Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Zaprášená slova.
Márty (Stálý) - 16.1.2008 > Damika> Nemám moc ve zvyku vysvětlovat, co jsem myslel tím či oným obrazem, ale zde musím. Je možné, že ten hrob neznámého vojína zní už poněkud omšele, nemůžu si však pomoci, protože jsem cítil potřebu právě takto vyjádřit ten protiklad. Na jedné straně mince člověk se vším, co si dokážeme či nikoliv představit a na druhé straně jen obecná deska daleko od lidí....
Ne to se vysvětlit snad ani nedá, možná je to ujetý, ale já mnohdy nedokážu nějak rozumově vysvětlit, co vlastně píšu. Přijde to najednou v naprosto nečekané chvíli. Například tato báseň mi včera projela hlavou, když jsem doma přikládal v kotli, jiná, když jsem sekal na zahradě a tak je to skoro se všemi.
U příspěvku:K pochodu neonacistů Plzní 19.1.2008.
Márty (Stálý) - 16.1.2008 > usadlo> Domnívám se, že zde jde trochu o něco jiného, než jen o právo shromažďovací a o svobodu slova. Sice to může být chápáno jako domněnka, nicméně organizovat sraz den po výročí transportu židů (docela věřím tomu, že kdyby bylo 18.1. v sobotu a ne v pracovní den, sraz by udělali přesně v toto datum), v tom spatřuji dosti zřejmou symboliku a nejsem si jist, zda přihlížení k tomu není přece jenom dosti silná neúcta k židovským obětem nacismu.
U příspěvku:K pochodu neonacistů Plzní 19.1.2008.
Márty (Stálý) - 16.1.2008 > Janele z Liků> Víš, já jsem také spíše pravicového smýšlení. Jenomže není pravice jako pravice. U mě jde o smýšlení v kontextu s uznáváním demokratických principů, kdy má každý právo na svůj názor až do té míry, pokud svým názorem a jednáním nezasahuje do svobody druhého člověka. Jednoduše řečeno já osobně věřím v Boha a v Ježíše, ale pokud někdo věří např. v Mohameda nebo je třeba atheista, je to jeho věc a nikomu nepřísluší se nad tím pozastavovat. Jiná věc je, pokud začne svou víru prosazovat násilím, jako to dělali katolíci ve středověku a někteří extrémní muslimové dnes. To se svobodou nemá nic společného.
U příspěvku:Žralok
Márty (Stálý) - 2.9.2007 > Arid> Hřensko ne, ale Český ráj.
U příspěvku:Ústecká noc II.
Márty (Stálý) - 24.4.2007 > Elfman> nad Labem
U příspěvku:Předpodzimní...
Márty (Stálý) - 8.2.2007 > Mira> To co píšu, má většinou dokumentární charakter, vypovídá to o životě nebo spíše o takové životní niti, která měla nejednou tendenci se utrhnout, ale zatím ještě drží...
U příspěvku:24.8.2006.
Márty (Stálý) - 8.2.2007 > Mira> Často si říkám, že už nebudu reagovat na momentální společenskou sitauci, ale někdy je to silnější než já, jako toho 24.8.06, kdy Kalousek kouřil doutník s Paroubkem.
U příspěvku:Rybářka
Márty (Stálý) - 18.1.2007 > Možná, že krása je něco, co na první pohled krása není...
U příspěvku:Ak nie si moja...
Márty (Stálý) - 30.7.2006 > Ivana S.> To je zajímavý dotaz : Zkoušíš pózu? Ale ono už to tak asi je, že se pomalu považuje za pózu, když řeknu, že jsem i po dvanácti letech manželství se svou ženou šťastný. Dnes je nevěra brána za samozřejmost, každé druhé manželství se rozvádí a kdo žije v jednom svazku celý život, je už pomalu brán za ufonauta. Já neříkám, že se neotočím za pěknou holkou, ale protože je hezká s ní nepůjdu hned do postele. Mnoho chlapů si to ospravedlňuje tím, že jsme samci, kteří od přírody potřebují mít co nejvíce samiček. Dobře, když jsme tedy takoví samci, tak si potom nehrajme na civilizované homosapiens a vraťme se zpátky na stromy. V té básni, ať ti to možná připadá neživotné, jsem nelhal a jestli je tato má pravda apokalypsou, jak uvedl opíječ tchýní, pak si raději nepředstavuji opak této apokalypsy.
U příspěvku:Kateřino...
Márty (Stálý) - 25.6.2006 > Weronika> To, ze jsou povoleny pochody extremistickych skupin, je uplne jina zalezitost, ktera by nemela mit vliv na posuzovani opravnenosti ci neopravnenosti jejiho chovani. Jejich pochod byl legalni, jeji chovani ne....

Tahle věta by se dobře četla v domově důchodců stařečkům, kteří si možná dnes už nevzpomenou, kam si před chvilkou schovali brýle, oni se už nedokážou bránit, jako mnozí tenkrát. Když slyším, že někde pochodují náckové, myslím na ně, jak se opírají o hůlčičku a možná už ani nečekají, že se jich někdo z nás na cokoliv zeptá...
U příspěvku:Kateřino...
Márty (Stálý) - 17.6.2006 > Weronika> Nic nemám proti respektu k policii, ale ta Kateřina protestovala proti pochodu neonacistů. Nedávno jsem se setkal s názorem, proč by jako nemohli neonacisté pochodovat Prahou, když máme demokracii. Mě osobně je bližší vnímání demokracie jako určité substance či stavu ve společnosti, kdy člověk svou osobní demokracií nepotlačuje demokracii druhého člověka. V každodenním životě není jednoduché toto pravidlo dodržovat a mám obavy, že to bude stále obtížnější, pokud se bude mlátit někdo, kdo se pokusí, ač možná trochu expresivním způsobem, proti tomu vystoupit. Někdy mám pocit, jako by ta pseudokultura, která se nalévá do davu televizních ovcí ty ovce postupně soustružila k obrazu svému, k obrazu národa bez paměti, k obrazu pochodujících fašistů, kteří dupou středem našich životů, zatím plíživě, skoro je nevidíme, ale oni jsou tu a nejedná se jen o ty neonacisty, ale o nás samé...
U příspěvku:Ráno
Márty (Stálý) - 3.4.2006 > Takovou podobnou báseň jsem měl dnes na jazyku, ale napsala jsi jí za mě, dík, ikdyž jsi mi tím nic neulehčila, alespoň nemusím zase trpět samomluvou...
U příspěvku:Musel jsem křičet...zrovna jel vlak.
Márty (Stálý) - 24.3.2006 > Opíječ tchýní> V Ústí nad Labem u zdymadel, kde bydlím, je kormoránů docela dost...
U příspěvku:Spadlá do klína
Márty (Stálý) - 12.10.2005 > Začínám Tvým básním přicházet na chuť.
U příspěvku:Numerologické souvislosti událostí posledních pěti let.
Márty (Stálý) - 3.9.2005 > Okino> Jelikož se mé výpočty zabývají až dobou po roce 2000, domnívám se, že ano. Je to jako bys vycházel z nějakého datumu po roce 2000 a obrazně řečeno točil kalendářem a došel výpočtem dnů k určitému datumu.
U příspěvku:Podhradní
Márty (Stálý) - 4.7.2005 > Myslím, že jsi pěkně a výstižně vyjádřila včerejší setkání.
U příspěvku:Soumrak.
Márty (Stálý) - 5.12.2004 > DeadKennedys> No, moc velkej teenager už jsem tenkrát v tom roce 1993 nebyl. Bylo mi 26 let.
U příspěvku:Čtrnáctý plat.
Márty (Stálý) - 23.9.2004 > max bubakoff> Nemám pocit, že bych se nějak výrazněji angažoval tímto příspěvkem. Občas se mi jen stává, že si odskočím od trochu nadčasovější poezie k těmto pro někoho možná nejapným poznámkám a to jen tehdy, když mě z různých důvodů prostě přestane bavit býti pštrosem.
U příspěvku:Zrcátka
Márty (Stálý) - 18.9.2004 > Začínám tě doopravdy nacházet. Myslím, že se právě rodíš.
U příspěvku:Bleděmodrý svět
Márty (Stálý) - 18.9.2004 > Ahoj. V jednoduchosti je síla, pokud není jednoduchá...
U příspěvku:Stopa.
Márty (Stálý) - 29.1.2004 > Kelly> Pod název básně jsem ještě cosi dopsal, asi Ti to moc nepomůže v zachytávání se, ale vlastně se Ti ani nedivím. Možná, že až spotřebuji ze svého skladu povolených ventilů ten poslední a možná už to nebude dlouho trvat, pak teprve konečně snad napíšu pořádnou a kvalitní báseň, která se bude hodit do čítanek, protože bude odlehčená, nad věcí a všem i těm největším magorům ze zvláštní školy srozumitelná. Už se na to těším, ona si tahle doba na počátku moderního středověku nic jiného nezaslouží. Věřím však, že Tobě se to pak teprve nebude líbit...
U příspěvku:Mlýnek na maso.
Márty (Stálý) - 1.10.2003 > Naty> To je dobře, protože ženská když má depku, tak zahodí všechnu svou krásu a to je škoda, ne. Někdy se sám těm svým básním divím. Například tato báseň vznikla následovně. Dělal jsem svou práci a říkám si, že by nebylo špatné pustit si třeba Floydy, aby práce lépe odsejpala a jak jsem to zapnul, najednou jsem přestal dělat a vypadlo ze mě tohle. Chvíli jsem na to, jako už kolikrát, koukal jako na zjevení, než jsem vůbec vstřebal, o co tam jako jde. Ani nevím, kde se to ve mě bere, jako bych to snad ani nepsal já, jako by to psal...Bojím se to říct, asi bys mi doporučila návštěvu u Chocholouška.
U příspěvku:Na ostří nože.
Márty (Stálý) - 23.9.2003 > Kelly> Dík. Vidíš a přitom ta část s manželkou je možná nejdůležitější, člověk vlastně prožije několik životů a každému zapadá něco jiného podle toho, kde se zrovna nachází...
U příspěvku:Asi o ničem.
Márty (Stálý) - 2.8.2003 > Naty> V poslední době jsem v divném rozpoložení, všechno mi připadá takové nedotažené a stále obtížněji nacházím energii či smysl to dotáhnout. Ale snad právě proto jsou mi stále bližší spíše ty mé básně, které byly vlažněji hodnoceny. Nebyly tak jakoby povedené, jsou zranitelnější, nedělají si žádné ambice o umístění v nějakém časopisu nebo snad dokonce na nějaké soutěži. Ony se vlastně jen pokouší o mlčení, které snad ještě není umlčené...
U příspěvku:Pár kapek.
Márty (Stálý) - 25.3.2003 > ouvej> Díky.
U příspěvku:
Márty (Stálý) - 15.2.2003 > Až jednou budu mít čas, tak si tuhle báseň vytisknu a v posteli si s ní přikryju unavené oči, myslím, že o ně nebudu mít strach.
U příspěvku:Nenávist
Márty (Stálý) - 14.2.2003 > Nenávisti asi nemůžu dát jedničku, možná je to pokrytecké, ale nechci si to připustit. Jinak na mě ta báseň působí živě, ikdyž se v ní málem zabíjí...
U příspěvku:Ífigénia
Márty (Stálý) - 14.2.2003 > Deade, doposud jsem s Tvými dnešními kritikami souhlasil, ale teď jsme se nějak nesešli.

Moc pěkné...
U příspěvku:BEZ NÁZVU
Márty (Stálý) - 14.2.2003 > Tahle báseň je možná důkazem, že je něco mezi nebem a zemí, je v ní možná víc, než umí kdokoliv z nás posoudit...
U příspěvku:Dopis pro rybáře
Márty (Stálý) - 6.2.2003 > S tou láskou bych byl možná opatrnější, ona asi bude, jenom trochu jinak vypadá, než jsem si myslel v osmnácti, ale jakou má skutečnou podobu, to stále více nedokážu jen tak jednoznačně říct.
Zajímavé je, že když je člověk mladý, tak všechno většinou razantně pojmenovává, protože ještě nic neví a když je starý, tak zase všechno většinou razantně pojmenovává, protože si myslí, že už ví hodně. Jenomže rozdíl mezi tím moc valný není...
U příspěvku:Čarodějnické stýskání
Márty (Stálý) - 6.2.2003 > Fantastická báseň, nebudu to rozvádět, protože by to vypadalo až podivně, jelikož jsem dost často možná až nepříjemně kritický, ale pokud by se mě někdo zeptal, jaká poezie mě opravdu oslovuje, tak řeknu tato. Dokonce jsem si jí vytisknul a to jsem ještě nikdy neudělal.
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter