Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 9.1.
Vladan
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
MZF
(muž)
Občasný
Na Totemu: 12773x
Napsat zprávu

Stále se ještě hledám, ale vím, že kategorii jsem už našel. Fejetony jsou moje. Píši je od roku 2002.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@gmail.com
   


Psi vino
Poetikon
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 10.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Bez citu
MZF (Občasný) - 24.7.2003 > Leora> Ano, lidé jsou hovada, jak píšeš. Ale to neznamená, že hovado je i spisovatel, který vyjádří myšlenku.
U příspěvku:Bez citu
MZF (Občasný) - 23.7.2003 > peetea> Podobné reakce jsem čekal, takže tu nepláču na stole.

Sám jsem tam pointu příliš nehledal. A když jsem si přečetl, jak to pochopil P.I.K.O., tak musím uznat, že byl nejblíže její (jedné z možných) alternativě.
U příspěvku:Bez citu
MZF (Občasný) - 23.7.2003 > To jestli má tento text pointu nebo nemá, je naprosto vedlejší. Byl jsem zvědav na vaše reakce na kontroverzní text.
Taky mě zajímalo, jak vyazní text, který bude veden z devadesáti procent dialogem.

to Kelly: Vidíš, jak jsem to psal, ani jsem si nevšiml, že se mi tam do děje vloudily dvě Jitky.

to Peetea: Nedělám si z vás ani prdel a ani mi to neulítlo.

to Noa: Asi máš pravdu. Ale nechtělo se mi popisovat takto bezcitného člověka. Třeba by se to na mě ještě přeneslo.

to P.I.K.O.: Jestli měl text nějakou pointu, tak ty jsi ji pochopil nejlépe.


U příspěvku:Ovoce na Z
MZF (Občasný) - 22.7.2003 > Lian> Zmrveně zvážené kiwi...
U příspěvku:Absolventi třeste se
MZF (Občasný) - 21.7.2003 > "K červnu 20003..." - super překlep

Načetl jsem toho v novinách o tomto tématu mnoho. Asi také proto mne tvá zpočátku-próza-poté-úvaha až zas tak nezaujala.

Je to jen vypsání několika faktů s naznačením vlastních názorů.
U příspěvku:Reakce nejn na hovno na poštovní schránce
MZF (Občasný) - 21.7.2003 > Nijak mě to nevzalo.
U příspěvku:Stereotyp
MZF (Občasný) - 21.7.2003 > Popisnost mi obvykle vadí, ale tady je bravůrně ukočírovaná.
Hodně dobré dílo.
U příspěvku:Snídaně
MZF (Občasný) - 21.7.2003 > Nesdílím nadšení předchozích kritiků.
Sám v textu nenacházím nic světobornéhé ba ani zajímavého.
Kdyby to nebylo v miniaturách, tak ještě o bod míň
U příspěvku:Ovoce na Z
MZF (Občasný) - 21.7.2003 > Kelly> Smutná zpráva: Neexistuje.
U příspěvku:Přistoupit k věci
MZF (Občasný) - 21.7.2003 > Kelly> Souhlasím.
Ale poté, co jsem si přečet celý text předtím, mi tato pasáž opravdu tak připadala a připadá. Prostě jsem si nedokázal zvyknout na nový styl (jestli se tak tomu dá vůbec říkat) psaní.
Nepřišlo mi zas tak jednoduché najet na notu spisovatele, pak z ní odbočit, abych si mohl přečíst tuto část a poté se zase vrátit do stejných kolejí.
Každopádně Kelly to vypíchla hodně trefně.
U příspěvku:Přistoupit k věci
MZF (Občasný) - 20.7.2003 > Hodně pěkný text. Literárně i slovně bohatý, spádovost nepostrádá, fabule slušná, vtipnost na konci vzduzuje milý úsměv.

"Chodil do knihovny, četl různé teorie románu od různých lidí."
"Chodil do knihovny, četl různé teorie románu od mnoha lidí."
- bez opakování slov je to lepší

„ zapadla do koupelny s tím, že si musí dát koupel, ať prý si Tonda sám nalije něco k pití. Tonda polknul nasucho a jako by jej provláčeli deštným pralesem a zahrabali do písku Sahary. Bylo jasné, k čemu se schyluje, pootevřenými dveřmi do koupelny ještě zahlédl, jak se Janě svezly šaty z ramen a jeho zostřený sluch zaznamenal jejich bavlněný dopad na podlahu jako výbuch granátu. Ale možná to byly dveře do koupelny, které se zavřely...“
- škoda této části. Přijde mi hodně laciná, umělá, neliterární. Nevím, zda-li je to účel, ale pokud to spisovatel myslel s vydáním knihy vážně, neměl by napsat nic takového.

"..napsal konečně několik klátících se vět."
- věty by mohly být kostrbaté, neuspořádané, nesmyslné. Tady mi to nesedí. Nebo jsi chtěl napsat, že se spisovatel při jejich psaní klátil?

Celkově se jedná o kvalitní text, který stojí za přečtení už kvůli osobitému stylu, jež se projeví především v druhé půli povídky.
U příspěvku:Návrat
MZF (Občasný) - 20.7.2003 > Napsané je to výborně, rychle a přitom jasně.

Škoda té pointy. Je příliš absurdní a na čtenáře působí jako menší sci-fi, což je při tomto příběhu na škodu.
U příspěvku:Ovoce na Z
MZF (Občasný) - 20.7.2003 > Kelly> Díky za poznámku.
Psal jsem to rychle a bez kontroly a musím s tebou ve všem souhlasit.
U příspěvku:03 - 03
MZF (Občasný) - 12.7.2003 > Kelly> Už se mi to přemítá v hlavě...
Něco časem vyplivnu, ale vím, že to bude napsáno stejným stylem, jako tyto články, protože mě takto psát baví.
U příspěvku:Uspávám
MZF (Občasný) - 12.7.2003 > Zajímavé. Nečekal bych povídku takového ražení. Je však slušně napsaná, takže nemám ostřejších výhrad.

"...a nebylo bezpečné ani na minutku nechávat ji samotnou." - (není to jediná věta, našlo bych se jich více) Zdá se mi zde trochu pokroucený slovosled, respektive by mi to znělo lépe složené jinak.

Nelíbí se mi dovětky, které jsou mnohdy zbytečné, často rušící větu. Např. "...,avšak pomaleji."

"Už mele z posledního."
"Byla přece děsně unavená,..."

Nepoužíval bych tak přímá slova, když už hodláš psát o dítěti. Na jedné straně přjemně vylíčíš atmosféru a poté přijde slovo "děsně" či "mele z posledního", což celý výsledný kladný dojem zničí.

"...pátravě si jí prohlížím..." - ji, ne jí.
U příspěvku:Extase
MZF (Občasný) - 11.7.2003 > Nelíbí se mi, jaký používáš slovosled, místy se mi zdá hodně rozháraný.

- "...romantický klavír na posledním Cdčku a drahé šampanské se zbytky jahod na talířku na nočním stolku toho byly důkazem." - máš tam třikrát "na" a to už je trochu moc

Ten konec je slušný, ale celkově nic moc.
U příspěvku:01 - 03
MZF (Občasný) - 6.7.2003 > barlach> Půjdu nahoru...
Hm...
Potěšil jsi. Jen aby to byla pravda.
U příspěvku:Čekárna
MZF (Občasný) - 6.7.2003 > - "Každý poctivě dřímal..." - třímal, ne dřímal.
- "Pochopte, byly to všechno rozkazy." - tahle věta se mi nelíbí. Nějak tam do toho jinak skvělého dialogu nezapadá. Zakončil bych to jinak.

Náladu mi to nezvedlo.
Ale je to dobře napsané a nápad taky skvělý. Něco mi tam však stejně chybí. Jen to zatím nemohu vyjádřit slovy. Snad příště.
U příspěvku:Vítej marioneto!
MZF (Občasný) - 6.7.2003 > Píšeš velmi pěkně.
Ale náplň textu a spádovost mě nijak nenaplnila.
U příspěvku:Vstoupit do Anglie...
MZF (Občasný) - 6.7.2003 > Proč? Proč poslední tři věty s naším referendem? Bez nich bych byl ochoten dát pět bodů a ještě bych se zamyslel nad doporučením.
Do te doby text má vše, co si může čtenář přát. Vtipnost, rychlost, ale i pravdivost, která je krásně popsána. Kontrast rodiče X děti je sice ohrané téma, ale když je dobře zpracováno, tak působí pokaždé. A tady tomu není jinak.

Poslední tři věty nijak nesouvisí s textem, ničí ho, ale mám takový smutný pocit, že jsi ten text před nimi použila jen jako záminky, aby jsi mohla na závěr napsat právě ty tři věty - strašné, hrozné věty.

Text je hodně blízko fejetonu.
(A dobrému fejetonu - až na ten konec. Zkus napsat další text - jako pravý fejeton. Potenciál na to rozhodně máš.)

Hodnocení je především za část bez těchto vět.
U příspěvku:Samuel Gloser
MZF (Občasný) - 6.7.2003 > Nic.

Asi takhle bych charakterizoval text.
Nic ve mě nevzbudil za pocity. Nepřinutil mě nad ničím přemýšlet. Nezdá se mi nijak skvěle napsaný. Přijde mi hrozně neuspořádaný, jako by jej tvořilo mnoho výkřiků, které ale nemůže člověk pojmout a pochopit.

Je celkově strašně sentimentální. Ale neobvykle - bohužel "špatně" neobvykle.
U příspěvku:Potkat anděla
MZF (Občasný) - 6.7.2003 > První část je dobrá, ale zhruba tak od poloviny mne text přestal bavit. Zabředlo to do nudy a tu neprorazil už ani konec. Vyvrcholení v domku na kraji města by měl být zlatý hřeb, ale nedokázal jsem ho nijak vychutnat, kvůli té předchozí roztřepenosti.
Hodila by se tomu větší spádovost.
Ale popisky umíš výborně.

- "Ostatně, jak jsem vyrozuměl z řeči, měla dítě a manžela. Předpokládal jsem, že půjde domů, jak jsem vyrozuměl z řeči, měla dítě a manžela, ale naopak." - opakuje se.
U příspěvku:Takový všední obyčejný den..
MZF (Občasný) - 6.7.2003 > Líbí se mi, jak přejdeš příjemně z pesimismu do optimismu.

- především na začátku je text strašně zhuštěný. Mnoho událostí, které jsou popsány v jedné větě a mnohokrát na sebe nijak nenavazují, navozují pocit strojenosti a nucenosti textu.
- "A tak zavřeš ty televizní hrůzy..." - proč to tady je? Mám na mysli jmenování televize. Nijak s ničím předtím nesouvisí a v televizi nejsou jen hrůzy - pokud už bys ji tam chtěl nechat (což bych já rozhodně nedělal), tak bych se odkázal na zpravodajstí TV Nova např.
- pletení psaní Čapka a spol. do textu mi je proti kůži

Celkově mi to přijde, že jsi to napsal hodně na rychlo a nijak si to po sobě neupravoval.
Bohužel jsem se ani jednou nezasmál ba ani neusmál. Jenom při tom přechodu do optimismu - ten na mne působí opravdu mile. Ale z toho neuvaříš fejeton.
U příspěvku:Strach
MZF (Občasný) - 6.7.2003 > Nejlepší část je střed. Začátek uvádí, docela slušně. Pak je nejlepší část textu.
Bohužel konec mě zklamal. Čekal jsem větší popisnost událostí a její náhlé zrození v spasitelku, která oplývá nadměrnou silou mne jaksi uzemnila. V tu chvílí jsem se na text přestal pořádně soustředit, protože to narušilo až do té doby plynulost a "příjemnost" děje.

- "Začínala už ztrácet pojem o čase." - lepší by bylo napsat, že už dávno ztratila pojem o čase. Vždyť v tom podzemí byla už pěkně dlouho.
- několik pravopisných chyb
U příspěvku:…a postav dům!
MZF (Občasný) - 2.7.2003 > Zdravím.
Jen jedna otázka, která naprosto nijak nesouvisí s textem:
"Proč tak dobře píšící autor neohodnotil, nezkritizoval ani jedno cizí dílo? Myslím, že by to ostatní docenili, kdybyste jim poradil, pomohl a upozornil na jejich chyby."
Díky.
U příspěvku:Pálení smetany v sanatoriu
MZF (Občasný) - 2.7.2003 > S tou tetou máte pravdu, koťátka... Nemá tam žádnou roli. Je to jen pro uvedení do děje. (respektive, když jsem to začínal psát, měla to být povídka o dvou mladých lidech, kteří se spolu baví, pak se rozchází, toho jednoho srazí na silnici auto, pak se to mělo odehrávat v halucinacích, a nakonec měl umřít - ale sami vidíte, jak jsem schopen se držet výstavby textu :-))
U příspěvku:Kam patříme?
MZF (Občasný) - 2.7.2003 > Text nijak nenadchne svým stylem, ale psíše kontroverzním tématem.
Celkově mi však připadá slabší.
U příspěvku:Krajina
MZF (Občasný) - 2.7.2003 > V poezii se příliš nevyznám. Ale cítím, že poslední čtyři řádky jsou opravdu silné...
U příspěvku:Když není kde studovat
MZF (Občasný) - 1.7.2003 > Pěkná zpráva - šup s ní do novin. Jelikož se mi líbí tyto a jiné podobné texty, které reagují na aktuálno, tak jsi mě mile potěšila.
poznámka: Když jsem byl u dědy, který studoval okolo druhé světové války, tak jsem se dozvěděl, že v té době se každý se středním vzděláním pouze zapsal na vysokou školu kterou chtěl, a pak byl přijat. Žádné testy. Docela jsem valil oči.
Moc pěnká zpráva, rychlá (to cením).
U příspěvku:klára
MZF (Občasný) - 1.7.2003 > Vytisk jsem si to na večer, přečetl, ale nijak jsem se zpočátku nerozplýval. Je pravda, že celý text dostává v pozdější fázi grády, ale celkově mi přijde hodně kýčovitý a ohraný.
Cením hlavně konec a od poloviny také spádovost.
U příspěvku:Drezína
MZF (Občasný) - 30.6.2003 > ...
  <<< předchozí 
10.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter