Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 16.5.
Přemysl
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
vabartos
(muž)
Občasný
Na Totemu: 1730x
Napsat zprávu
Autorův WEB

Já nevim, co říct... snad jen, že vše již bylo řečeno.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Básník jako fenomén
vabartos (Občasný) - 3.9.2005 > pořezaná_sluncem> To je strašný, co člověk dokáže napsat v patnácti, co?
U příspěvku:Mudrc
vabartos (Občasný) - 3.9.2005 > pořezaná_sluncem> Tak to je spíš v kompozici, že ba vám to chtělo vyříznout zlatý střed, aby vám ta labuť tolik nevadila.
U příspěvku:Mudrc
vabartos (Občasný) - 3.9.2005 > Janahe> A nechyběl by tam bez té labutě objekt? Ono totiž, a to jsem zjistil, až to kamarád namaloval jako obraz, když se na to detailně podíváš, všechno je tam rozmazané... krom té labutě. A ta se dívá přímo na Tebe a působí staticky, jako by protiklad všeho kolem. Proč se to asi jmenuje Mudrc?
U příspěvku:Veronika Pánková: Vím, o čem mlčím
vabartos (Občasný) - 2.9.2005 > Ježiš, člověče, tys mě vyděsil. Já už myslel, že bych vážně zblbnul a napsal tam hovorovou češtinu. Podívej se ještě jednou, v jakém kontextu jsem to napsal. Jinak dle učebnic: „Tzv. hovorová čeština (hovorový styl spisovného jazyka) je mluvenou podobou češtiny spisovné (mluveným spisovným vyjadřováním), řídí se tedy spisovnou normou, odhlíží však od knižních výrazů a odráží (kromě typických mluvenostních rysů) progresivní vývojové tendence češtiny, tzn. je tolerantní k jazykovým prostředkům, které ještě nebyly uznány za spisovné (nebyly zatím kodifikovány v jazykovědných příručkách).

Hovorový styl spisovné češtiny se uplatňuje v mluvených projevech veřejného, oficiálního, prestižního rázu (nezvolíme-li, jako např. v obřadních projevech, „čistou“ češtinu spisovnou). V konverzaci soukromé nebo neoficiální veřejné volíme většinou některý z typů mluvy nespisovné (odrazí se v ní sociální a regionální příslušnost jednotlivých mluvčích): místní nářečí (dialekt); nadnářeční mluvu větších oblastí, regionů (interdialekt) - v Čechách obecnou češtinu, na Moravě některý z moravských interdialektů; městskou mluvu (městský interdialekt); specifickou mluvu různých profesních nebo zájmových skupin (profesní mluvu, slang, argot).“

Je tedy jasné, že slang, argot, žargon do hovorové češtiny patří. To už je trochu nimrání hádat se o houskách či rohlících, když jde stejně o pečivo. A už ses kouknul, jak jsem to napsal já? O žádné hovorové češtině nepadlo ani slovo. Ta se skutečně, jak sis i tady přečetl, používá pouze v podobě mluvené. Já však použil spojení, že kniha je psána hovorově!!! Lživě tedy uvádíš, že jsem použil svolo „hovorová“ čeština. Pakliže je něco napsáno hovorově, je to tudíž napsáno tak, jako by se jednalo o mluvenou češtinu. Počkej, už tě vidím, jak mě chytáš za slovo. Posečkej chviličku, hned se ti dostane vysvětlení... a to, že teď říkám JAKO BY. Nejde tedy přesně o hovor, který by sis v knize vyslechl, ale musíš si ho tam přečíst stejnýma písmenkama jako čteš teď slova má. A sám dokážeš číst mezi řádky a sám víš, že mi nedělá dobře mluvit s tebou jako s malým dítětem.
U příspěvku:Veronika Pánková: Vím, o čem mlčím
vabartos (Občasný) - 2.9.2005 > drfaust> Asi to celý bude v tom, že se jedná o slang neboli žargon a vůbec ne hovorovou, ani obecnou češtinu. Ale dneska máš rejpavou, tak rejpej, rejpej, příspěvků je tu dost. A já si počkám na čtenáře, který tu knížku třeba četl a poví mi své postřehy.
U příspěvku:Veronika Pánková: Vím, o čem mlčím
vabartos (Občasný) - 2.9.2005 > drfaust> Souhlasím, tohle jsem psal tak před třemi lety a pevně tedy doufám, že jsem už mnohem, mnohem dál. Jen mi přišlo líto, aby to sedělo v mým počítači nepovšimnuto a může-li to někoho nakrknout a může-li to ukázat, že je naše společnost v chápání drog a drogové politiky dál, jsem velice rád. Ale proč by se do píči, kurva šopa nemohlo taky něgdy hovorově psát?
U příspěvku:Osamění Lemuela Gullivera a Juráčkova duše filosofa filmu
vabartos (Občasný) - 31.8.2005 > Oplatka> Naprosto souhlasím. Omlouvám se za tu někdy, jak říkáš, trochu nesmyslnou smršť v podávání jednotlivých informací. Já jsem tohle posílal ke zkouškám na FAMU před dvěma lety a trochu jsem předtím zmagořil a ono se to na tom podepsalo. A přitom stačilo používat selský rozum... dneska bych o Juráčkovi napsal trochu něco jiného. Mně u něho vadí, že si neumí udělat ze sebe srandu. On se baví v paradoxech, nelogičnostech, ale nikde tam třeba není sranda na první dobrou nebo nějaký zcizovák, který nemá s filmem co dělat... nějaká sranda. Podle mě se bral příliš vážně. Ale jinak ho stále obdivuji.
U příspěvku:Okamžik inspirace
vabartos (Občasný) - 28.8.2005 > Quotidiana> Originalita? Co je to originalita?
U příspěvku:papírové zrcadlo
vabartos (Občasný) - 28.8.2005 > Co dodat? Snad ještě nejsou chudí...
U příspěvku:10/5/2005
vabartos (Občasný) - 25.8.2005 > Václav Mráz> Tak to nebyla žádná zášť, jen obyčejná pruda. Takový to, když se člověk nezmůže na defenestraci těch nahoře, tak aspoň jde a hodí jim do okna kámen. No, dobře, no, tak závidím kulatý průměr...
U příspěvku:Osamění Lemuela Gullivera a Juráčkova duše filosofa filmu
vabartos (Občasný) - 24.8.2005 > Citizen> Můžeš to upřesnit? Jak jsem uvedl, jedná se o intelektuální film. Člověk ho musí vidět několikrát, recenze upozorňuje na detaily, kterých by si člověk měl všimnout. Recenze čerpá ze skutečností napsaných o filmu Juráčkem nebo recenzenty v šedesátých a sedmdesátých letech. Nemyslím, že by se od té doby staly tyto názory notoricky známé. Naopak je v mnohem větší míře než samotný film zasul čas. Spíš se mi zdá, že kolem celého filmu, Juráčka a hlavně nové vlny vzniklo, jak je v našem národě zvykem, mnoho nepodložených mýtů.
U příspěvku:Romance blízkovečerní
vabartos (Občasný) - 23.8.2005 > alias> proč?
U příspěvku:10/5/2005
vabartos (Občasný) - 23.8.2005 >
U příspěvku:MIKÁDO
vabartos (Občasný) - 23.8.2005 >
U příspěvku:...nejede a nepojede...
vabartos (Občasný) - 18.8.2005 > Pinky> Jo, jenže pak tomu dej jméno třeba: Městské dopravní zátiší nebo něco podobného (světlo na konci tunelu - trochu metafyzicky, čekárna - čistě prozaicky). Sám hodlám využít zastávky k natáčení jednoho filmku, protože to v noci hází fakt dobrý světlo. Jenže tady není pak jasný, kdo to nejede, nebo co to nepojede. Když tam nikdo nečeká, tak proč je to problém, že to nejede?
U příspěvku:Klobouk a polštářek
vabartos (Občasný) - 15.8.2005 > Skoro jak fotky veci vrahu na Heydricha, pri blizsim pohledu ale pokulhava perspektiva. Ale za atentatniky ctyri body.
U příspěvku:...nejede a nepojede...
vabartos (Občasný) - 15.8.2005 > Podstatná věc, na té zastávce musí někdo sedět, jinak je to pouze skvělý úhel pohledu a spíš studie architekta, proto dva body. Za postavu čtyři, za opilého bezdomovce pět! To už není problém, aby si tam někdo sednul a vyfotit to znovu. Jinak je to bez sdělení.
U příspěvku:Hamlet viděný očima derniéry
vabartos (Občasný) - 14.7.2005 > čtenář> Rozhodně by obsazení herců zvyklých na práci režisérky, jakou Smilková je, celé inscenaci ještě více prospělo. Zpětně se na ní podepsalo to, že herci jako kolektiv nešli do té inscenace s chutí. Ale během představení jsem si všiml jiného fenoménu, publikum jako by čekalo něco jiného, jako by šlo na Hamleta: To nakonec odráží i vaše reakce na okleštěný Hilského překlad. A však tak, jak Hilský mluvil o Shakespearovi, pochopil jsem jeho dílo jako návod, jak dělat divadlo a ne hotový recept. V tom Hamletovi je tolik cest... Přiznám se však, že tahle je pro dnešního diváka nejradikálnější. A pakliže lidé neznají, nečetli Hamleta, nevědí, o čem je, pak odcházejí zklamaní tak jako z inscenací Morávkových, když dělá Shakespeara on. Myslím, že dost záleží na tom, co chce brněnský divák vidět. Tady se jednalo o alternativní proud dost podobný pražskému studiu studia Ypsilon, kde letos podobné inscenace představili třeťáci z DAMU, aniž by si brali na paškál klasiku, čímž nejsou tak jednoduše napadnutelní, a jejich obrazy a imaginace se u publika setkávají s odezvou.
U příspěvku:Touha
vabartos (Občasný) - 31.5.2005 > Proč?
U příspěvku:Touha
vabartos (Občasný) - 31.5.2005 >
U příspěvku:Sekretář
vabartos (Občasný) - 22.4.2005 > Ztratila> Jak to udělat lepší, když to vypráví takový buran?
U příspěvku:Sekretář
vabartos (Občasný) - 22.4.2005 > Ztratila> A že tě tyhle věci nebaví, tak dostávám dva body? Chabý důvod na redaktora adepta, ale mě tyhle věci taky nebaví, takže s Tebou souhlasím. Tuhle povídku píšu jenom z odporu k tomu hnusu.
U příspěvku:O dušičkách
vabartos (Občasný) - 12.4.2005 > Janahe> On je tam problém v tom šerosvitu... obrazovka to moc nepodpoří... normálně jsou ještě jako v celku dost (až moc) tmavý podkres za tím objektem lesy, takže na černobílém originálu to vychází líp... je to o tom prokletí scannerů.
U příspěvku:Ráno místo školy
vabartos (Občasný) - 8.4.2005 > MPosp> to by bylo super!
U příspěvku:Ráno místo školy
vabartos (Občasný) - 7.4.2005 > MPosp> a jak?
U příspěvku:Rutina, Bělehrad 2002
vabartos (Občasný) - 7.4.2005 > xmark> Mně tam ty obrazy připadaly dost důležité. On to byl spíš takový bufáč a vlastně mě i ty obrazy překvapily. Ono to pak vypadá, že nesedí v kavárně, ale v nějaké obrazárně... třeba to je hlídač v muzeu... vysedává tam hodiny a hodiny, číšnice mi ukazovala jídelní lístek, v němž ho někdo propiskou zvěčnil, vlastně jí nepřipadlo divný, že si ho fotím. Myslím, že samotný děda se dá z té fotky vyříznout vždycky. Není problém, ale ten pocit z kavárny mi vrátí vždycky jen ty obrazy.
U příspěvku:Rutina, Bělehrad 2002
vabartos (Občasný) - 6.4.2005 > xmark> Když on potvora má sedět v zlatém řezu... a k tomu tam jde i o kavárnu, ve které denně sedává.
U příspěvku:Monolog porotce
vabartos (Občasný) - 30.1.2004 > Aestas> Přesně tak a letitá!
U příspěvku:Zrození námětu
vabartos (Občasný) - 28.1.2004 > Lian> To nema vnitrni souvislost, ja to fakt zazil a uz se tech lidi nezeptam. Byla nedele a letni prazdniny, tak si to dejte do souvislosti. Ale dik, tenhle detail tam jde taky vysvetlit lip. Nenapadlo me, ze by to nekomu prislo divne.
U příspěvku:Zrození námětu
vabartos (Občasný) - 27.1.2004 > fungus2> S tim koncem... to byl jen napad, co me napad, kdyz jsem s nima jel, jinak to ma vyznit optimisticky, ale jak je videt, nevyzniva.
U příspěvku:Zrození námětu
vabartos (Občasný) - 27.1.2004 > peetea> A vy budete cist 40 stranek??? No, mel bych tady takovou vec...
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter