Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 7.10.
Justýna
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@gmail.com
   


Psi vino
Poetikon
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 11.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 25.2.2002 > Ano, přestože naprosto nesouhlasím s tím, co si myslí Rezi, naprosto tentokrát souhlasím s formou, jakou to vyjádřila. :) O to mi šlo.

Thomasi, brzdi - etika a úcta! Taky si to MUSÍM pořád připomínat.
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 24.2.2002 > :))) jsem ráda, že s tímhle se mnou souhlasíš, Fines.
Teď, když si to tak znovu čtu, si stejně nemyslím, že bych byla demagogická v téhle debatě:) Ale jsem ráda, že jsme sice rozdílnými cestami a hodně rozlehlými odbočkami, došly do místa, kde se shodneme na tom, že nikdo z nás by si neměl myslet, že jeho názor a jeho pohled je jedině správný. A pokud své soudy vyjadřuje, mít na mysli "vzájemnou etiku a vzájemnou úctu" - jak jsi to vyjádřila, a mně se tohle vyjádření moc líbí a stojím za ním.
Mně osobně tohle povídání taky hodně dalo:)
Rezi, děkuju za pojednání o metaforách, odhadla jsi přesně, kdy vnést naprosté konkrétno:)
Tome, piš dál a zkoušej to všemi možnými i nemožnými směry a nenech se ničím odradit.:)
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 23.2.2002 > Jo, je to přesně jako s tou kočkou a psem v té mé básničce - pamatuješ? Ty ses ztotožňovala se psem, já s kočkou. Jenže ono to ztotožňování je na vědomý úrovni - něco, o co usilujeme - a usilejem o to proto, abychom dosáhli harmonie s tím, co máme v podvědomí - tak Ty jsi v podvědomí kočka a já pes.(možná, že se budeš bránit, mně se to zezačátku taky nelíbilo - ale o to víc jsem přesvědčená, že je to pravda). Strašně mi to sedne na nás na obě. Jsme ve věku, kdy se jedna část naší osobnosti nějakým způsobem realizovala a teď nastává část pro tu druhou, která byla schovaná. Lidi se nepotkávají náhodou.
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 23.2.2002 > Jestli jsem se Tě dotkla, omlouvám se. Nic z toho jsem nemyslela osobně proti Tobě. Byly to příklady. Navážela jsem se pouze do svého pomalého myšlení. Je možné, že jsem demagog. Třeba je to jedna z věcí, které si neuvědomuju.
Pravděpodobně jsem vnímala fakta jinak.
A co se týče vnitřní logiky - ale přeci i tu vnímá každý jinak! Přirozenou vnitřní souvislost.
Já sama jsem založená bohužel dost rozumově. A bohužel teprve teĎ začínám zjišťovat, že jen s rozumem nejen v literartuře, ale ani v životě nevystačím - takže máš pravdu, snažím se jistým způsobem zříkat rozumu.
Děkuju.
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 23.2.2002 > No ale vpodstatě jsem se chtěla dostat tam, že přestože Tvé verše nepatří mezi to, co bych si vzala na opuštěný ostrov, naprosto bych si nedovolila o nich tvrdit, že obsahují "mrtvé metafory" - máš spoustu obdivovatelů a myslím, že právem. Mají v sobě něco, co já osobně nepotřebuji a nehledám, ale další lidi ano.
Stejně takové místo jako Tvé verše tady ale má třeba toto dílko Thomase. Mrzely mě jen ty netaktní a necitlivé výroky, které tu padly.
Kdo posoudí, co JE a co NENÍ LITERATURA?
Měli bychom brát díla těch druhých s vědomím vlastní nedostatečnosti, neschopnosti rozumět všemu a vždy.
Nemám už, co bych k tomu dodala. Snad jsme se vzájemně nějak pochopili.
Mějte se.
Olina
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 23.2.2002 > :)Aha, asi jsem se překoukla :)
A ještě jedna otázka: KDO posoudí co je "vyumělkovaný výraz bez vnitřního osobitého výrazu a smyslovosti"???? - tom se pořád bavím ...
Odpovědi na druhou otázku jsem neporozuměla. - prosím ještě jednou: Uznáváš v poezii jiné cesty než rozumové?

Pokud ano, není redukcí hledat tam smysl pouze rozumem, a když ho tam rozumem nenajdu, prohlásit to dílo za dílo BEZ SMYSLU a nesdělné??
Samozřejmě, že nakonec rozumem všechno nakonec zpracováváme, někdo lépe a rychleji, a jsme i tací, kterým nám to tak rychle nejde:) ale jde o prvotní dojem z básně třeba, nebo z krajiny, obrazu - když nenajdu rozumovou souvislost, je to vina toho díla či krajiny? Asi se shodneme, že význam umění je v to, že něco cítíme a vyskakují nám nějaké vnitřní obrazy, které pak následně zpracováváme. Pokud to určité dílo mi nic neřekne ani rozumem, ani pocitově, ani nenaskočí žádné mé obrazy, je proto nesdělné a bez smyslu?
Můžu říct, JÁ JSEM TU NIC NENAŠLA, ale nikoliv NIC TU NENÍ. Souhlasíš s tím, Fines?
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 23.2.2002 > Tak si pročítám, Fines, znovu ten Tvůj příspěvek z 21.2. a zeptala bych se Tě, protože mi to není stoprocentně jasný, a nerada bych tomu rozuměla jinak, než Ty - mrtvé metafory přiřazuješ ke zobrazení vnitřního já? A ještě se Tě zeptám - myslíš, že se metafory "skládají"? - tedy myslíš a používš je tak (a vím, že je někdy používáš), že je vymyslíš - že rozumem si přiřadíš významy?
A domníváš se, že v poezii např.metafory vznikají POUZE rozumem?
Děkuju a měj se fajn.Olina (K té první otázce ještě - pokud jsem dobře pochopila tu vztažnost ( metafory samozřejmě samy o sobě mrtvé nejsou - pro někoho ano - pro někoho se točí na jednom místě, k někomu mluví)pokud VŠECHNY metafory zobrazující "vnitřní já" - tomu výrazu taky moc nerozumím - jsou podle Tebe mrtvé, je to o Tvém celkovém zaměření, pokud jsi považovala za mrtvé pouze tyto v tomto díle, prostě se Ti nepovedlo dostat se "dovnitř", to je vše.)
U příspěvku:Můžete se jim divit?
stín (Občasný) - 22.2.2002 > Připadá mi to moc zajímavé. S pasáží věnovanou 13. komnatě a jejímu vyklízení se téměř ztotožňuji:)
Díky, Romanne.
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 22.2.2002 > :) vypadla jsem - to jsem byla samozřejmě já, Olina:)
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 22.2.2002 > Tak Rezi, k tomuhle já mlčet nemůžu.
"Ta diskuse byla uměle vyvolaná, neb do ní sám autor zasahoval. Nebylo to o tom, že si tu lidi povídali jen sami... " - dívala jsem na dílo od JiKo "Tráva útočí" - i do této diskuze autor zasahoval a lidé si tam nepovídali sami - mám tomu rozumět tak, že i toto byla "uměle vyvolaná" diskuze??? - nevím, nerozumím tomu, tak se ptám
v případě, že by byly obě diskuze "uměle vyvolané" - co se tím mění na diskuzích samotných? jsou v něčem méněcenné? Nerozumím tomu, pokus se mi to, prosím, osvětlit...
k "mrtvolně zahnívajícím vyjádřením vlastních pocitů se radši vyjadřovat nebudu ... jen Ti nevím, jestli mi jde při čtení básní jen o ztotožnění - myslím, že mi jde především o to, co na základě jistého ztotožnění mi přináší báseň NOVÉHO - kde mě nutí přemýšlet a taky klidně s pocity autora nebo jeho myšlenkami nesouhlasit - protože tehdy se něco učíš, dozvídáš o sobě i u druhých - pocitem ztotožnění se toho moc nenaučíš, nedozvíš ...
ale HLAVNĚ - mám pocit, žes VŮBEC nepochopila, o čem je řeč - v téhle diskuzi "pár hrdých jedinců" nepřesvědčuje nikoho, že pravda je na jejich straně, snaží se jen ukázat, že svět může být nazíraný z různých úhlů - že jsou introverti, kteří budou více psát o vnitřním světě a vnitřním zrcadlení světa vnějšího, a že jsou na druhé straně extroverti, kteří budou psát víc o světě vnějším - kdo komu dal právo určovat, který ten přístup je správnější???? - stejně tak jsou lidé rozumově zaměření, kteří budopu psát rozumem, logicky, a jsou lidé, kteří jsou zaměření emocionálně a tudíž se budou vajadřovat skrze pocity a tudíž tato poezie bude o obrazech, barvách atd. - koho je víc??? - REZI, ZÁLEŽÍ NA TOM???? proboha???? nikdo nenazval Hemingwaye za patlala, ale nevím, proč nazývat volovinou něco jen pro to, že to Tobě není srozumitelné???? vždyť Ti to nikdo nevnucuje, někomu se to líbí, někomu ne, ale nebudu toho, kdo má jiný pohled na svět, urážet! To nemyslíš vážně!!!
S pozdravem Olina
U příspěvku:Sen
stín (Občasný) - 21.2.2002 > :) díky za vysvětlení - já si to pochopitelně představovala ÚPLNĚ jinak:) jakože se hádáte nad každým obratem a tak... :)
Farišto - co se týče toho rýmu, já říkala svůj názor a je pochopitelné, že máš jiný :)
Nápad je to bezva včetně zpracování - jak jsem řekla. Těším se na další:)
Ahoj:)
U příspěvku:Sen
stín (Občasný) - 21.2.2002 > Obsah se mi samozřejmě VELMI líbí:) - i způsob, kterým je vyjádřený - za obzvlášť výstižný v té souvislosti považuji obrat "v otěže promění se nitky spící" - vyjadřuje to naprosto DOKONALE to, co má.
Jediné, co mi vadí, je rým v poslední sloce. Je podle mého moc násilný.
Zajímalo by mě, jak se může dělat taková báseň ve dvou?:))
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 20.2.2002 > Abendsterne, chtěla bych Tě jako svýho právníka, doufejme, že k takový situaci v mým životě už nedojde:), ale kdyby náhodou ... :)
U příspěvku:slaná
stín (Občasný) - 20.2.2002 > teda tím jsem myslela hlavně asi BAREVNÁ - já miluju básně, který ve mně probouzejí obrazy, a tahle sloka - to je obraz!
U příspěvku:slaná
stín (Občasný) - 20.2.2002 > za první sloku! je úžasná! :)
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 18.2.2002 > ještě bych něco dodala, protože mi to přijde důležité - otázka není pro mě v tom, "kdo minul" JiKo - buď mi báseň (próza) něco řekne, s něčím ve mně se setká, nebo ne - a nemusí to být chyba ani jednoho ani druhého - prostě se jen s tím dílkem míjím - to je asi ten rozdíl mezi mým a tvým vnímáním - a pokud se navzájem takto míjíme, necítím se ani já blbá ani nepovažuju toho druhého za blbého. Jen uznávám jeho jinakost a nemyslím si, že to, čemu rozumím, je dobré a to ostatní šílené. Pokud má někdo zkušenosti, obrazy, fantazie neobvyklé, asi to nebude sdělné pro hodně lidé - bylo by pouze za cenu zjednodušení, okleštění - a to si myslím, že není dobré - asi mi nejde ani tak moc o LITERATURU, jako o sdělení. A tak já to vnímám tak, že je pro mě dobré psát pro toho jednomiliontého a jsem ráda, že existují (a existovali) lidi, kteří tak psali - ale nemyslím si, že je to to jediné správné, co existuje. Ctím Reziny práce a stejně tak ctím práce Thomase - každé pro něco jiného. A pokud se mi nelíbí nějaké obrázky JiKa, nepovažuji to ani za jeho ani za mou blbost - ani volovinu - prostě se jen míjíme, toť vše - a věřím, že se spoustou dalších lidí se nemíjí.
Díky, že jsem si to díky Vám mohla takhle ujasnit dneska. Mějte se:) olina
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 18.2.2002 > A Rezi, co tě to vlastně tak moc rozčiluje? "volovina nejvyššího řádu" - nerozumím.
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 18.2.2002 > Achjo.
Líbí se mi to a nepovažuju se za šílence hledajícího extrémy.
A já Ti JiKo nevím - s tou sdělností mám taky své zkušenosti a nevím, jestli je lepší být "sdělná" nebo psát to, co cítím. Jestli to, co cítím není sdělné pro průměrného čtenáře, o to vzácnější to bude tomu jednomu. Souhlasila bych s tebou JiKo asi v momentě, kdyby šlo o profesionalitu.
Když má něco zasáhnout čtenáře, musí to být především poctivé. Rezi píše sdělně a podle mě poctivě, ale každý tak nepíše. Co je na tom špatně? Nerozumím tomu. Fakt ne.
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 18.2.2002 > čtenáří anonymus = Olina :)
U příspěvku:ČtvercujíČ
stín (Občasný) - 18.2.2002 > Někdy bych chtěla mít Tvou obraznost:)
(ale teda někdy ne:) )
U příspěvku:Výstava děl autorů z Totemu v Bílině
stín (Občasný) - 12.2.2002 > Díky za zprávu, Martine:) Byli jsme se v Bílině v neděli podívat - myslím, že jsme byli nejen v galerii, ale i v celé Bílině jediní (jediní lidi), což nebyl nepříjemný pocit:)
Moje pocity z výstavy: myslím, že by si v těchhle prostorách zasloužily fotky větší formáty - jako třeba byly Lucčiny fotky (skvělý experiment na téma lidského těla)- tak velké mohly být podle mého názoru i fotky ostatní, aby náležitě vynikly. Moc ráda jsem viděla originál "Duše" od Anděla:) Jinak mé pocity dokonale vystihla "hora" Bořeň, na kterou jsme navečer vylezli - zdálky jednolitý skalnatý útvar, zblízka tříštící se v jednotlivé kamenné komíny. Napadlo mě v té souvislosti, že by možná bývalo dobré texty básní nějak sjednotit - stejným podkladem, možná, bez dalších těch "okrasných" tisků kolem textu. Je to ale jen můj pocit. Výstava se mi nesmírně líbila. Děkuju všem, kdo ji připravili. (Jó a našla jsem v Bílině na ulici dětský korálkový prstýnek - to bylo určitě znamení:))))
U příspěvku:Nestyď se za svůj kmen
stín (Občasný) - 12.2.2002 > ano, to všechno jsem KSTK vnímala, ale úplně nejhlavněji jsem "SVÝM KMENEM" vnímala to něco ve mně úplně nejvíc mého, čemu člověk může odrodit, aniž by si toho byl příliš vědom - tahle příslušnost je nejpodstatnější v životě a neměla by se zradit - a pokud se to stane, člověk by měl mít odvahu a sílu to přiznat, protože jen tak je možná změna
díky, Pavle, za tuhle báseň
U příspěvku:Autoportrét 4
stín (Občasný) - 11.2.2002 > ne, minulej:)
U příspěvku:Autoportrét 4
stín (Občasný) - 11.2.2002 > :))) ale ten minulej byl fakt lepší:)
U příspěvku:Nestyď se za svůj kmen
stín (Občasný) - 11.2.2002 > Moc líbí. A mluví ke mně:)
U příspěvku:vlčí
stín (Občasný) - 8.2.2002 > !
U příspěvku:---
stín (Občasný) - 10.1.2002 > .
U příspěvku:Zoufalství
stín (Občasný) - 9.1.2002 > Moc líbí.
U příspěvku:Chudina
stín (Občasný) - 9.1.2002 > .
U příspěvku:Otázka
stín (Občasný) - 6.1.2002 > Ahoj Martino, děkuju za tohle téma. A posílám úsměv největší:) Osmdesát procent básniček v Totemu je o lásce – myslím, že je to úplně nejdůležitější v životě – že ji potřebujeme jako vzduch – a tím nemyslím lásku k jednomu člověku, ale lásku jako takovou – ve smyslu Agapé – takové základní nastavení – jestli mám ráda sebe, lidi, svět vůbec, to, co dělám a tak. A je pravda, že většině lidí tohle do vínku dáno nebylo a musí si to vybojovat. A je to to jediné, myslím si, o co má smysl bojovat. A někdy je to hrozný boj a vypadá dost beznadějně.
Píšeš o odvaze v lásce – to je přesně to, co teď řeším – odvaha a s tím souvisící upřímnost. Poctivost. Nahlídnout, kde jsou mé hranice a co tudíž můžu druhému nabídnout – a co už ne – a mluvit o tom. Je to těžké. Musím být poctivá k sobě i k druhému i za cenu toho, že riskuju ztrátu toho vztahu – partnerského nebo přátelského. Jinak to nemá smysl. I tím se ten oheň udržuje.
A pokud mám někoho ráda, musím mu dát svobodu. Jinak to není láska. A těžké to je, pokud jde o dítě. To je jedna z nejsilnějších podob lásek.
Pro mě je teď láska něco jiného než dřív – pro mě je teď mým dobrým vnitřním stavem, o který musím každý večer a každé ráno bojovat. A můžu být šťastně zamilovaná nebo v partnerském vztahu zklamaná nebo cokoliv – a když mám v sobě tu lásku jako takovou, je to dobré, je to základ pro ty boje dílčí.
Měj se hezky.:)
U příspěvku:Dáma a psi
stín (Občasný) - 4.1.2002 > :)))
  <<< předchozí 
11.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter