Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 23.11.
Klement
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Mišpule
(žena)
Občasný
Na Totemu: 99x
Napsat zprávu

Vzkaz ostatním:
Co tě nezabije, to tě posílí, a tak ve dny nejtmavší - na slunce pamatuj...
"Humor je sůl země, a kdo je jím dobře prosolen, uchová se dlouho čerstvý." (Karel Čapek)

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 8.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Jak voní láska
Mišpule (Občasný) - 17.12.2000 > Pro FREYU : Nemáš těch přezdívek na Totemu nějak moc? Pro Galu: Ano, i tak může vypadat láska očima básníka... Všichni ji známe, ale jen někteří z nás jí dokáží tak nádherně pojmenovat.... Dokonalé po stránce obsahové i formální.
U příspěvku:Motýl
Mišpule (Občasný) - 16.12.2000 > Dobrý vtip a přitom po formální stránce opravdu docela vyvedená báseň. :)))
U příspěvku:Konec teplých časů
Mišpule (Občasný) - 16.12.2000 > Opravdu poetické a romantické, jako je u Martina ostatně vždy.
Báseň je dokonalou ukáznou, jak hezky může vypadat příchod podzimu básníkovýma očima. Skoro v každém verši se skrývá originální metafora (např. "pocukrované lavičky", "za letních rán vídal jsem slzy" apod.), dále přirovnání "jak umrzlá tu.."), personifikace atd.
A to vše, s lehkostí vetknuto v takřka pravidelný střídavý rým.
Líbí...
U příspěvku:Posedy
Mišpule (Občasný) - 16.12.2000 > Dokážeš vyvolat autentické vzpomínky ... V lese je opravdu krásně.
(Teď předběhnu Cobaina : Hezká momentka Toníku.:-)))))))))))))))))))
U příspěvku:Nadhled
Mišpule (Občasný) - 16.12.2000 > S obrázkem opravdu dokonalé.
U příspěvku:Hejno hus
Mišpule (Občasný) - 16.12.2000 > Velmi zajímavé zpracování. Na první podled připomíná spíše říkadlo (snad tou anaforou - opakování na začátku verše) a najednou je čtenář překvapen pointou. Líbí...
U příspěvku:Veverka
Mišpule (Občasný) - 16.12.2000 > Je vidět, že jsi romantik. Hezká momentka ( a proč ne momentka ?). Líbí...
U příspěvku:Merry Christmass to you
Mišpule (Občasný) - 16.12.2000 > Opravdu to zná asi většina lidí, postihl jsi to opravdu autenticky. Ale ne každý dokáže odpustit, a to si u tebe cením... Líbí.
U příspěvku:Šelest
Mišpule (Občasný) - 16.12.2000 > Já bych tu délku ponechala, je to krásné zamyšlení... proč ho násilně natahovat ?
U příspěvku:Etruské náboženství
Mišpule (Občasný) - 16.12.2000 > Martin: Původ Etrusků
O existenci tohoto etnika se zachovaly písemné údaje v dílech různých historiků, přímé doklady o existenci toho etnika na území Itálie nejsou - nejasné archeologické nálezy. Ale píší o nich různí římští historikové.
Písemné prameny nepřímé - jsou důležité, i když jazyk Etrusků jako takový rozluštěn není. Přesto je možné tyto prameny číst, ale většinou není až na výjimky znám jejich význam. Etruskové totiž převzali písmo z řecké abecedy (existují např. nápisy na náboženských kamenech)

Jméno Etruskové pochází z latinského označení Etrusci, Římané používali jako synonymum také výrazu Tusci
O původu etruské civilizace existují už od starověku celkem 3 teorie:
1) teorie východní - v dějinách je stoupencem této historie Hérodotos. Podle něj se Etruskové dostali do Itálie z Asie, z asijského pobřeží (a podle této teze považuje za předky Etrusků uprchlíky ze zničené Tróje). Z teorie Hérodota dále později vycházeli např. Lívius, Tacitus, Vergilius.

2) Podle další teorie, jejíž tvůrcem byl Dyonísios z Halikarnasu (1. st. př.n.l.) "Etruskové žili na území Itálie odedávna". S dalším vysvětlováním se moc nepáral, že ?
Tato teorie se označuje na "autochtonní".

3) Podle třetí teorie (autorem je Livius) se Etruskové dostali do Itálie ze S Evropy.

Současní historiké se dnes přiklánějí k prvním dvěma teoriím.

Existuje celá řada tzv. důkazů pro podporu těchto teorií, pokud bys měl zájem, ráda je sem zase napíšu.

Vznik náboženství s více božstvy je asi starý jako lidstvo samo. Cokoliv si lidé už od počátku existence nemohli vysvětlit, bylo přikládáno Bohům (proto se uctíval Bůh ohně atd...)

Cid:
Vznik republiky s Etrusky skutečně úzce souvisel. Státní zřízení Říma bylo velmi ovlivněno existencí etruských měst. Definitivně se stal Řím státem až v době etruské nadvlády. Etruskové odvodnili původní bažiny (etruský drenážní systém), vytvořili velký kanál (cloaka maxima), postavili zde 1. chrám a dali Římu i jeho první ústavu. Původně bylo římské království, posléze se stal Řím republikou, jejíž doklady jsou i u Etrusků (ti měli také původně království, později republiku republiku ovládanou městskou aristokracií). Etruskové dali Římanům i četné odznaky ústřední moci, ze kterých jsou zejména prosnulé fascés (svazky prutů s vetknutými sekerami), kteří nesli před řeckými i etruskými úředníky tzv. liktoři. A dalším bylo tzv. kurulské křeslo, což byl znak vyšších římských úředníků.

Nathalie:

Antropomorfní božstva - to byla změna v představách, jak takový Bůh může vypadat. Předtím se božstva hledala v přírodě, nadpřirozené síly se připisovaly neživým předmětům (animismus). A najednou nastal zlom. Bohové v lidských představách získávali lidskou pobobu a božské vlastnosti.

Pyrgi bylo pobřežní město, které leželo v Itálii (Tyrhénské moře), kousek SZ od Říma. Kampánie bylo území kolem dnešní Neapole.

Všem moc děkuji za poznámky k příspěvku.
U příspěvku:Římské náboženství
Mišpule (Občasný) - 15.12.2000 > To je volba každého z nás, co komu něco řekne. Mě historie zajímá a respektuji, že někoho nudí.
U příspěvku:Cuius regio, eius religio
Mišpule (Občasný) - 15.12.2000 > Totéž vyplynulo i z mého příspěvku, stačí jen číst, Romanne. ...................................................................... Cid: Tento příklad byl uveden právě jako příklad - třeba také proto, že ilustruje možné vztahy mezi panovníkem a kněžstvem (tolik typické pro pozdější vývoj). A jen malá poznámka. Zcela jistě se tato doba nedostala do podvědomí HISTORIKŮ díky beletrii (byť dobře zpracovaná). :-)
U příspěvku:Modrá brána
Mišpule (Občasný) - 11.12.2000 > Třeba proto Lian, že život se nás neptá, jaké chceme pokračování...
U příspěvku:Svatý Václav, patron země české
Mišpule (Občasný) - 10.12.2000 > Moc pěkně napsáno.

Jenom malá poznámka:
Z dnešního hlediska je jistě zajímavé, že onen poplatek Jindřichu I. činil 500 hřiven stříbra a 120 volů.
A s těmi datumy je to v historii opravdu složité. U smrti Václava se objevují dva letopočty. Oficiálně se za datum úmrtí považuje 28. 9. 935, ovšem malý problém nastal v souvislosti s tzv. první staroslověnskou legendou o sv. Václavovi, kde je uveden rok 929. Kdy byl vlastně Václav I. zabit ? Těžko říct...
U příspěvku:"Člověk umírá tolikrát,kolikrát ztratí přítele"
Mišpule (Občasný) - 7.12.2000 > Námětově i formálně velmi hezké. Každá ztráta bolí a zapisuje se do duše jako další zářez v kůře stromů. A možná víc, než při stárnutí fyzickém, se takové šrámy dají vyčíst právě v očích...
Myslím, že tohle známe opravdu všichni, jen ty jsi to dokázala tak pěkně zachytit... Líbí.
U příspěvku:Tráva a zvonek
Mišpule (Občasný) - 7.12.2000 > No Otu Pavla snad ani ne, snad jen poetikou psaní. Ale mně to zase připomělo nádherné věci od Seiferta. Opravdu krásně napsané, poetika od začátku až do konce a navíc se v povídce skrývá hluboký smysl. Profesionální, moc pěkné...
U příspěvku:Prstýnek
Mišpule (Občasný) - 7.12.2000 > Je to nádherná povídka, povedená po obsahové i formální stránce. Chytí za srdíčko. A kdyby to byla chyba autorky, že se povídka ocitla mezi fejetony, je to snad důvod snižovat hodnocení ? Obávám se, že rozhodně ne. Moc líbí...
U příspěvku:Reset života
Mišpule (Občasný) - 7.12.2000 > Já tam tu myšlenku vidím, a dost zřetelně. Člověk se vždycky nenávidí, že něco nezvádl a vyčítá si, co mohl a přesto neudělal... Ale život jde dál, a snad i proto, že je to život, chybí "reset". Jinak by to byly jen samé reprízy.
Vzhledem k obsahu snad ani není nutné, aby se dodržoval rytmus. Hloubka myšlenky to dostatečně vyvažuje.
U příspěvku:Advent
Mišpule (Občasný) - 6.12.2000 > Krásná poetická báseň, námětově pro tyto dny přímo stvořená.
Po formální stránce si autor skutečně pohrál s pravidelným obkročným rýmem. Nechybí zde celá řada krásných a originálních metafor (např. "mlhavý čas suchého listí","perly stříbrných stromů", "bublinky času" apod.). Celá poetičnost básně je podtžena i vhodným výběrem lexika (např. poetismy "větévky", "štipec" apod.)
Opravdu moc hezké...
U příspěvku:Andělská svině.
Mišpule (Občasný) - 6.12.2000 > Po obsahové stránce rozhodně velmi zajímavé, i totéž platí o způsobu zpracování. Nezbývá než dodat, že jsi psal dobře už před devíti lety. Mně -rozhodně líbí...
U příspěvku:Starý bard
Mišpule (Občasný) - 6.12.2000 > Námětově rozhodně zajímavé, ale trošku to chce zapracovat na rytmice. (Třeba "co se na prach rozložil - svůj život jsem neprožil..."). Rozhodně zde ale nechybí mnoho originálních metafor (např. "vrak jsem na dně moře, kdysi...") apod.
Až na ty drobnosti v rytmu, rozhodně pěkné.
U příspěvku:Dovolená s příšerou
Mišpule (Občasný) - 6.12.2000 > S napětím jsem četla celý příběh, ale takovou pointu jsem opravdu nečekala. :-)))

Čtenář by patrně očekával něco mezi sci-fi, povídkou z dovolené nebo možná tak napůl pohádkou. A zatím jde poetický příběh, který probudí fantazii čtenáře naplno (pokud tedy sám chce). Líbí...
U příspěvku:Setkání
Mišpule (Občasný) - 6.12.2000 > Moc zajímavý příběh, zpracován čtivým způsobem. Dějový spád je zde posílen vstupy samotného autora. Líbí...

P.S. Osobně závidím Katce jen ten pobyt u rybníka. :-)))))))
U příspěvku:HAPPYEND BLUES o všem co je lidský a je to vždycky
Mišpule (Občasný) - 5.12.2000 > Názvu básně nezůstal ve způsobu jejího zpracování autor nic dlužen. Nechybí zde originální metafory, vtipné zpracování i leccos nevyřčeného v pointě celé básně. Po formální stránce Gala (podle mě) velmi vhodně zvolil volný rým, který dodává celému dílku lehkost a svěžest.
Doufejme, že ono "HAPPYEND BLUES" uslyší každý z nás...

P.S: Nebojím se, ale strach mám....:))))
U příspěvku:ODPOVĚĎ TOBĚ
Mišpule (Občasný) - 4.12.2000 > Zajímavé zachycení pocitů, hloubce myšlenky i odpovídá vhodně zvolený volný rým, který umožňuje onu výpověď nechat doznít. Rovněž interpunkce v takových básních nechybí, je spíše na škodu. Obecně interpunkce a poezie netvoří nedílnou dvojici. Líbí...
U příspěvku:Vteřina
Mišpule (Občasný) - 4.12.2000 > Zajímavé bilancování, takřka pravidelný sdružený rým.
Někdy za vteřinu uběhnou staletí, jindy trvá věčnost.
U příspěvku:Miluju Tě
Mišpule (Občasný) - 4.12.2000 > Hezká pocitovka, založená na akrostichu. Hodnotím nápad...
U příspěvku:Basnicka
Mišpule (Občasný) - 4.12.2000 > Hezké, poetické. Báseň je velmi melodická, možná i díky různým obměnám rýmů. Líbí...

P.S. A proč nepoužít, že "se točí". Točí a točit bude, ne ? :)))))
U příspěvku:Sammuell II.
Mišpule (Občasný) - 3.12.2000 > Kreslíš opravdu parádně...
U příspěvku:Skaliska
Mišpule (Občasný) - 2.12.2000 > Zajímavé téma a vhodně zpracováno volným veršem. Hezká "pocitovka". A připadá ti, že stojíš na kraji světa sám a sám, přivíráš oči před sluncem... Moc pěkné...
U příspěvku:Žlutý kvítek
Mišpule (Občasný) - 2.12.2000 > Nemusí být vždy stejný počet slabik ve verších , někdy je to autorovým záměrem, protože tak může právě ten delší verš vyniknout. Někdy to skutečně vadí, ale to (podle mě) není zrovna tenhle případ. Dále poznámka k pravopisu: nemyslel náhodou autor svitek papíru ? (papír x papyrus).
Po obsahové stránce se jedná o zpracování romantického vyznání oné osudové lásce. Nechybí zde krásne metafory a skrytá symbolika (louka plná kvítí - život plný lásky apod.) Po formální stránce autor zvolil takřka pravidelný střídavý verš. Líbí...

P.S. Proč zrovna žlutý kvítek ? Žlutá znamená žárlivost, ale tady je to asi jako barva sluníčka, takže spíše symbolické jako hřejivé teplo lásky, že ? :o)))))
  <<< předchozí 
8.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter