Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 24.11.
Emílie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Cid
(muž)
Občasný
Na Totemu: 2706x
Napsat zprávu

Píši poezii se zaměřením na katolickou lyriku. Mám rád literaturu antickou a středověkou a z dvacátého století mi nejvíce vyhovuje literatura anglická. Mým koníčkem je filosofie a teologie

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 19.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Zimní večer
Cid (Občasný) - 17.1.2001 > Opravdový popěvěk, ryzí ve své jednoduchosti a nádherný.
U příspěvku:Přízrak
Cid (Občasný) - 17.1.2001 > Forma mi přijde docela volná a rýmování je roztomile nepravidelné. Ovšem má to v sobě děj. Udržuješ čtenáře v napětí. Připomíná mi to staré ruské romantiky.
U příspěvku:Judaismus - Úvod
Cid (Občasný) - 16.1.2001 > Hezky napsané, ale nechápu tu narážku v posledním odstavci. Pokud vycházíš s ekumenického překladu Bible a srovnáváš to s tradičním desaterem, pak je to věc modernizace jazyka, nic víc. Církev nemůže měnit desatero. Ona může hlásat učení, ale ne měnit učení.
U příspěvku:Římské náboženství
Cid (Občasný) - 16.1.2001 > Skvělé Mišpule, jen mi prozraď, kde bereš tu jistotu, že si řekové formovali bohy podle člověka. Co totiž počít s osudem. Měj se krásně.
U příspěvku:Spolek přátel žehu
Cid (Občasný) - 16.1.2001 > Řeknu Ti poklonu: Kokote.
U příspěvku:Duše
Cid (Občasný) - 16.1.2001 > Jsou to nádherné volné verše. Ani forma ani rýmy, ale dobrá poezie. S velkou poklonou přesouvám do básnického slova.
U příspěvku:Kudy chodíš
Cid (Občasný) - 16.1.2001 > Tak tohle se mi zatím líbilo nejvíce. Dobré rými a pokojně plynoucí děj s hlubokou myšlenkou v pozadí. Připomnělo mi to jeden milovaný kraj.
U příspěvku:Deratizace básníků
Cid (Občasný) - 16.1.2001 > Hm snad nečekáš, že mě tímto psoudoprokletým veršováním dojmeš.
U příspěvku:O kytkách
Cid (Občasný) - 16.1.2001 > Básnička vyjadřuje velmi zdařile pocity zamilovanosti. Ovšem je to krásné básnické slovo.
U příspěvku:Čarovná Noc
Cid (Občasný) - 16.1.2001 > Ta báseň je zdařilá. Vadí mi to hrozné centrování, ale rými jsou většinou dobré a celé je to psané v jakési pohádkové melodii. Alenka musela mít radost. Něha nějak pořád chybí.
U příspěvku:Zahrada
Cid (Občasný) - 16.1.2001 > Tento typ poezie pohladí skoro vždy. Mám výhradu proti rýmu typu aa. Je pro čtenáře velmi únavný.
U příspěvku:Preludy
Cid (Občasný) - 15.1.2001 > Forma je velmi volná, ale to byl zřejmě úmysl. Celá báseň připomíná bílou sochu omylem vytesanou do černého mramoru. Nějak mi z toho vychází, že pravda a blud je v lásce jedno a totéž. Pak se ale ptám o co se láska může opřít?
U příspěvku:Viem....
Cid (Občasný) - 15.1.2001 > To je nádherné zamyšlení, provedené prostou technikou a hluboké jako sám život.
U příspěvku:Čekám
Cid (Občasný) - 12.1.2001 > Až k pasáži toho se lekám dobré. Pak mi to přijde hodně násilně dokončené.
Jirka
U příspěvku:Na jaře v květu
Cid (Občasný) - 12.1.2001 > Pohladilo to.
U příspěvku:Docelas...
Cid (Občasný) - 12.1.2001 > Kdyby se ta báseň jmenovala Smrt, bylo by to o něčem jiném. To je to, nezapomínej, že píšeš pro čtenáře.
U příspěvku:Hlava nějakého světce
Cid (Občasný) - 12.1.2001 > Pro naprosto skvělé metafory se mi ztrácí hlavní myšlenka. Ale možná je to myšleno právě jako smršť volných metafor útočících na čtenářovu fantazii.
U příspěvku:Hořím
Cid (Občasný) - 12.1.2001 > Je to krásné. Na začátku je tesknota, ale ke konci svítá.
U příspěvku:Jak se děsím toho volna prázdnin
Cid (Občasný) - 12.1.2001 > Tady je forma básnická, zřejmě nahrazena formou malířskou. To nevadí. Opět je zde cítit velký talent, ale pro pokus být metaforický vždy a všude a obecnější obecného, se trošku vytrácí pointa.
U příspěvku:Jen ne patos a omšelé metafory, jen ne prošlé téma
Cid (Občasný) - 12.1.2001 > Je krásné hledat nové věci, je nehezké nevidět kvůli nim krásu věci dávno objevených. Ten kdo hledí daleko za obzor, často zakopne o hloupý pařez.
U příspěvku:Bez názvu
Cid (Občasný) - 12.1.2001 > Jsou ta krásné metafory (se sněhem na rtech spálených), ale ta forma je hodně nepřátelská čtení. Je to úmysl, ale udržet pozornost v jediné různorodé strofě je velmi těžké. Pamatuj, že píšeš pro čtenáře a ne pouze pro sebe.
U příspěvku:.....sed tu da gloriam.
Cid (Občasný) - 11.1.2001 > Myslím, že jde o mnohem více, než takzvané žehnání zbraní. Je to nádherné.
U příspěvku:Vianočná koleda
Cid (Občasný) - 11.1.2001 > Je to velmi hluboká úvaha ozdobená věncem hezkých podobenství.
U příspěvku:Desiate zastavenie...
Cid (Občasný) - 11.1.2001 > To je nádherné Leo. Děkuji
U příspěvku:Útrapy
Cid (Občasný) - 11.1.2001 > Má to spád. Má to originální metafory a působivý jazyk, ale není to klasická poezie. Proto to přesunu do rubriky, kam toto zdařilé dílko patří.
U příspěvku:Jako bolest vystřeluješ do levého ramene
Cid (Občasný) - 11.1.2001 > Jsou zde moc hezké metafory, ale pozor na volné rýmování. Máš tu rým ulice x ulice, což je dost těžko únosné. Jinak moc hezké.
U příspěvku:Okno kláštera
Cid (Občasný) - 21.12.2000 > Ta báseň je podobná houslím, které hrají pokornou a tichou melodii, pro potěšení duše. Není zde nutný dramtický obrat v melodii. Jiskra za každou cenu je velmi hloupé světlo.
U příspěvku:Lákavá nabídka na dobrou noc
Cid (Občasný) - 21.12.2000 > Ten poslední řádek, setřel trošičku poslední verš, poslední strofy. Ale je to velmi milá a zvukomalebné.
U příspěvku:Brány tajemství
Cid (Občasný) - 21.12.2000 > To je nádherná báseň. Je v tom celé kouzlo dětských Vánoc. Také forma je poměrně stálá. A rýmy mají zvuk.
U příspěvku:Útěk
Cid (Občasný) - 19.12.2000 > Neobyčejně živý popis. Krásně provedený až s patetickou pochmurností.
U příspěvku:Ráno
Cid (Občasný) - 19.12.2000 > Je to veselá hříčka. Ten experiment má vtip, ale pěkně mě zabrzdil ve čtení.
  <<< předchozí 
19.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter