Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 14.11.
Sáva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@gmail.com
   


Psi vino
Poetikon
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 4.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:..dukaz, ze toono je modra krew mezi grafiky..
Ripper (Občasný) - 27.11.2003 > Super!
U příspěvku:desperate
Ripper (Občasný) - 27.11.2003 > Nápad je výbornej, provedení horší. Každopádně ten námět není k zahození. Už jen ty samotný medvídci mohou být námětem celé série stickerů.
U příspěvku:sticker- Made in da base
Ripper (Občasný) - 27.11.2003 > Stickery, jsou-li vytrženi z prostoru, strácí hodně ze svého kouzla. Poněvadž mi to ale takhle příjde připadá jak analogie k některým mým veršům, nemůžu jinak...
U příspěvku:Dvanáct dní na moři
Ripper (Občasný) - 26.11.2003 > Emmet_RAY> Proč zrovna název Dekadence2? To už jsem se pokoušel vysvětlit m.ilk u básně "Budoucnost je v africe.", takže se kdyžtak koukni tam. Nicméně, v létě jsem si napsal k této kolekci něco jako takový "úvod". Je to na několik stránek, proto Ti posílám jen několik "výseků", které snad dostatečně objasňují volbu tohoto názvu. Předem se omlouvám za případné pravopisné nedostatky.

"....Jestliže tedy absencí norem je charakterizováno barbarství, znamená to, že naše Euroamerická civilizace, založena před staletími na hodnotách antiky, křesťanství a judaismu se nevyhnutelně řítí do období svého úpadku. Úhlavní otázka pro soudobého básníka tedy zní: Jakým způsobem se s touto situací, jež se stala naší každodenní osobní zkušeností, vypořádat v uměleckém díle?
Má vůbec smysl psát verše, hledat pro svět i pro sebe naději v uspěchané době, čím dál tím méně ochotné zabývat se něčím, co přirozeně vyžaduje čas, soustředěnost a empatii? Má vůbec smysl básněmi snažit se ovlivňovat neblahý chod dějin, když zoufalý hlas našich srdcí neustále jen naráží na nepropustnou zeď nezájmu a tzv. neviditelná ruka trhu je rukou cenzora, sítem,jimž nepropadne nic, co by se nedalo se ziskem prodat? Dekadence 2. si neklade žádné vysoké cíle, utopisticky neagituje za boj ve jménu jakéhosi nového, kvalitativně lepšího světa. Neustanovuje dokonce ani žádný striktně závazný literární program."

"Dekadence 2., nevycházející z filozofie A. Schopenhauera ani F. Nietzscheho, má na první pohled s dekadencí konce 19. století jen málo společného. Dekadence 2. není ani tak úpadkovou literaturou jako spíše literaturou úpadku společnosti a jejich hodnot. Pocity únavy, přesycenosti, znechucení, osamocení, izolace, bezvýchodnosti a mravního úpadku jsou důležitým podnětem k psaní, námětem, neviditelným obsahem, který lze jen tušit mezi řádky. Stejně tak sobectví, soustředěnost na vlastní osobu je skrytým obsahem."

"Jestliže dekadence 19. století se pohrdavě stavěla k dobové měšťanské kultuře a k jejím tradicím tím, že s provokativní oblibou sahala k tabuizovaným tématům, Dekadence 2. se kriticky staví proti současné spotřební společnosti, jejích hodnotám, hrdinům a iluzím tím, že zdánlivě přistupuje na stejná pravidla hry, nebrání se využít všech jejich obdivovaných i nenáviděných atributů, ztotožňuje se s nimi, ztotožňuje se s anonymním davem žijícím v odcizení velkých měst vyspělého světa 21. století, obouvá verše do produktů světových obuvnických značek, tak aby se staly kritickými nositeli nejaktuálnějších módních trendů."
U příspěvku:Anka
Ripper (Občasný) - 24.11.2003 >
U příspěvku:Dont believe the pipe!
Ripper (Občasný) - 24.11.2003 > uadddddddddddd
U příspěvku:LEGO ROBOT | 02
Ripper (Občasný) - 24.11.2003 >
U příspěvku:LEGO ROBOT | 01
Ripper (Občasný) - 24.11.2003 >
U příspěvku:Dvanáct dní na moři
Ripper (Občasný) - 21.11.2003 > m.ilk> Já nepíšu každý den, do znečné míry nejsem básník spontání a do svých básní nedávám ani zdaleka ze sebe všechno. Tvořím v "návalu inspirace", trvající většinou několik dní. To hlavní, co chci říct ale je, že u mě je důležitý základní koncept, "program" (po sléze jeho provedení) - zrodí se mnohem dříve než samotné verše. Možná právě to je ta již zmíněná "samoúčelnost". S trochou nadsázky by se dalo říct, že jsem konceptuální básník, přičemž nepochopí-li čtenář onen koncept (kontext) nemůže ani pochopit smysl těch "braků", které píšu. S programem Dekadence 2. jsem Tě již seznámil a nechce se mi v tom dokola hrabat. Prvotní bylo roznodnutí napsat několik básní o tom a tom... napsat sbírku na to danné témá, s předem danným programem, proto se jednotlivé básňe z téže sbírky, mohou jevit stále o tomtéž, a také tomu tak do jisté míry skutečně je. Kdybys ale srovnala mé básně z jiných dvou kolekcí, které jsem na Totemu publikoval, seznala bys, že to tak stereotypní není. Pokud jde o hledání "něčeho nového", chtěl bych, abys mi tedy předložila seznam literatury, autorů (i z Totemu), kteří by psali v podobném duchu a kteří by používali podobné metody. Nazávěr bych chtěl říct, že máš samozřejmě pravdu, že reklamní slogany jsou pro mě důležitý, často je (zne)užívám - fascinují mě jak po stránce etické tak estetické - navíc představují výrazný fenomén postmoderny. V Dekadenci2. jsem však zdaleka nepoužíval jen slogany - jen několika málo veršíků jsem autorem já sám - většinou jde o jakési literární koláže různě pospojavaných jak sloganů z reklam tak třeba novinových tytulků, výseků článků z podprůměrných časopisů od bulváru až po pornografii (ona Tebou tak kritizovaná poslední strofa básně "Budoucnost je v Africe"). Báseň "Neděle" je z 99% složená z citátů "hvězd" uveřejněných v časopisu POP (nebo SPY?). Jsou to koláže, ne plagiáty - některé jsou míň, některé méně povedené. Každopádně se jedná o literární experiment! poznámka: Z Dekadence2. již jsem všechno, co jsem publikovat chtěl, publikoval. Tedy "již nikdy více."
U příspěvku:O egu
Ripper (Občasný) - 20.11.2003 > Kapucín> Tykání je v dnešní době běžné v rodině, mezi přátely atd., zatímco vykání je používáno při komunikaci s neznámým, cizým či váženým člověkem - tedy ve sféře veřejné. Používají-li se komunikační vzorce obvyklé pro tuto veřejnou sféru ve sféře intimní, dostává dialog úplně jiný kvalitativní rozměr. Proto si naopak myslím, že právě vykání tomuto příběhu dává ten správnej říz. V jedné kraťoučké povídce od Kafky (už nevím jak se jmenovala) líčí autor své setkání s jakýmsi přízrakem svého anděla, který se mu zjevil jednoho večera u něho doma. Oba dva si vykají, což dává tomu příběhu absurdnější příchuť. Hrdinové Hrabalových knih, ačkoliv to byly přátelé, si také vykaly (tomu tak bylo i v reálu).
U příspěvku:Dvanáct dní na moři
Ripper (Občasný) - 20.11.2003 > Emmet_RAY> Zajímá mě Tvůj názor - víc ho rozveď (udělej to pro mě, díky).
U příspěvku:Dvanáct dní na moři
Ripper (Občasný) - 20.11.2003 > Kelly> díky
U příspěvku:Dvanáct dní na moři
Ripper (Občasný) - 20.11.2003 > Přeslička> Možná to půjde, když si dáš na seznamu do vyhledávače "supermarketing" - něco by se tam objevit mělo.
U příspěvku:beruška com/com
Ripper (Občasný) - 19.11.2003 > Supr, jen škoda že ten text není moc dobře vidět. Takže nevím, jak to s tou beruškou dopadlo.
U příspěvku:Úsměv lásky
Ripper (Občasný) - 19.11.2003 > DeadKennedys> V tom s tebou souhlasím. I mě se to zdá rozvleklé a původně jsem to na Totem vůbec nechtěl dávat. Na druhou stranu možná právě ta antiliterární "rozvleklost" s výskytem slabých míst se dobře doplňuje s "antilyrickým" dekadentním obsahem. Ale je docela možný, že teď plácám nesmysly.
U příspěvku:Úsměv lásky
Ripper (Občasný) - 18.11.2003 > m.ilk> To je přesně ta sebevražebnost ripperovské poesie. Ale když se tak člověk kouká kolem sebe, ani nelituje toho, že po něm tady nic nezbyde. Myslím, že je to dostatečně dekadentní a nihilistické.
U příspěvku:Labyrint dne
Ripper (Občasný) - 18.11.2003 > Lei> a) Bylo mi jasný hned od začátku, že Ti nešlo o vyumělkovanost, ačkoliv výsledek tomu neodpovídá.
b) Nedomnívám se, že vždy, když se v básni ztrácím, je to proto, že "jsem to prostě nepochopil, nebyl nastavenej apod." Jsou přece básně dobré i špatné.
c) Měl by sis zvyknout na kritiku, jinak to nikam nedotáhneš. A když si za něčím stojíš, měl bys to umět obhájit. Nenapsal si nic, co by mě přesvědčilo, nebo mi osvětlilo některé věci, které jsem si nevšiml. Pokud tohle nepochopíš, zůsatneš vždy amatérem.
U příspěvku:...pomezí
Ripper (Občasný) - 18.11.2003 > Mě to naopak "bere"! Není to sice nějak zvlášť objevné ale narozdíl od jiných věcí na Totemu, v tom spatřuji určitý příběh (tvarů, těla..), nobvyklost, tajemství, zdroj dalších volných asociací. Zkrátka se mi to líbí.
U příspěvku:Labyrint dne
Ripper (Občasný) - 18.11.2003 > Pokud by bylo cílem této básně, aby se čtenář v labirintu ztatil, tak to tato báseň splnila. Radost mi však kazí tušení, že to cílem nebylo. "Cementová barva dne" je krásný verš, ale co následuje po něm, je už překonbinovaná textová hmota. Cítím v tom "obraznost" za každou cenu, na úkor myšlenky. Je v tom moc křečí, vyumělkovanosti a téměř ani náznak uvolnéné, spontánní poesie, přitom některé metafory nejsou zlé.
U příspěvku:Hitparáda hudebního rádia Interhit pro týden 18.11.-23.11.2003
Ripper (Občasný) - 18.11.2003 > Co má Totem společného s nějakými "prdíky" současné popkultury?
U příspěvku:vyšší sféra
Ripper (Občasný) - 18.11.2003 > Miluji podobná místa. V Praze jich máme mnoho: Libeň, Holešovice, Nusle atd. Mág české literatury Bohumil Hrabal byl jeden z prvních, kdo objevil genia loci podobných periferií, jaká je na této fotce. Mám dojem, že pro Brno to samé udělal za mlada Blatný.
Navíc ta fotka je nebývale povedená. Budí dojem jakési apokaliptické koláže. Zdá se však, že v dnešní době jsou v trendu spíš zadající slunce, z houští vyskakující srna nebo malé roztomilé štěňátko baseta.
U příspěvku:O egu
Ripper (Občasný) - 12.11.2003 > Přečetl jsem si všechny příspěvky a došel jsem k názoru, že Tvá největší síla je právě v próze. Poesii (až na kometu) vždy něco málo chybí, nebo naopak přebývá - zdá se překonstruovaná, při tom, dle mého názoru, z přirozenosti věci se poesie vyznačuje právě svou bezprostředností, nahodilostí, i když vždy je téměř zapotřebí určitý předem danný koncept, z něhož by ta která báseň vycházela a v jehož kontextu by měla být čtena. To ale není Tvůj případ. Problém je v tom, že přistupuješ k poesii podobně jako k próze. Ta si však vyžaduje úplně jiný druh soustředěnosti, jiný styl psaní. Tvé prózy, které jsem kdy četl, ačkoliv jsou plné povedených básnických metafor ( a dalo by se s trochou nadsázky říct že jde o básně v próze) nikdy nebudou nic jiného. Poesie je zkrátka jiná liga téhož sportu.
Tvá próza je naproti tomu autentická. Jestli se někomu zdá naivní, do jisté míry má pravdu ale jen do "jisté". Naivita v Tvé próze nepramení z vlastnosti textu nýbrž tématu. Existencionální téma (adolescentní "hledání" identity) a příslušná, k tomu příslušející, forma jeho vyjádření se skutečně mohou zdát naivistické, aniž by to však znamenalo, že jsou nekvalitní. Naopak Tvé texty jsou velmi kvalitní, hluboké a myslím, že i přinášející určitý přínos pro druhé (čtenáře). Přeji hodně úspěchu!
U příspěvku:Blues horkého klína
Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > Úsměv stírací los, dobrý - jinak je to nuda, Kelly! Ty víš, že Tě mám rád a že mi na Tobě záleží. Ale proč, k čertu, píšeš pro starý báby v bačkorách - koukám, že jich je tady požehnaně. Jsem v menšině, jejda, POMÓÓÓC!!!
U příspěvku:Blues horkého klína
Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > sdlkjla
U příspěvku:Blues horkého klína
Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > Úsměv stírací los, dobrý - jinak je to nuda, Kelly! Ty víš, že Tě mám rád a že mi na Tobě záleží. Ale proč, k čertu, píšeš pro starý báby v bačkorách - koukám, že jich je tady požehnaně. Jsem v menšině, jejda, POMÓÓÓC!!!
U příspěvku:Blues horkého klína
Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > Úsměv stírací los, dobrý - jinak je to nuda, Kelly! Ty víš, že Tě mám rád a že mi na Tobě záleží. Ale proč, k čertu, píšeš pro starý báby v bačkorách - koukám, že jich je tady požehnaně. Jsem v menšině, jejda, POMÓÓÓC!!!
U příspěvku:Blues horkého klína
Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > Úsměv stírací los, dobrý - jinak je to nuda, Kelly! Ty víš, že Tě mám rád a že mi na Tobě záleží. Ale proč, k čertu, píšeš pro starý báby v bačkorách - koukám, že jich je tady požehnaně. Jsem v menšině, jejda, POMÓÓÓC!!!
U příspěvku:Západ slunce
Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > sibka> Mě také nevadí, že se Ti to líbí - je to otázka vkusu. Pokud jde o mě, myslím, že jsem důvody, proč se mi to nelíbí, vyjádřil tím nejjednoduším způsobem.
U příspěvku:Budoucnost je v Africe
Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > Lerit> Nikomu to neříkej!
U příspěvku:Budoucnost je v Africe
Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > m.ilk> Tahleta sbírka je pojmenovaná "Dekadence" - to znamená "úpadek". Výchozí myšlenkou je, že se naše společnost ocitá v krizi (v úpadku), přičemž Ripper (účelově používám třetí osoby) nedělá nic jiného, než že tento postmoderní úpadek přijímá za svůj normativní obsah (poetika se tedy "tragikomicky" a dojisté míry neuspěšně identifikuje s estetickými i hodnotovími normamy soudobé pop-kultury, spotřební společnosti) - celospolečenský úpadek se tak stává zároveň objektem, a s trochou nadsázky, i subjektem uměleckého snažení. Samozřejmě je to krátkodobá záležitost, to je jasné jak facka. Tyto básně nemají dlouhou životnost už od své přirozenosti, nejsou s tímto záměrem ani psány ba právě naopak. Vždyť, co má v 21.století zaměřeném na konzum - tj. okamžité uspokojení potřeb, dlouhodoběnší charakter? Poetika Dekadence 2. je pletivem vzájemných vztahů tak svázána s dobou, v které vzniká (tj. být "IN"), že přirozeně pominou-li podmínky soudobého celospolečenského klima, zpřetrhají se i tyto životadárné kontexty. Význam těchto veršu pak zcela pomine, v lepším případě se posune do kvalitativně i obsahově jiných úrovní. Pro nic za nic jsem si nezvolil pseudonim sebevraha!
Co se týče politického názoru, nemyslím si, že bych o něj zakopával na každém rohu, právě naopak. Tvz. angažované umění v současnoti převládá hlavě v oblasti výtvarné. Na západě je to zcela běžné, že umělci ve svých dílech projevují své politické názory. U nás, kde za komančů téměř vše (a hlavně literatura) bylo vnímáno "politicky", převládá všeobecný odpor ke všemu, co má, ať už jakýkoliv, politický nádech - je to vnímáno jako trapná agitace apod..
U příspěvku:Budoucnost je v Africe
Ripper (Občasný) - 6.11.2003 > Nemám v plánu nikoho šokovat - to se nosilo možná ještě v osmdesátých letech - dnes ne. A Ripper je nositelem nejaktuálnějších trendů (čímž je dekadence ve své nejtrapnější podobě) - je "in" svého čtenáře donutit k pláči nebo k smíchu - záleží na osobnosti. Ostatně, ty si četla můj "úvod" do téhle sbírky. Navíc se domnívám, že jeden z problémů soudobé české literatury je její sterilita v oblasti politického názoru. V Čechách, zdá se, je vše apolitcké - studenti, básníci, občané a nakonec i politici samotní.
  <<< předchozí 
4.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter