|
|
|
|
|
|
|
|
ariel (Občasný) - 27.8.2008 > já se ve svých emocích ztrácím, ale myšlenky je drží pohromadě. jsem člověkem díky myšlenkám.
nevím, asi se mi na tom nezdá ta věta přací v té míře, v níž naznačuje nereálnost.
| Body: 3 Doporučil
| | <reagovat |
|
|
|
| Lin Sien Ti (Občasný) - 28.8.2008 > ariel> No, když se vzdálím od toho, že text básně by měl být spíš k prožití, než filosfofickým disputacím -Ariel, "Travlost" - by znamenala, že věci a děje se nehýbou, neproměňují. Samy myšlenky jsou neustále v pohybu, v objevování se a mizení (odkud kam?)
Ze zklušenosti je evidentní, že ve stálost sice můžeme věřit a přát si ji, ale neodpovídá to našemu životu tady. Kdysi mi jedna ne hloupá žena řekla něco, co můžu jen podepsat: Jediné, co je stálé, je neuvěřitelná proměnlivost všeho v životě. Myšlenky mohou být někdy dokonce mnohem prchavější, než emoce.
| | | <reagovat |
|
|
| ariel (Občasný) - 28.8.2008 > Lin Sien Ti> no, myslím, že s tím že vidíme "věci" trochu odlišně, že zdůrazňujeme jiné momenty oné proměnlivosti, jsme se již setkali několikrát.
mně na té tvé promluvě nesedí snad to "měl by" a "mohou". to první, protože nemám moc rád obecné předpisy a očekávání, a to druhé, protože se to nedá vyvrátit.
| | | <reagovat |
|
|
| Lin Sien Ti (Občasný) - 28.8.2008 > ariel> To je v pohodě, ariely, odlišnosti jsou tím, proč tu v komunikaci jsme. Díváme se každý trošku odjinud a to obohacuje. Jediné, co se dá komunikací špatně prolomit, je zlá vůle a záměr poškozovat. Se svévolí se nedá diskutovat...(to nemyslím k tobě).
Nepoužívám výrazu "měl by" ve smyslu doporučení moralizujícího, co by kdo měl, ale jak vyjádření něčeho uvnitř, "kontemplativního", rozjímavého, týkajícího se výhradně současné situace uvnitř. Nač říkat, že něco je na 100% tak a tak, když námi zmítá určitá nejistota? "Měl by" je tedy spíše o výzvě v sobě. "Mohou" vlastně taky. Nemíří to hlavně ven, ale spíše se točí uvnitř.
| | | <reagovat |
|
|