Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
lstejskal
(muž)
Občasný
Na Totemu: 2693x
Napsat zprávu

Rád: poctivě psané básně o něčem Nerad: volné verše o lásce, na nichž lze úspěšně předstírat básnický cit

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Haiku - Čtvero ročních období
lstejskal (Občasný) - 31.5.2011 > farišta> Ten se mi z nich taky líbí nejvíc :). (Naopak ten letní se mi moc nepovedl.)
U příspěvku:Bez kázně a Dany
lstejskal (Občasný) - 31.5.2011 > Couperfield> Analogicky: napíšu milostný dopis se špatnou stylistikou a hrubkami a pak to budu hájit tím, že jsem řekl PŘESNĚ to co jsem chtěl a tudíž je to ta správná forma. Ano, dá se to obhájit (na hlavu mi to nehodila), ale za rámeček bych si to nedal.
U příspěvku:Bez kázně a Dany
lstejskal (Občasný) - 30.5.2011 > Couperfield> "tvoje silné podezření jde mimo" - OK, jak říkám, jistě to vědět nemůžu.

Báseň není jen obsah, ale i forma, a ta v téhle básni silně pokulhává. A to není jen můj "jediný správný" názor, to ti řekne každý, kdo trochu rozumí poezii.
U příspěvku:Bílá hora
lstejskal (Občasný) - 29.5.2011 >
U příspěvku:Art brut
lstejskal (Občasný) - 29.5.2011 > neni to spatny
U příspěvku:Bez kázně a Dany
lstejskal (Občasný) - 29.5.2011 > čtenář> "jak můžeš vědět, že autor neví jak ukončit strofu"

Samozřejmě, jistě to vědět nemohu. Mám k tomu ovšem silné podezření a trofám si říct, že poznám, kdy chce básník něco sdělit a kdy jen chce, aby se mu to rýmovalo.
U příspěvku:Poměnka
lstejskal (Občasný) - 29.5.2011 > Má to být pomněnka, ne poměnka.
U příspěvku:Časový zámek
lstejskal (Občasný) - 29.5.2011 > poslední dvě strofy jsou fakt dobrý, zbytek taky ujde, ale ještě by to chtělo trochu vybrousit.
U příspěvku:Bez kázně a Dany
lstejskal (Občasný) - 29.5.2011 > Nezpochybňuji hloubku a čistotu tvého citu k Daně, ale ta báseň mi přijde dost hrozná. Je to užvaněný a moc dlouhý (méně je více!). Občas násilné rýmy a haprující rytmus. Když nevíš, jak ukončit strofu, hodíš tam nějakou výplň: "a třeba někdy ve dne a třeba někdy v noci".
U příspěvku:Národ husitů
lstejskal (Občasný) - 23.5.2011 > První strofa o husitech, druhá jak z divokého západu - divný. Příliš ukazovacích zájmen (jak se to sluší tu - tenhle verš vyloženě skřípe). Ale aspoň je to něčem, to se tu na Totemu příliš nevidí :).
U příspěvku:Hořkost a krása bytí
lstejskal (Občasný) - 23.5.2011 > Je to špatný, plný klišé a násilných rýmů.
U příspěvku:Sametová revoluce...daňová reforma...a co dál...(1)
lstejskal (Občasný) - 23.5.2011 > Takovou blbost jsem už dlouho nečetl.

"Mají v dnešních politicích stejné bohy" - jsi totálně mimo realitu. Schválně se zeptej někoho mladého, jestli vídí v dnešních politicích bohy :).

"...jako je kdysi mladí lidé viděli ve vládě komunismu." - možná po roce 1948. Za normalizace už těžko.

Při DPH 17,5% bude 100 Kč -> 117,5 Kč s DPH. Jak jsi přišel na to, že se cokoliv bude danit dvakrát?!
U příspěvku:nevím...hm hm
lstejskal (Občasný) - 21.5.2011 > #posledny> Ok, dík za podnětnou debatu (a to bez ironie).

Jj, Skácel, Hrabě, Krchovský, to jsou sekáči.
U příspěvku:nevím...hm hm
lstejskal (Občasný) - 21.5.2011 > #posledny> Podsouváš mi něco, co jsem neřekl. Kde říkám, že se mi nelíbí, co v té básni vidíš ty? Naopak, tvoje asociace mi přijdou celkem fajn.

Nemám v úmyslu tady nikoho urážet, jen říkám svůj názor. Poezii nerozumím natolik, abych se cítil jistý v kramflecích na to se s někým hádat, že je nějaká básnička špatná. Mně se zdá špatná, tobě se zdá dobrá a pravda je někde tam venku.

Ano, tím profitem myslím, že autorka nezaslouženě vydělá spoustu peněz, zatímco my opravdoví básnící, kteří vázánému verši věrni zůstaneme, ryjeme držkou v zemi. Mám prostě komplexy z toho, že nikdy nic tak zpeněžitelného nenapíšu.
U příspěvku:nevím...hm hm
lstejskal (Občasný) - 21.5.2011 > #posledny> 
"ak nehovoris,ze basen nemusi mat formu a predtym tvrdis,ze niekto len seka slova do kvaziversov, sam si skaces po jazyku." Nechápu, v čem si tady podle tebe odporuju. Věty "báseň nemusí mít formu" a "náhodná slova rozdělená do řádků ještě netvoří báseň" si neodporují.

rytmus - tady jsem se špatně vyjádřil. Když říkám, že báseň nemá rytmus, myslím tím, že nemá dobrý rytmus. Jak říkáš, nějaký rytmus tam je vždy, i v próze, řeči, atd.

rozbor - Co chceš ještě rozebírat? Já jsem napsal, proč se mi to nelíbí, ty jsi napsal, proč se ti to líbí. To teď budeme přesvědčovat jeden druhého, že se nám to má/nemá líbít a co v tom kdo má vidět? Já ti tvůj názor neberu.

"nemozes cakat pointu na striebornom podnose" - nečekám. Já mám podezření, že tahle báseň žádnou pointu nemá, že autor/ka neměl ponětí, co píše. Tvoje vývody o závoji jsou klasická projekce, což mi připomíná další oblíbený trik básníků: "Napíšu to hodně obecný a on už si v tom každej něco najde." Já tyhle Rorschachovy testy za poezii nepovažuju.

Když to všechno shrnu:

amatérský volný verš (hromadění náhodných slov a vět do řádků) + roschachův test = PROFIT :)!
U příspěvku:nevím...hm hm
lstejskal (Občasný) - 20.5.2011 > dadik> rádo se stalo. a neber si to prosím tě osobně, kritizuju text, ne tebe.
U příspěvku:nevím...hm hm
lstejskal (Občasný) - 20.5.2011 > #posledny> název - souhlasím, hvězdička nebo žádný název je ok. rozhodně lepší než "nevím...hm hm"

volný verš - tak to pozor, já rozhodně neříkám, že volný verš je něco míň než vázaný verš a ani jím nijak neopovrhuju (např. básně Jana Těsnohlídka ml. mám celkem rád). Ovšem spousta lidí si pojmem volný verš představí: napíšu, co mě tak zrovna napadne, rozdělím to do řádků a mám báseň. To není poezie.

Napsal jsem tohle: "rytmus to nemá a rej básnických obrazů nebo cokoliv jiného, co by mohlo ospravedlnit absenci rýmů." Takže neříkám, co mi podsouváš, že báseň nutně musí mít rýmy a nějakou formu. Báseň může tvořit i specifický rytmus, intonace, nebo ani to ne, ale i pak tam něco musí být - zajímavý obraz, ponor do podvědomí, prostě něco. A když báseň nemá ani to, tak to prostě není báseň, ale víceméně náhodná množina slov a vět. Což je, obávám se, tento případ. Ale můžu se mýlit, koneckonců jsem diletant, stejně jako všichni tady :).

Takže rozhodně nesouhlasím s tvým tvrzením, že "volny vers nemusi nic ospravedlnovat". Musí, Volný verš i vázaný verš. Výhoda vázaného verše je v tom, že na něm se neumětelství pozná mnohem líp než na verši volném (možná proto tu tolik lidí používá volný verš).

Rozbor básně nechme být, je to subjektivní. Ovšem z ohlasů mám pocit, že tu spíš pracuje fantazie čtenářů než autora.
U příspěvku:nevím...hm hm
lstejskal (Občasný) - 20.5.2011 > #posledny> Prečo je to slabé a o ničom:

- název je debilní (sorry, ale to se prostě jinak říct nedá), jednak sám o sobě, druhak vůbec neodpovídá náladě a obsahu básně.

- proč volný verš? rytmus to nemá a rej básnických obrazů nebo cokoliv jiného, co by mohlo ospravedlnit absenci rýmů, také ne (co se těch obrazů týče, to už mě víc zaujalo "epické odhrnování psů" od druhej_hlas v komentářích). Volný verš je tedy podle mě použit z lenosti nebo neschopnosti, jak je bohužel u internetové poezie zvykem (to by bylo na delší debatu).

- první tři řádky první básně jsou celkem OK. Pak nastoupí "závoj i s družičkami" a najednou báseň končí, když ještě ani pořádně nezačala a nestihla nic sdělit.

- forma druhé básně je chabá a ten obsah - "nevidím přes závoj, dokud si ho neodrhnu, a někdy mi to trvá" - wow, to je ale hluboká myšlenka!

Takových volných veršů jsou tady mraky a normálně bych to nechal být (kdo z nás někdy nenapsal špatnou básničku, že), ale tenhle z nich vyčnívá svých vysokým hodnocením, které je podle mě neobjektivní a nezasloužené. Jestli má takto vypadat moderní česká poezie, pak je asi dobře, že živoří na okraji čtenářského zájmu.

Tak a teď mi řekněte, co vám na tom přijde tak skvělé.
U příspěvku:PMM II.
lstejskal (Občasný) - 19.5.2011 > Ovine, proboha, ovine!

Ale gramatiku neznámkuju a jinak se mi to líbí.
U příspěvku:nevím...hm hm
lstejskal (Občasný) - 19.5.2011 > mne to prijde slaby a o nicem. nechapu, jak to muze nekdo doporucit. (klidne mi vysvetlete, ze tomu nerozumim :).)
U příspěvku:Puškinovi
lstejskal (Občasný) - 17.5.2011 >
U příspěvku:Pro něho
lstejskal (Občasný) - 17.5.2011 >
Proč volný verš? Tady k tomu není důvod. Ty máš něco proti rýmům? Např. na druhým řádku se jeden přímo nabízí:

"Jeho oči přejíždějí po mých rtech,
slunce mi vychází na zádech"
U příspěvku:Melodie prošlých let
lstejskal (Občasný) - 17.5.2011 > Ale jo, není to špatný.

První dva odstavce bych na tvým místě klidně vyhodil, povídce to nijak neublíží. Nejsme ve škole, nemusíme za každou cenu psát úvod :).
U příspěvku:Zítra?
lstejskal (Občasný) - 16.5.2011 >
U příspěvku:Tajná země
lstejskal (Občasný) - 16.5.2011 >
U příspěvku:co je české?
lstejskal (Občasný) - 16.5.2011 > Oceňuji, že se snažíš něco říct a že se ti to celkem daří, ale jinak na té básni je ještě spousta práce - je tam evidentní násilné hledání rýmů a hluchá místa.

A když už se na začátku tazatel na něco ptá, by by dobré doplnit, co říká na odpověd, a možná taky proč mu bylo odpovězeno tak negativně. Nebo tu první sloku úplně přepracovat, třeba na něco ve stylu:

Noviny všeliké, tuzemské i světové
státníci, básníci, hospodští kmetové
Odpověď na věčnou otázku řeší:
Co je české a kdo jsou to Češi?

U příspěvku:Summer in the City
lstejskal (Občasný) - 16.5.2011 > Jako překlad písničky do bravíčka by to bylo dobrý, ale jinak dost bída. Aspoň rýmy nebo rytmus by to chtělo zachovat.

Přesto dávám dva body za snahu, Ono překládat písničku, ještě k tomu slavnou písničku, vůbec není jednoduché.

A jak tu někdo říkal výše, básně od Jima Morrisona by ti mohly sednout víc.
U příspěvku:Cesta Brnem
lstejskal (Občasný) - 16.5.2011 > Moc pěkné, akorát Lamentace mi přijde slabší.
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter