|
U příspěvku:SČÍTÁNÍ NĚMECKÝCH PSŮ |
travail (Občasný) - 16.11.2011 > Mrtvá Barbie> laň a naň laň a naň laň a naň laň a naň laň... |
U příspěvku:Počitadlo I |
travail (Občasný) - 14.11.2011 > už jsem do ní dozrála i se svou pozorností |
U příspěvku:SČÍTÁNÍ NĚMECKÝCH PSŮ |
travail (Občasný) - 13.11.2011 > skvělé:) |
U příspěvku:"Intermezzo "...0026" z cca 50°19'51.100"N, 13°32'34.600"E |
travail (Občasný) - 13.11.2011 > |
U příspěvku:Básně bez zvláštní námahy |
travail (Občasný) - 11.11.2011 > tyhle jsou vážně dobré. |
U příspěvku:Tučňáci |
travail (Občasný) - 2.11.2011 > Tohle je čirá radost - zatraceně dobré - tak dobré, že si pro jednou můžu beze zbytku stát za svým hodnocením :) - díky za to. - O'Hara píše: "My heart is in my pocket and it's Poems by Pierre Reverdy." |
U příspěvku:ze včerejší tmy |
travail (Občasný) - 27.10.2011 > Řekla bych, že by to sneslo decentní proškrtání - třeba žluté a červené hlasy jsou tam dvakrát - atmosféra je skvělá, sugestivní a dobře vykreslená, vidím to před očima, úplně cítím déšť ve vzduchu - místa pro mě slabší ("i když by měla blednout/i když je včerejší/jsou stále stejně tmavé" - to je trochu mnohomluvné; "co bude dál? jen kroky lidí po promočených chodnících jsou stále stejně monotónní"; "každý den na jiném místě, pokaždé s jinou tváří"; "už se jich nezbavím" vs. "která nikdy nebudou jako jejich") a místa pro mě skvělá ("vstávám z vlastních obrysů", "jsou těžký zimník a nejdou svléknout", "obloha má zalehlé uši,/od hlavy k patě jako slepá mapa/vlní se prostorem a neukáže"; a deštníky!). Jenom názor navíc:). |
U příspěvku:Zapalme všichni pochodně |
travail (Občasný) - 24.10.2011 > Jen to ne, šla bych pod nůž první;). Já bych to zase možná od té říkanky raději oddálila - co nejdál. Snažíš se tam jakoby o nějaký paradox, zdá se mi, ale z tohohle je opravdu těžký vybruslit se ctí. To by muselo být na vážkách vyvážené, samo sebe napolovic zpochybňující, a ten rým je schéma a řekla bych, že tě hází do dalších schémat. A moc bolestna se neděje a vlastně to zní hloupě. I když ten konflikt mě zaujal, je to takové staré téma - sebestravující vybočení, nebo raději nevyčnívat. |
U příspěvku:Zpěv ze zamčeného pokoje |
travail (Občasný) - 24.10.2011 > Tak i tu. |
U příspěvku:MENTÁLNÍ BAŽINA |
travail (Občasný) - 24.10.2011 > Jsem ráda, že jsi pro jednou udělal ústupek Hollywoodskému čtenáři - a Mirka je opravdu taková Vodo-Měrka s tou svou dcerkou Larvou;). "Hodně se toho od nich naučila" - jojo... :) Bavilo mě. |
U příspěvku:Severní farma |
travail (Občasný) - 22.10.2011 > Yippy! |
U příspěvku:Zebry |
travail (Občasný) - 22.10.2011 > |
U příspěvku:Svěření |
travail (Občasný) - 22.10.2011 > Výborně. |
U příspěvku:Záskalí |
travail (Občasný) - 22.10.2011 > Vlna... |
U příspěvku:daguerrotypy I. |
travail (Občasný) - 19.10.2011 > Počet doporučení je vyčerpán. |
U příspěvku:Amforo monotónní |
travail (Občasný) - 12.10.2011 > je neden. skvělé. |
U příspěvku:přerůstání |
travail (Občasný) - 7.10.2011 > Mlž Svatý> A kolikrát už ze sebe člověk prostě roste. :) |
U příspěvku:Tomas Tranströmer - Pomalá hudba & Schubertiana |
travail (Občasný) - 7.10.2011 > díky... |
U příspěvku:samota |
travail (Občasný) - 5.10.2011 > daniel krejbich> určitě v tom není sám. a proč že vlastně? umělecky nebo lidsky? ve výtvarném se neorientuju (ano, doplňte si obligátní "vlastně nikde", pokud chcete), nicméně půjčovat si jména není moc charakterní. ale věřím, že brzy si najdete nové. to když jsme takhle náhodou u toho vymezení. |
U příspěvku:samota |
travail (Občasný) - 2.10.2011 > ty ... kmeny? prsty? skály? mraky? cesta a stráň? mi připomínají rytiny Oldřicha Kulhánka, tu perspektivu - k tomu hory/oči ? loď a slunce - fyzický, mnohovrstevnatý, bezprostřední obraz... linky se trochu třepí, nemůžu se rozhodnout, jestli mi to vadí - asi ne. je to úžasná věc. |
U příspěvku:Odchylný sonet |
travail (Občasný) - 2.10.2011 > |
U příspěvku:Křižovatka |
travail (Občasný) - 26.9.2011 > přede mnou |
U příspěvku:krajiny ruzne 14*70/100 |
travail (Občasný) - 24.9.2011 > jeden lepší než druhý! |
U příspěvku:Průstřely |
travail (Občasný) - 18.9.2011 > Nevím, jestli budeš souhlasit, protože už možná zasahuju spíš do Tvého přesvědčení nebo do pravidel světa té básně. Ale ošívala jsem se napoprvé u těch absolutností - líbilo se mi hodně "Do desky stolu vrytý seznam/jmen – to já jsem tady./A dokud neshoří,/dokud jej zázrak znovu neobrátí v strom..." - četla jsem to jednoduše jako obnovu (lidské, "umělé" značky se v duchu proměňují v přírodu - a strom je tak výživný symbol:)...). Nebrala jsem to jako protáčení životů, to byla ta chyba - s ním už asi máš právo říct "navždy také budu" (a přece, vím, pořád je tam ono "dokud"). Říkala jsem si, jak ošidné je vůbec napsat jen plné "jsem". Ale ve výsledku ten celek básně získává "soudnost" střetem paradoxních střípků a všechno je v pořádku - potvrzení tváří v tvář zániku. Ale i tak mám pocit, jako by si lyrický subjekt ;) na sebe bral možná až o chlup víc intenzity, definitivnosti, než snad autentickému prožitku pro mě přísluší :) (skoro mě napadá, co řekneš;) - něco, co pro mě trochu pak trochu kalí ten punc skutečnosti. Protože "nevím, co si ještě/věřit" - to je velká pravda - celá pasáž s "neboj, neodjíždím..." je krásná, známá. Takže tam všechno je (třeba ta vševědoucí, která ve skutečnosti neví, nebo dokud versus navždy). Asi jsem jen měla původně problém propojit ty střípky (a třeba vztah hlavních dvou protagonistek - hlavně čas mezi nimi! - mi pořád zůstává záhadou). Vůbec se tou básní prolamuju až ostudně, a pomalu... No,nevím, jestli Ti tahle přehlídka mých předsudků k něčemu bude, ale chtěla jsem to aspoň zkusit :). |
U příspěvku:Průstřely |
travail (Občasný) - 17.9.2011 > invisible> Mně se spíš stává, že po pojmenování teprve mimoděk pochopím :) - jak říkají chlapi, že my ženské neumíme přemýšlet než nahlas - - :) čili to byly je šumy na mé straně. Já se k tomu asi ještě vrátím; abych Tě o kritiku neokradla - ale nemůže vycházet z nepochopení, to je jisto (mám pomlčkové období, asi) - :)) |
U příspěvku:Průstřely |
travail (Občasný) - 17.9.2011 > invisible> jo, aha :) - promiň - psala jsem předtím nějakou kritiku, byla trochu mimózní, myslela jsem, že se ti pošle avízem původní znění - tak jsem ji pak tady jen přepsala přes "upravit" - teď koukám, že jsem z toho nakonec vyvázla dobře:) - bylo to jen takový zmatení. |
U příspěvku:Průstřely |
travail (Občasný) - 16.9.2011 > ( - už mi to došlo, promiň...) |
U příspěvku:Střípky táhnou do Afriky |
travail (Občasný) - 8.9.2011 > sem chodí rybičky mlsat Primalex :) |
U příspěvku:Výletiště |
travail (Občasný) - 30.8.2011 > bod/jenž nelze překonat pohledem |
U příspěvku:Chvála baletu |
travail (Občasný) - 24.8.2011 > Raimund> Pěkně jsi to nenapsal. |
U příspěvku:Od půl páté do půl deváté |
travail (Občasný) - 20.8.2011 > první dvě sloky mě docela navnadily, pěkně to zvukově plyne. vtipné v tom rýmovém opakování, jako bys oddaloval očekávání čtenáře, hra. dál je to ale klišé - myšlenka setkání se smrtkou (a říkám si, co to poslední dobou visí ve vzduchu;) ), osobní ráj... nakonec je hlavní sdělení to, že někdo, koho neznám, možná autor, byl čtyři hodiny šťasten. to je dost málo. |