Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 15.6.
Vít
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Mišpule
(žena)
Občasný
Na Totemu: 99x
Napsat zprávu

Vzkaz ostatním:
Co tě nezabije, to tě posílí, a tak ve dny nejtmavší - na slunce pamatuj...
"Humor je sůl země, a kdo je jím dobře prosolen, uchová se dlouho čerstvý." (Karel Čapek)

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 3.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:SEVŘEN
Mišpule (Občasný) - 1.2.2001 > Velmi autenticky zachycený pocit.
U příspěvku:SOBĚ (III)
Mišpule (Občasný) - 1.2.2001 > Hodně upřímné.

Líbí...
U příspěvku:prosba
Mišpule (Občasný) - 1.2.2001 > Formální výstavba tady není, myslím, zase až tak podstatná.
Důležitější je ten obsah - takové věci většinou autor opravdu cítí, takže pokud je to i tenhle případ, věř, že je to stav, který zná hodně lidí... Ale vždycky po špatném období přichází to hezčí. Přeji Ti, aby to Tvoje nastalo co nejdříve.

Upřímné...
U příspěvku:srovnaný
Mišpule (Občasný) - 1.2.2001 > Promin, přesněji mělo být...tu a tam. Ale tak, jak ti tam vlezly, je to dobrý.:)
U příspěvku:Otázka
Mišpule (Občasný) - 1.2.2001 > A co je fér ? :)
U příspěvku:Fiúúúú
Mišpule (Občasný) - 1.2.2001 > To je osud.:)
U příspěvku:Podobenství
Mišpule (Občasný) - 1.2.2001 > :))))
U příspěvku:Obyčejná žena, 1. kapitola
Mišpule (Občasný) - 31.1.2001 > Hlavní dějová linie je přerušována a zpomalována autenticky popsanými vzpomínkami.

Vyprávění je doplněno celou řadu dobře zachycených detailů, popisů okolí i konkrétní situace, stylisticky svěží a čtivé.

Povídka je psána er-formou, v některých pasážích je doplněna polopřímou řečí, kdy hrdinka vzpomíná na výhružky strýce ("Když budeš křičet, zabiju tě.." "Stejně by ti nevěřili.." atd).

Souhlasím s Hackmenem, že dvě poslední věty jsou zde tak trochu navíc, ale tohle byla první kapitola, ne ? Takže uzavírat již 1. kapitolu do nějakého rámce by asi bylo předčasné.:)

Pokud má existovat 1. část povídky jako samostatné dílko, pak by tu měl být nějaký závěr (epilog, poita či otevřený konec).

Líbí a těším se na pokračování...

U příspěvku:Klid
Mišpule (Občasný) - 31.1.2001 > Podařené zachycení pocitů.
Jedná se o pocity, takže svou výstavbou nemusí být básen nějak sevřená či zkoncentrovaná. Naopak pro vyjádření pocitů či myšlenek se využívá formy připominající střih ve filmu, poměrně často. Jednotlivé obrazy jsou zachyceny přesně tak, jak překotně přeskakují myšlenky jedna za druhou. A určitou logiku zde verše mají.

Po formální stránce autorka zvolila volný rým a využila celou řadu básnických obratů.

Najdeme zde většinou jen epiteta konstans (ustálené básnické přívlastky): např "smuteční písen", "svíčka osudu", "rozbitý kolovrátek", "nit osudu", "tichá modlitba", "utopená naděje" atd...).
S užíváním ustálených vazeb může být někdy problém, protože se může jednat už o klišé či frazeologismy, které básni ve větším množství příliš nesluší(právě již zmíněná "svíčka života", "tichá modlitba", "nit osudu") atd.

Ale jsou zde i originální vazby (epiteta ornas): např. "vesmír mysli", "zrcadlo utopené naděje".

Celkově hezké, jen by zde mohlo být (podle mě) trochu více originálních metafor či básnických přirovnání (už jsem si všimla, že máš např. v básni Klid opravdu nádherné...) :)

Líbí...
U příspěvku:Chtěl bych
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Opravdu už není co dodat, ale spíše než básen či básnické slovo, se mi to jeví jako citát z pohádky...
U příspěvku:Tobě
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Krásné a upřímné vyznání.

Autorka zvolila pro tento typ básně velmi vhodnou formu - básnické slovo, takže myšlenky se mohly ve verších rozvinout zcela bez omezení fantazie.

Po obsahové stránce se jedná o téma známé všem, ovšem zde je zpracováno s lehkostí a originalitou.

Takřka v každém verši najdeme nějakou originální metaforu, takže s trochou nadsázky je možné říci, že celá básen je jedna velká metafora (např. "šála z vášně", "zahalím se do závojů naší lásky", "promlouváš ke mně záblesky v očích","dechem kouzlíš obrazy do mé duše", "zbytky červánků na tvářích" atd..)

Ač nás název básně (Tobě) svádí k jednoduché interpretaci, že jde o vyznání, za poetickými slovy se skrývá mnohem víc a básen je možné chápat ve dvou rovinách.

Jednotlivé verše spojuje dějová linie: vyznání se z lásky (první čtyři verše), následuje vpomínka na toho, jemuž je básen věnována, na krásné okamžiky mezi nimi (následujících 8 veršů) a rozloučení (poslední dva verše).

Líbí...
U příspěvku:sonet o střepech
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Krásný sonet, hezká práce s rýmy i básnickými obraty, originální metafory (např." sypu ti slova do očí", "kaleidoskop snů a přání ztavil se do mozaiky střepů", "na obloze se lomí souhvězdí vah na melírech noci pro ni jezdívá" atd.)

Líbí...
U příspěvku:Má láska samota
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Bez komentáře - líbí...
U příspěvku:Polibek
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Milostná poezie, ale přečíst nahlas to rozhodně jde.
Rytmicky jsou sice některé verše trošku nevyvážené, nicméně sdělované myšlence to nevadí.
Krásné vyznání, řečeno jednoduše prostými a upřímnými slovy...
U příspěvku:Prokletí
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Tématicky by bylo možné básen charakterizovat jako tzv. žalozpěv, volání duše po jejím znovulezení.

Pocity jsou velmi dobře charakterizovány užitými metaforami (např. "trat času rozbita", "čern havranů šálem tě překryje" atd.).

Celá básen je podle mě spojena 1 výpravěcí liníí, 1.sloku je možné charakterizovat také jako jakýsi prolog - uvedení do děje. Pak se již autor obrací přímo na čtenáře (du-forma), pouze jedna z následujících slok více osvětluje možnost či nemožnost zachránit se modlitbou, takže toto odbočení z hlavní dějové linie je podle mě zcela na místě.
V poslední sloce se du-forma mění na ich-formu, kdy se do tzv. prokletého autostylizuje sám básník a rozhřešení je ukryto v krásné pointě posledního verše ("kouzelný lektvar či dívky objetí...?").

Líbí...
U příspěvku:Obraz
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Poetické zasnění. Krásné metafory a básnické obraty a takřka pravidlený střídavý rým. Co dodat....:)
Líbí.
U příspěvku:Úsměvné postesky
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Moc hezké a poetické, ostatně jako vždy.:)
U příspěvku:SOBĚ (II)
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 >
U příspěvku:Totem netušil
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Dobré postřehy. Sama jsem se nemohla zučastnit, takže díky za zprostředkování...
U příspěvku:SMS
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Souhlasím se čtenářem... Ale ta tvoje taky není špatná.:)
U příspěvku:Úspěšné děvče
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > :))))

Má to lehkost a vtip, a navíc je to docela ze života.:)))
U příspěvku:Nesmělost
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Ale změní, věřím tomu a moc ti to přeju.

Upřímné...

U příspěvku:Genuty genuty guc...
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > No, co dodat.... I tohle může existovat v poezii.:)

Někdy je fajn si vedle tzv. vážné poezie s myšlenkou přečíst takový "nesmysl". (Promin howee):)))
Asi sis kladl za cíl pobavit a to se ti u mě rozhodně povedlo.:)))

P.S. Závidím ti tu fantazii a pozdravuj Míču.:)
U příspěvku:očima potkal jsem Scotku
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > P.S. To mě mrzí, snad příště.:)

Hezké zachycení pocitů, originální metafory ("myšlenky -potvory názorovaté", "...diamanty-to poslední..."), přirovnání ("jako do barevné studny...která se kolem míhala..")

Líbí...
U příspěvku:Eloise
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > To jméno magické dívky mi připomnělo Hélois, ale je pravda, že Abélard takové štěstí neměl a dopadl podstatně hůř.:)

Po formální stránce velmi dobrá práce se střídavým rýmem, děj má spád a nechybí zde ani romantická pointa jako z pohádky v posledním verši.

Líbí...
U příspěvku:Inuit
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Ocenuji vtip a smysl pro nadsázku...

Způsobem zpracování básen připomíná dětské říkadlo. Proč ne ? :)
U příspěvku:ŽIVOT
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Krásná metafora (život jako náhrdelník z korálků). A hluboká pravda, že hezké vzpomínky mohou pomoct v nejedné těžké chvíli.

Poetické verše jsou po formální stránce spojeny nepravidelným střídavým a částečně sdruženým rýmem. Rytmicky jsou jednotlivé verše trošku nevyvážené, ale v každém z nich je upřímná myšlenka...

Líbí... (děkuji za krásné přání)

U příspěvku:Z ulice
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Docela autentický pohled z ulice, opravdu hezká práce s rýmy...
U příspěvku:Oni
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Přeji ti, aby odešli co nejdříve. Nebo respektivě vůbec nepřišli...
U příspěvku:SEDM
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Díky za tvou poznámku, opravdu bych taky ráda poznala všechny divy, o kterých jsi zde tak hezky napsala...
U příspěvku:RYBAŘÍCI
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Hezká pocitová básen.

Její téma je již dostatečně transparentní z názvu básně (poetický neologismus) ve spojení s klíčovým veršem, který se v básni objeví hned několikrát ("Tak sami...").

Líbí...
  <<< předchozí 
3.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter