Lin Sien Ti (Občasný) - 1.6.2006 > hegel> Různé náhledy (západních) filosofických škol mi zamořovaly hlavu pěkných pár let. Možná že to bude znít příliš suše, ale dle mne jdou téměř bez vyjímek cestou nových a nových dualistických konceptů, kterými pak na sebe reagují. Není v tom šance dostat se takto "za" tato vlastnoručně vystavěná vězení. Koncept svého chlebodárce téměř vždy uvězní v nějaké vymyšlené "konceptuální Pravdě".
Wittgensteinova věta se dá v případě např.stavu kontemplace i otočit: Jsou stavy "vědomí", jež se nedají slovně sdělit. V rovině symbolické se dají jen velmi neobratně převádět do podobenství či poukazováním k symbolu a jeho zdroji atd.
Co se mého básnění týče, pokud je pro tebe lehké, těší mě to. Lehkost s jakou tu tohle tvořím (ať si ji klidně někdo nazve povrchností) je jako nadbytečný ornament "vnitřního" dění a světa. Vlastně by bylo hloupé, kdybch tu dělil vnitřní a vnější. Tedy řekněme, že "mého" světa.
Vysvětlujeme si tu navzájem něco, co je buď prožito, a pak je asi lépe to vložit (třeba u mne) do básně, anebo ne a není šance filosofickým diskurzem najít to, co mu nepodléhá.
projev (pro mne) = manifestování, objevování se. klidně i vynořování se (např.obrazů třeba v mysli)