře děláš... :))) (zvrací se fakt špatně :o)
U příspěvku:Střípek
čmelák (Občasný) - 24.4.2002 > Co třeba Fernet citus? To mě napadlo teť, ale je to stejně hroznej humáč! :)))
U příspěvku:Mám v hlavě co?
čmelák (Občasný) - 18.4.2002 > ONVOH!!!!!!!!!!!!
U příspěvku:Tichá
čmelák (Občasný) - 17.4.2002 > Tak jak to je, je to skvělé. Nemyslím, že by vypadávání z rytmu vadilo, jelikož je to jeden z možných způsobů "technické podpory pro dokreslení myšlenky" :). Spíš bych básničce vytknul příliš popisnosti. Víc, víc, víc člověka by to chtělo (nejenom sestry :) ). Přesto mám pocit, že jsem již někde persobnifikaci "sestřička noci" slyšel, čet ntp. Fakt myslím tomu chybí takový ten zdravý lidský patos, ale to je jen moje potřeba :) Vypíše se každej, jde o to, co píše!
U příspěvku:Sračky
čmelák (Občasný) - 11.4.2002 > Panebože ty jsi REAKCIONISTA!!!!!!!!! Tak teď dej čas mě, jo?!
U příspěvku:/bez názvu/
čmelák (Občasný) - 7.4.2002 > Źe bych se v tom poznal? Tos nemusel :)
U příspěvku:Květiny jak je neznáte 2.
čmelák (Občasný) - 7.4.2002 > Vážně moc hezký, ale uniká mě smysl toho. Nic ve zlim.
U příspěvku:Sexuální orientace
čmelák (Občasný) - 6.4.2002 > Taky mě přijde...
U příspěvku:Na černý duši černým písmem
čmelák (Občasný) - 6.4.2002 > každej mizernej básník to zná :?
U příspěvku:Sen ze 3.ho na 4.ho
čmelák (Občasný) - 5.4.2002 > Tak nějak /škodaY$%t726576$%^%^*&*676)*85^%&^$4/
U příspěvku:Koloběh
čmelák (Občasný) - 1.4.2002 > Divné to je.
U příspěvku:Břízy
čmelák (Občasný) - 1.4.2002 > Přesto, že jsem si jas na monitoru dal na max. tak jsem z toho nic nepochopil, asi mám slabší den :)
U příspěvku:BITVA O TOTEM ZACALA...
čmelák (Občasný) - 1.4.2002 >
U příspěvku:25.06.2001
čmelák (Občasný) - 29.3.2002 > (Asi je to blbý první (druhá) poznámka po takový době od publikování a zas hovno! - tak sorry, ale to chápeš ne?)
U příspěvku:25.06.2001
čmelák (Občasný) - 29.3.2002 > Hele něco bych napsal, ale sám nemám jasno, jasný!
U příspěvku:To
čmelák (Občasný) - 29.3.2002 > M´´´´´´´´ooooooooooooc dobr´´´´´´´´´´´´yyyyyyyyyyyyy
U příspěvku:Dost!
čmelák (Občasný) - 29.3.2002 > Jo zcela souhlasim, ale vracet se tam? Proč? :)
U příspěvku:Střípek
čmelák (Občasný) - 29.3.2002 > Hořkosladkokyselé - to ne! teď pracuju v jedné restauraci na konzmacaci kuřad. Slejváme ty zbytky, co lidi nedopijou (kafe, kola, pivo) - fakt nemám rád hořkosladkokyselé!!!!
U příspěvku:Alanis Morissette : under rug swept
čmelák (Občasný) - 28.3.2002 > OK Tak já to sehenu...
  <<< předchozí 
9.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter