Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 27.11.
Xenie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 27.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:TENKRÁT ZA PAVLÁKEM
Jonáš (Stálý) - 10.1.2004 > Chválím grafický nápad - myšlenka zdvojit báseň se podařila.

Výrazivo trochu.. - viz Kelly. Někdo říká "lacinější", já říkám "patos".

Nemá tam být "barvou ohně"?

Jo a malinko mě tlačí, že snaha o rýmy ovlivnila výběr slov a slovosled (nebo ne?). Myslím, že by se to i obešlo bez rýmů.
U příspěvku:Perinathal blues
Jonáš (Stálý) - 10.1.2004 > Roztomilá vzpomínka. Úplně to vidím, jako by to bylo dnes:-).
U příspěvku:Sníh - zima v lidech
Jonáš (Stálý) - 10.1.2004 > Takhle:
za prvé jsem zastáncem drsnějšího hodnocení (pokud Vám to uleví, klidně mi tu dvojku oplaťte:-)), za druhé se mi ta báseň nelíbí nejen proto, že mi výtvarný background přijde zbytečný.
Snad je to mnou. Vlastně asi ano, když všichni ostatní hodnotí jinak. Ale asi není v mých silách postihnout hodnoty (formální, výrazové, obsahové, obrazové...?) této básně.
Každé hodnocení je subjektivní. Někomu se báseň nelíbí a napíše jen "líbí se mi to". Mně se nelíbí, a proto dodatečně píšu ještě: přijde mi to jako shluk slov, veskrze obyčejných. A jeden neologismus.
Přiznávám se, že jsem opravdu netušil, v čem tkví Lukova metoda, než mi ji letmo osvětlil zde v poznámce.
Ta mě ale jen utvrzuje (promiň) v pocitu této básně.
Ta slova spolu OPRAVDU moc nesouvisí. A doufat, že dozrají sama...??

Vše v dobrém. Jinak viz hádka u Kellyina příspěvku.:-)
Hádat se o jednu dvojku mi přijde směšné (obzvlášť když ta dvojka Lukovi vůbec neuškodí. Spíš mně.)
U příspěvku:Sníh - zima v lidech
Jonáš (Stálý) - 9.1.2004 > quentinbubakoff> Proč mlčet? TO by bylo právě špatné. Copak není dobré mít právo říci nejen "moc se mi to líbí", ale i "nelíbí se mi to"? Copak na to hodnotící nemá právo?
Jen proto, že všichni ostatní hodnotí jinak?
Pochopitelně, že konstruktivní kritika by byla hodnotnější. Ale proč nemůžu napsat jenom "ne", když někdo může napsat jenom "ano!!!"?
Respektuji mínění ostatních i styl této básně. Ale to nic nemění na tom... atd.
Milý Quentine, i kdyby špatné hodnocení bylo třeba nepsaným porušením morálky, pořád je to lepší než Tvůj vulgární útok.

Promiň Luku, nezlob se, že jsem se musel hájit přímo pod Tvým příspěvkem.
U příspěvku:Totálně bez fantazie
Jonáš (Stálý) - 9.1.2004 > Kelly> Milá Kelly, nutíš mě, abych vyslovil svou subjektivní "pravdu", abych mluvil to, co si opravdu myslím. Snad je to dobře.

Teď ale musím poctivě vážit slova...

Ano, nespecifikoval jsem, kteří autoři někomu lezou do zadku, protože se za prvé nechci hádat a za druhé to ani vědět nemohum, protože nemohu vědět, kdo hodnotí podle svého svědomí a kdo si dělá reklamu.
Ale jev alpinistický, abychom tedy zůstali u slušnějších slov, je podle mě naprost jasný a zřetelný.
Jsi šéfredaktorka, Ty vybíráš do časopisu, Ty máš velké slovo, nezávisle na tom, jaké píšeš básně. Každý chce být potěšen dobrým hodnocením, každý si chce myslet, že jeho básně jsou dobré, a tak se snaží dosáhnout toho, aby ho lidé dobře hodnotili.
Třeba jsem potrefená husa, třeba si to teď myslíš, ale já, ačkoliv toužím také po příznivém hodnocení své poezie, nedávám za každou cenu všem pětky (ale taky zbytečně nehodnotím špatně, protože to nemám rád) a neusmívám se křečovitým virtuálním úsměvem a nepoužívám slova jako - tohle mě fakt dostalo, tý jo, to je supr, fakt dost dobrý... věřím v Boha, ale nevěřím v to, že by člověka mohla takhle "dostat" báseň na letmé přečtení. Je to všechno virtuální stylizace, všichni se předhánějí v superlativech a slovech nabitých významem (a je to do určité míry znehodnocování slov) a dělají si tak reklamu. A to nesnáším.
Pardon, ne všichni. Ale hodně lidí. Tvé básně se mi moc nelíbí, nezávisle na tom, jsi-li šéfredaktorka nebo ne. Totem se mi líbí, mám ho rád, rád tu publikuji, rád si občas (když je čas) čtu básně jiných. Proto doufám, že za tuto kritiku virtuálního mýtu nebudu vyhozen:-).
Ale teď zase vážně. Tato báseň se mi nelíbí. Každá tvorba je z určitého hlediska egoismus. Jsem egoista, přiznávám. Ale pokud si nějaký básník myslí, že existenciálním napětím je nabito každých pár veršů, které ho napadly při hermelínu v restauraci nebo po cestě ze Staroměstské na Dejvickou, pak je to egoismus největší. Stejně tak by bylo směšné mluvit o nějaké formě. Volný verš formu (ve smyslu starých forem) opouští, mělo-li by se mluvit o nějakých formách jin¨ého charakteru, pak o jistém svazování významů slov nebo o hře s jazykem. Ale tady nevidím ani jedno. Zkrátka: chybí tomu vážnost. Je to všední obrázek, nic víc. A proto se táži"Qui bono?". Je to příliš obyčejné, než aby to mohlo být takhle positivně hodnocené. Proto si myslím, že většina Tvých nadšených hodnotících nehodnotí upřímně.
No-next je jeden z nejopravdovějších. Odmyslíš-li si jeho hněv, zjistíš, že opravdu je. Jen málokdo se dokáže vyhnout té (mnou a jím) nenáviděné stylizaci.
Dělalo by Ti radost, kdybys s jistotou věděla, že Ti básníci dávají pětky jen tak, aby se zalíbili? Mně ne. Za tento stav ovšem nemůžeš, ten přímo vyplývá ze situace Totemu a z jeho uspořádání. Ale na upřímnost hodnocení tady na Totemu nevěřím. Prostě ne.

Měj se hezky, vše v dobrém, milá Kelly.
U příspěvku:Totálně bez fantazie
Jonáš (Stálý) - 9.1.2004 > no-next> Promiň. Agresivních lidí je tu skutečně víc. Vážím si Tvé pravdivosti, ale k čemu je pravdivost, když ji člověk předává s vulgární omáčkou..
U příspěvku:Sníh - zima v lidech
Jonáš (Stálý) - 9.1.2004 > Luk Malér> Děkuju. A respektuju Tvé básnické mínění.

Výtvarný background mi přijde zbytečný.

Ale máš pravdu - prostě jsou různé styly, různé směry, různé názory. Různí lidé.

(A ještě jedna věc: "mně se to líbí" se píše mně. Neber to jako buzeraci, ale jako básník bys to měl dobře vědět):-)
U příspěvku:Totálně bez fantazie
Jonáš (Stálý) - 8.1.2004 > Egilova slova o vkusu, měřítku a názorech jsou velmi přesná.
A stejně, jako neúspěch básně neřekne nic o její ne-kvalitě, neřekne její úspěch nic o její kvalitě.
Souhlasím s Tebou, egile, všechna hodnocení vyplývají jen z momentálního rozpoložení.
Tvoje, no-nextova¨i moje. I všech ostatních.
Tato báseň se mi nelíbí.
Kelly sama skromně přiznává, že je to jen fabulace mezi Staroměstskou a Hradčanskou, a ještě k tomu totálně bez fantazie. Samas to řekla.
Tady je jeden smajlík: :o)
Taky se mi nelíbí, že je no-next takhle agresivní. To se mi vůbec nelíbí.

Ale taky se mi nelíbí posedlost autorů při hodnocení některých básní (nejen Kellyiných) a jejich křečovité hýření superlativy.
Začíná to připomínat rektální alpinismus a kellykracii. Ne ovšem Tvou vinou, Kelly.
U příspěvku:Sníh - zima v lidech
Jonáš (Stálý) - 8.1.2004 > Ne.

(Mohl bys mi, prosím, vysvětlit, svou tvůrčí metodu?)
U příspěvku:Spasitel
Jonáš (Stálý) - 26.12.2003 > Krásné... a ono snad i... dojemné..
U příspěvku:ryt-mus
Jonáš (Stálý) - 23.12.2003 > Kdybych pořád poslouchal techno, asi bych byl taky takhle vypatlanej.
U příspěvku:Nátělník 399 Kč
Jonáš (Stálý) - 23.12.2003 > Anebo je to jen hnusná, nestydatá provokace?!
U příspěvku:MOŽNÁ JENOM POCIT
Jonáš (Stálý) - 23.12.2003 > Omlouvám se, asi jsem na jiné koleji, ale...
Na to jak je to dlouhé, je to poněkud nesourodé.
A romantický, rozervanecký patos už taky odněkud znám.
Promiň.
U příspěvku:Vánoční
Jonáš (Stálý) - 23.12.2003 > Probably!! To nedělej!
Život je krásný, máme Tě rádi.
U příspěvku:Nátělník 399 Kč
Jonáš (Stálý) - 23.12.2003 > ANO!!! Takhle budou vypadat reklamy za deset let, jestliže v nich bude stejným tempem jako doposud přibývat sexappealu a erotických motivů. Už dnes se cpe polonahá ženská s vilným pohledem kamkoliv, ať už je to reklama na jogurt nebo na prodej aut z druhé ruky. Tato odporná, odstrašující hyperbola je přesným vystižením situace.
(Chápu to správně?)
U příspěvku:pojebaný vánoce
Jonáš (Stálý) - 23.12.2003 > nehezký. pohoršující.
U příspěvku:Leden přestal hrát na klavír, právě se pozvracel...
Jonáš (Stálý) - 23.12.2003 > Pěkné, surrealistické.
U příspěvku:SUEJ, KCHUN
Jonáš (Stálý) - 22.12.2003 > Orientální moudra, nebo co to má být?
Co to znamená SUEJ a KCHUN?
U příspěvku:X.
Jonáš (Stálý) - 12.12.2003 > Hezké.
Jen ty závorky mi připadají zbytečné.
U příspěvku:Čardášová
Jonáš (Stálý) - 12.12.2003 > Hezké. Líbí se mi idea úderného, tanečního rytmu.
Ale vydrž do konce! - co třeba:
i když už slova nechápeme
pořád v ně musíme věřit
i když už z houslí jsou třísky
U příspěvku:Můj tah
Jonáš (Stálý) - 12.12.2003 > Na dřeň, jako obvykle v této kolekci.
U příspěvku:...ad vyhnání
Jonáš (Stálý) - 11.12.2003 > .....viz dříve... a už ani ty rýmy... nebylo to psané všechno nějak v rychlosti na koleně v tramvaji?
U příspěvku:Jak na Nový rok, tak po celý rok
Jonáš (Stálý) - 11.12.2003 > Promiň, tohle už vůbec ne. Připadá mi to jako populistická říkanka.

Kde jsou Tvé sonety? Kreslení map? Orientální oblečení?
U příspěvku:Konec dobrý, všechno dobré
Jonáš (Stálý) - 11.12.2003 > Umíš lepší, Naty... a co ten kulhající začátek?
Snad - jako žert.
U příspěvku:Ztratila jsem chuť zavázat si tkaničky
Jonáš (Stálý) - 11.12.2003 > Je to jen náladovka? Nebo se pod tím skrývá ještě nějaký existenciální podtext?:-)
U příspěvku:NOC 28. 11. 2003
Jonáš (Stálý) - 10.12.2003 > Pardon.... připadá mi, že toho bylo řečeno příliš málo... jeden obraz... a jedna touha. A co?
U příspěvku:Potom potkám tentýž osten
Jonáš (Stálý) - 10.12.2003 > Krásná, egile...
U příspěvku:Proč musíš s tím obchodním cestujícím na oběd?
Jonáš (Stálý) - 8.12.2003 > Dobrá legrace:-).
U příspěvku:Nesnesitelná lehkost bytí
Jonáš (Stálý) - 8.12.2003 > Milá Naty...
toto je báseň soběstačná. Pěkná, vyvážená, přínosná, nepřekonstruovaná.
U příspěvku:Nepoznávám se
Jonáš (Stálý) - 28.11.2003 > Bezva, chápu to:-).
Mohlo by to být tak o třetinu kratší, jinak super.
U příspěvku:mrholivá
Jonáš (Stálý) - 27.11.2003 > To mělo jít do dýmu bramborové Naty!:-)
  <<< předchozí 
27.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter