Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 23.11.
Klement
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Mišpule
(žena)
Občasný
Na Totemu: 99x
Napsat zprávu

Vzkaz ostatním:
Co tě nezabije, to tě posílí, a tak ve dny nejtmavší - na slunce pamatuj...
"Humor je sůl země, a kdo je jím dobře prosolen, uchová se dlouho čerstvý." (Karel Čapek)

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 7.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Zatmění Slunce
Mišpule (Občasný) - 22.1.2001 > To se mi moc líbí...
U příspěvku:Hospoda u fialového stíu
Mišpule (Občasný) - 22.1.2001 > Rozhodně myšlenka k zamyšlení. Je vůbec možné vrátit se pak na hranici přátelství ?

Spíše než povídka mi to připadá jako dobře zachycený postřeh ze života.
Líbí...
U příspěvku:Vzpomínky na dovolenou
Mišpule (Občasný) - 22.1.2001 > Hezké a pravdivé.
Většinou mají lidé zázraky přímo před sebou a vůbec je nevidí, pro samé hledání něčeho imaginárního.
Líbí...
U příspěvku:Nevim
Mišpule (Občasný) - 10.1.2001 > Zajímavé.
Vzhledem k vybranému tématu (podle mě) autor vhodně vybral i odpovídající způsob zpracování - zkratka, náznak, střih. Myšlenky se míhají jako promítaný sestříhaný film. nechybí zde ani nevšední obraty (např. "mrtvý pocit vody", "barvoslepá postel", "do truhličky zlatých medailí").
A nakonec - zajímavá pointa... Že by ? :o)))
Líbí.
U příspěvku:Paní Steinová
Mišpule (Občasný) - 10.1.2001 > Opravdu výborně napsané. Jedna jednoduchá dějová linie je spojována se statickými useky (vzpomínky a uvahy) a velmi kvalitně zpracována, nechybí zde ani pointa celého příběhu.
Líbí, moc...
U příspěvku:K ranímu šálku kávy....
Mišpule (Občasný) - 5.1.2001 > Skvělá i bez šálku kávy... třeba jen tak...
U příspěvku:Rozloučení
Mišpule (Občasný) - 2.1.2001 > Zase jednoduché a přitom nádherně výstižné...
U příspěvku:O Vánocích nemá být nikdo sám
Mišpule (Občasný) - 2.1.2001 > Mezi rýmy se skrývá opravdu hodně moudrosti i bolesti. Té, kterou asi cítí každý, kdo musí být o Vánocích sám...
U příspěvku:Předsudky
Mišpule (Občasný) - 1.1.2001 > Opravdu umíš velmi málo slovy vystihnout vše, včetně pointy. Moc pěkné.
U příspěvku:(Ne)souvislosti
Mišpule (Občasný) - 30.12.2000 > Perfektní momentka...
U příspěvku:Život fádní
Mišpule (Občasný) - 22.12.2000 > Souhlasím s Martinem, myšlenky jsou srozumitelně a jasně vysloveny a také formální stránce zpracování nezůstal autor nic dlužen.
U příspěvku:Nevěra
Mišpule (Občasný) - 22.12.2000 > Jsi mistrem zkratky, Sadafe.
U příspěvku:Život IV.
Mišpule (Občasný) - 22.12.2000 > Poetické lyrické vyznání z vlastních pocitů. V podstatě pravidelný rým. Líbí..

P.S. Jen by mě zajímala ta číslovka v názvu básně, proč IV. (existují nějaké starší verze?).
U příspěvku:Vzpomínka
Mišpule (Občasný) - 20.12.2000 > Po formální i obsahové stránce velmi povedená báseň.
Vyjádřit tak jasně a upřímně své pocity, a přitom si s lehkostí poradit i s pravidelným rýmem, není vůbec jednoduché (pravidelný sdružený, a 3. sloce rým střídavý) .
Nechybí zde ani působivé a výstižné metafory (např. den je tmou, světlo nocí").

Líbí...
U příspěvku:Judaismus - Úvod
Mišpule (Občasný) - 20.12.2000 > Nejsem "pochybovač", souhlasím romanne. :)))
U příspěvku:II. Judaismus - Desatero, dar Boha Mojžíši
Mišpule (Občasný) - 20.12.2000 > Souhlasím s tebou, pro dnešního věřícího člověka znamená Desatero něco trošku jiného - opravdu návod, jak žít. A není ani tak moc rozdíl (tedy podle mě), zda je člověk věřící nebo ne, i ten nevěřící, když říká, že uznává určiré morální zásady, se určitě aspoň částečně shodne s Desaterem.
U příspěvku:NA HRADĚ A V PODHRADÍ 3.DÍL
Mišpule (Občasný) - 19.12.2000 > Opět napínavé od začátku minikapitoly do jejího konce...
Vyprávěcí linie příběhu je zde (podle mě) velmi hezky přerušovaná malými rýmovanými vstupy v textu. Líbí...
U příspěvku:Monolog
Mišpule (Občasný) - 19.12.2000 > Opravdu zdařilé zachycení pocitů. Po obsahové stránce dost výstižné a autentické.

Nezbývá, než věřit, že po každé noci přijde zase nový den... I když je to někdy hodně těžké.

Líbí...
U příspěvku:"BEZ NÁZVU"
Mišpule (Občasný) - 19.12.2000 > Autor využil náznakově střídavý rým, kterému ovšem, podle mě velmi zdařile, popustil otěže svázanosti. Myšlenka tak mohla lépe vyznít.

Téma je zpracováno originálním způsobem, nechybí zde celá řada hezkých metafor (např. "dobývám snovou pokladn.."), přirovnání "jako vůně nad¨záhony" atd.
Poetické, romantické. Líbí...
U příspěvku:NA HRADĚ A V PODHRADÍ 2DÍL
Mišpule (Občasný) - 18.12.2000 > Opět zajímavé počtení, zpracováno poutavým způsobem. Jaký bude nový den ?
U příspěvku:Vánoční adagietto
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Zajímavý námět a bezvadné zpracování - symbolika od začátku až do konce. Moc hezké...
U příspěvku:Přelévání hlasů
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Zajímavý námět, nevšední zpracování. Právě ono opakování slůvka "tišší" umocňuje sílu sdělované myšlenky. Takže zde rozhodně není zbytečné, ale právě naopak.

Nevím, jestli to bylo tvým záměrem, ale rozhodně je zajímavá i grafická stránka básně. I tím by mohla symbolizovat ono "přelévání".

Moc líbí...
U příspěvku:Co jsem?
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Odvěká otázka lidstva: Kdo jsem ? Odkud jsem se tady vzal? Kam kráčím ?

Síla myšlenky této básně je zdůrazněna anaforickým veršem ("Co jsem ?"), který uvozuje další vysvětlení existence...

Po formální stránce autor využil hned několika rýmů, v 1. sloce kombinace rýmu střídavého a sdruženého, v dalších např. obkročný a sdružený. Naléhavost hledání je zde gradována již zmíněnou anaforou.

Po obsahové stránce autor velmi obratně vykrelil hledání sebe sama, v každé sloce najdeme celou řadu originálních metafor (např. "v prostoru pohozený stín" atd.).

Drobné nesrovnalosti v rytmu či jeden nespisovný tvar ? V kompexním hodnocení básně nepodstatné...

Líbí.
U příspěvku:Zběsilost
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > První sloka se skutečně obsahově trochu vymyká, nicméně na počátku třeba i básně může být úvod. A ten je právě specifický tím, že je to úvod. Hledat v odlišnosti nedokonalost může bát někdy zavádějící...

Nechybí zde zajímavý motiv, který je s lehkostí zpracován...
Líbí.
U příspěvku:Dveře
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Po obsahové stránce básni nechybí myšlenka, která je nádherně zpracovaná celou řadou na sebe navazujích metafor. Myšlenky se střídají v rychlém sledu jako filmové záběry na plátně.
Opravdu jedna z nejlepších básní na Totemu...
U příspěvku:Když česal jsi mé vlasy
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Opravdu krásné, hezké metafory, velmi podařený rým... Líbí.
U příspěvku:NA HRADĚ A V PODHRADÍ 1.DÍL
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Hezký námět a poutavé zpracování. Taky se těším na další pokračování...
U příspěvku:Královna Smrt a hledající trubadúr
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Velmi hezké a zajímavé zpracování, Galova poetika je pro jeho jeho čtenáře již typická...
U příspěvku:Jak voní láska
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Ještě hodnocení: Moc pěkné...
U příspěvku:Královna Smrt a hledající trubadúr
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > FREYO : kytice se píše odjakživa s "y". Nebo je to tím, že jsi ta nordistka ? Malá poznámečka: V ságách asi stěží vystupují trubadúři...
U příspěvku:Jak voní láska
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Pro FREYU : Nemáš těch přezdívek na Totemu nějak moc? Pro Galu: Ano, i tak může vypadat láska očima básníka... Všichni ji známe, ale jen někteří z nás jí dokáží tak nádherně pojmenovat.... Dokonalé po stránce obsahové i formální.
  <<< předchozí 
7.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter