|
U příspěvku:Stařec a řeka |
Jonáš (Stálý) - 11.5.2005 > Hezký, slaný, dobře to zní.
(Škoda že v Montmartru byl takový hluk. Dane Zajce mi bylo docela líto. A spoléhal jsem na to, že zazní víc překladů. Ty umíš slovinsky? Já bohužel ne..) |
U příspěvku:Bo_lest |
Jonáš (Stálý) - 11.5.2005 > .. |
U příspěvku:znojmo |
Jonáš (Stálý) - 6.4.2005 > Můj milý kraj! Někde mezi těmi dvěma věžemi jsem před devíti dny seděl na obědě a vymýšlel svoje Velikonoce.
Červená ze Znojma do Vranova je z nejkrásnějších cest, jaké znám. |
U příspěvku:. . .protančila hmatníkem |
Jonáš (Stálý) - 6.4.2005 >
[to je nádhera!] |
U příspěvku:Dvě skici hlasu |
Jonáš (Stálý) - 6.4.2005 > ! |
U příspěvku:zima, že rezly copánky |
Jonáš (Stálý) - 4.4.2005 > Blahopřeji! |
U příspěvku:Part – e podroušené zpěvačky |
Jonáš (Stálý) - 2.4.2005 > Je to 1) dost gender
a 2) dost vtipný.
To asi znáš, co je opak deža ví, ne? |
U příspěvku:Zmrazky |
Jonáš (Stálý) - 2.4.2005 > Ano, dobře to do sebe zapadá. |
U příspěvku:BÁSNÍK ČERMÁK V OBDOBÍ ZRALOSTI |
Jonáš (Stálý) - 30.3.2005 > V jádru s tím souhlasím, chvály je zapotřebí, nicméně: tato chvála je poněkud přemrštěná, a tedy plytká, a kromě toho je v ní příliš znát, že nadaný tkadlec je další, z koho si děláš projekční plátno svých tužeb. Bohužel i -dík, už nejsme v Řecku. |
U příspěvku:Z nepřítomnosti |
Jonáš (Stálý) - 29.1.2005 > miroslawek> To nevím, já jsem se snažil "dovysvětlit tu poznámku o Skácelovi". |
U příspěvku:Z nepřítomnosti |
Jonáš (Stálý) - 29.1.2005 > Smajlíky sice k odlehčení příliš nepoužívám, ale copak jsem nedal hodnocením dostatečně najevo, jak se mi tvé dílo líbí?, jak s ním souhlasím?, a copak jsem tak neodlehčil tomu, co píšu v poznámce?
U tvých Okříšek byla taky dost jasná návaznost na Naději s b.křídly, ale Okříšky byly tak originální, že formu i poetiku nesly někam dál. Tady, ač nepochybuji ani o kráse, ani o velké upřímnosti díla, vidím plno skácelovských motivů, které, řekl bych, není snadné používat, aby Tě nikdo nenařkl z,,, no, z přílišného navazování na Skácela.
Netvrdím ani, že co je zdrobnělina, je ze Skácela a patří jedině do něj, nicméně interakce všech těchto motivů (viz níže) je zřetelně skácelovská, včetně formy-cyklu čtyřverší (čtyřstopý jamb, obkročmý rým). Nuže, jsou to: zdrobněliny; slova jako tiše, ticho, mlčí; dále je to určitá metafyzická chůze ("vzít za úzkost jak za kliku a vejít") - tj. je už čas jít, pěšina, která nepřebolí atd.; prolínající se časovost - dávno je dnes a naposled; navazování motivů (bůh ví, noc ví - včetně personifikace noci); nu a typická přírodní slova s jistým archetypálním dosahem (rez, réva.., obecné výrazy jako pták atd.) a se zřetelnou vazbou na Moravu.
Nechci propána, aby sis myslel, že se snažím tvé dílo nějak shazovat, nebo mluvit o epigonství, nicméně vazba na Skácela je natolik jasná, že je nezamlčitelná. Anebo, teď mě napadá, jsi to myslel (podobně jako s tou bezručovskou) jako záměrně přehnané využití poetiky daného autora a jakýsi remix jeho motivů za účelem dosažení vlastní výsostné výpovědi.. v tom případě jsem osel. Koneckonců - napovídal by tomu i ten název ("v přítomném čase této nepaměti, kdy báseň říká ne a nejinak.." ---- Z nepřítomnosti).
V úctě
J.:-) |
U příspěvku:valdhorna pro flígrhornu |
Jonáš (Stálý) - 28.1.2005 > Zajímavé, ostré.
Roh lesa, in f. |
U příspěvku:Hádanka 04 |
Jonáš (Stálý) - 28.1.2005 > Jo, měl jsem na mysli tutéž co chocholoušek, jen jsem si nemoh vzpomenout na jméno. |
U příspěvku:bez doprovodu nástrojů |
Jonáš (Stálý) - 28.1.2005 > Zámlky a capella, elegantní mlčení. |
U příspěvku:člověk fau(n)st |
Jonáš (Stálý) - 28.1.2005 > Virtuózní. Perfektní pointa - scelení metafory do něčeho tak křehkého, jako jsou vlnky na kaluži!
A cikánská řeč to jen osvěžuje. |
U příspěvku:Opál |
Jonáš (Stálý) - 28.1.2005 > vzpříčená luna..! Vzrušující četba. |
U příspěvku:Z nepřítomnosti |
Jonáš (Stálý) - 27.1.2005 > Nejvíc se mi líbí děšťová trojka a omítková čtyřka.
Ty jsou fenomenální. |
U příspěvku:Z nepřítomnosti |
Jonáš (Stálý) - 27.1.2005 > 13.10. jistě není datum vzniku, ale dokončení, že?:-)
Tuhle jsem si zrovna s někým říkal, že rytmické anomálie u Reynka nejsou žádná chyba, ale spíše zdůraznění slova, zatěžkání. Předpokládám, že tady u rozlévané tmy je to taky tak.
Jinak: bezesporu krásné, ale dost odvážné na to, kolik skácelovských motivů používáš:
a tolik ticha podle plotů
a tolik jemných zdrobnělin
Nicméně-- |
U příspěvku:Sníh .... no jo, ale co když začne tát |
Jonáš (Stálý) - 25.1.2005 > Na takovýhle věci by měly bejt granty.
Text sice není můj dr. Janský, ale líbí se mi ta vidlice na konci. A hlavně hudba. Jako celek výborný. |
U příspěvku:Číhadla |
Jonáš (Stálý) - 22.1.2005 > Emmet_RAY> To, co je na tom halasí, není nedobré. |
U příspěvku:Ztracený klíč |
Jonáš (Stálý) - 20.1.2005 > Křehké. Jakoby se dělo nějaké chvění, o němž nemáme ponětí.. |
U příspěvku:Číhadla |
Jonáš (Stálý) - 20.1.2005 > Číhací - to je jak z Halase. |
U příspěvku:zázraky |
Jonáš (Stálý) - 20.1.2005 > Zrovna dnes jsem si říkal, promokaje, že je ta naše zima nějaká vylhaná. Kéž by i Prahu obměnil ten bílý zázrak.
Krásně červený všední motiv marmelády. Líbí se mi i ta šipka. A přitom: tak klasický obsah! |
U příspěvku:wish i were here |
Jonáš (Stálý) - 20.1.2005 > Jsi virtuóz. |
U příspěvku:V šatníku hadr schne |
Jonáš (Stálý) - 20.1.2005 > Panečku! Přibývají nám sem samí dobří autoři. Nebo alespoň nicky.
Dovolím si: jistě je užitečné zkoušet všelijaké jazykové zvláštnosti (trvat koho co apod.), ale přece jen: "lůno - usedla"?, "nožíkám"?, "schořel"? To se mi zprominutím nějak nezdá.
Jinak-- |
U příspěvku:Šííííroký, dlóóóuhý i krátkozraký |
Jonáš (Stálý) - 19.1.2005 > :-) |
U příspěvku:Filip lže, |
Jonáš (Stálý) - 18.1.2005 > BorisCvek> Řekls to tak, že nyní s tím mohu souhlasit. Ale nesouhlasím s tím, jak se pokoušíš drtit v Tématu svou "filipikou".
Per analogiam: filozof, který by dnes řekl: vím, co je to filozofie--, by byl velmi neskromný filozof. Dnešek holduje spíš moudrému a poučenému "nevím", než efektním a prázdným vše- a nicneříkajícím definicím.
Co se týče mého vyjádření o konzervativismu - jistě mě chápeš, jak jsem to myslel: netajíš se přece s tím, že přítomností a přítomnou tvorbou dost opovrhuješ a stavíš ji do ostrého protikladu k tvorbě minulosti, omýcené (pozn.:od mýtus) bohatým časovým odstupem. |
U příspěvku:Filip lže, |
Jonáš (Stálý) - 18.1.2005 > g morr> Kolo napodobuje chůzi, ale nepodobá se noze..
Promiň, že jsem glosoval BC tak mimo Tvůj kontext, ale zarazil jsem se v Tvém textu u linku na jeho komentář k rozhovoru s Trávníčkem a nedalo mi to.. Kromě toho, to pomatené diskusní fórum vnucené pod Tvůj příspěvek prostě už nejde celé přečíst. |
U příspěvku:Tajemství staré hudby |
Jonáš (Stálý) - 18.1.2005 > miroslawek> Mně ten název připomněl verš.. ale nemůžu si vzpomenout jaký..! Á!!!! Halas, Halas! Pro lásku tvoji.. hladovou?, když pláče stranou sudby.. ano, malé hudby... ne, tam je ale okvětí malé hudby.. nebo já nevím... |
U příspěvku:Zmocnění ženy |
Jonáš (Stálý) - 18.1.2005 > miroslawek> Percepce se nedá založit, je ve smyslech a hlavách čtenářů, zato recepce.. jednou provždy jsem ovlivnil Tvůj příspěvek hlasitým "Ano!" Aspoň malililinko. |
U příspěvku:Filip lže, |
Jonáš (Stálý) - 18.1.2005 > BorisCvek> Nezdá se Ti trochu škoda poezie, srovnávat ji s tak technickou věcí, jako je letadlo? Jistě uznáš, že u letadla je mnohem snazší vědět, co to je, než u poezie. Pokud už jsi ze svého konzervativismu vyrostl až k uznávání "tak" současných autorů, jako je Diviš, jistě taky uznáš Seiferta. To přece nebyl žádný kritik, a taky v jedné básni, v básni!, poznamenal: kdyby se mě někdo zeptal, co to je poezie, chvíli bych byl na rozpacích.. (pozn. - parafrázováno popaměti, najdi si příslušný svazek souborného vydání, je to jedna z pozdních sbírek). |