Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poslední věty slavných knih
Autor: Francesca (Občasný) - publikováno 19.4.2010 (20:43:15)
Nechala jsem se inspirovat Oplatkou, které tenhle testík věnuji:-) Tentokrát ale nepůjde o první věty slavných knih, ale o věty poslední, čímž se systém převrací naruby.

Varování: je zde ta nevýhoda, že pokud jste ty ještě knížky nečetli, dozvíte se jejich konec dříve, než je vůbec vezmete do ruky.
Možná taky zjistíte, že jste knížku četli, ale vůbec si nepamatujete, jak končí... (jako se to stalo i mně).
Ale jestli to chcete risknout, pak vězte, že v testu narazíte na poslední věty nejen z románů, ale i z povídek (těch slavnějších) a ze dvou pohádek (č. 6 a 13). No a nechybí ani nějaká ta perlička;-)

Většina uvedených knížek patří mezi moje oblíbené, ale Malého prince tady nenajdete, stejně jako knížky, které se vyskytly v testech od Martiny (to aby to bylo trochu pestřejší;-) )

Přeju vám příjemnou zábavu!




1. „Šťastná to žena!“

2. „Stokrát kurážná, stokrát dobrá, tisíckrát spravedlivá, tisíckrát krásná.“

3. Nikdy nikomu o nikom nevypravujte, poněvadž by vám pak začal scházet.

4. Vzhlédl k ní, usmál se a řekl: „Opravdu mi to vůbec nevadí.“

5. Když na malý hřbitůvek uprostřed obilných lánů praží horké auverské slunce, Theo nerušeně odpočívá v hojném stínu Vincentových slunečnic.

6. A ten muž se ženou potom už nikdy neříkali: „Kéž bychom měli nějaké děťátko!“

7. A každou hodinu mu odpovídám dychtivěji a dychtivěji: ‚Amen. Přijdiž tedy, Pane Ježíši!‘

8. „Měli jste sedět doma, na prdeli…“

9. A mohutný pilíř je naráz pohřbil pod svými sutinami.

10. Virginie se zarděla...

11. Já jsem tomu dnes rád, protože to znamená, že v honbě za světlem nikdy nedojdu na konec.

12. Hodil prázdnou krabičku do ohně a díval se, jak hoří.

13. A počínal si ještě hrději a komorníci si vykračovali a nesli vlečky, které tu vůbec nebylo.

14. Co chvíli se mezi dvěma slokami ozvalo ztemnělým dostavníkem zavzlykání, které nemohla udržet.

15. Ať jdou kamkoli a ať je cokoli potká na začarovaném místě na vrcholku Lesa, chlapeček a Medvěd si budou stále hrát.



















Správné odpovědi:

1. Božena Němcová, Babička
2. Arnošt Lustig, Modlitba pro Kateřinu Horowitzovou
3. J. D. Salinger, Kdo chytá v žitě
4. Ira Levin, Stepfordské paničky
5. Irving Stone, Žízeň po životě
6. Karel Jaromír Erben, Otesánek
7. Charlotte Brontë, Jana Eyrová
8. Bohumil Hrabal, Ostře sledované vlaky
9. Romain Rolland, Petr a Lucie
10. Oscar Wilde, Strašidlo cantervillské
11. Elisabeth Moon, Rychlost temnoty
12. Daphne du Maurier, Ptáci
13. Hans Christian Andersen, Císařovy nové šaty
14. Guy de Maupassant, Kulička
15. A. A. Milne, Medvídek Pú


Poznámky k tomuto příspěvku
tuik (Občasný) - 19.4.2010 > to je pěkné:)
Doporučil 
<reagovat 
Li-duše (Občasný) - 20.4.2010 > jo
Doporučil 
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.4.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.4.2010 > Super. Uhodnuto osm věcí, další tři jsem neuhodla, byť je znám (ale nijak zvlášť mi to nevadí, Levin myslím moc k uhodnutí není), Eyrová mi trochu strašila v hlavě, ale jen vzdáleně, takže tak na čtvrt bodu... Číslo 11 přiznávám absolutně neznám, ani tu autorku.
A jinak myslím, že jsi nic zásadního neprozradila. Možná až na číslo 9, které mě děsilo už v dětství (coby zvídavé dítě jsem nakukovala do knih v knihovně rodičů a četla si konce - a tohle docela vyděsí, i když přesně nevíš, co je to ten pilíř).
A ještě z jiné škatulky - teď jsem viděla tu adaptaci Císařových šatů od Herze. Kromě neúnosně protahovaného a nastavovaného děje mě na konci dojal císař, který má na sobě spodní prádlo s dlouhými kalhotami a říká: "Nemám na sobě nic". Pochybuji, že by to Andrsen takhle myslil...
<reagovat 
 Francesca (Občasný) - 22.4.2010 > Oplatka> Jana Eyrová mi vyrazila dech, vůbec jsem si nevzpomínala, jakými slovy vlastně končí:-)
Rychlost temnoty - jedna z mých oblíbených, známá moc není (teda aspoň u nás), ale stojí za to si ji přečíst. Třeba už jen kvůli úvahám hlavního hrdiny o rychlosti světla a tmy:-) Kdybych ji měla k něčemu přirovnat, napadá mě Keyesova Růže pro Algernon (ale v mnohém se od sebe dost liší).
No a ještě jednu knížku bych doporučila k přečtení, a tu ještě dřív než Rychlost temnoty, vlastně pokud možno co nejdřív - George MacDonald: "Lilith". Předtolkienovská fantasy, naprosto specifická a nezaměnitelná. Žánr je spíš orientační (takže jestli ti fantasy nesedí, nenech se odradit, tohle bude jiné). Každopádně tě to dostane:-) a nemůžu říct čím, jednak to jde obtížně pojmenovat a jednak bych mohla prozradit příliš, a to bych nerada. Známá moc není (na jednu stranu škoda, na druhou stranu možná dobře, při představě, že se námětu chopí Hollywood, mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě, bo to by byla katastrofa).
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 19.6.2010 > díky, za Boženu Němcovou :)) Sice jsem netušila, že je tohle poslední věta v knížce, ale aspoň jednu jsem poznala :))

každopádně upřímný obdiv každému, kdo dokáže z jedné věty poznat, do které knihy to patří. Já bych potřebovala minimálně jednu stránku (ideálně s nějakou klíčovou scénou) :))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter