Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Sneaker Pimps: Bloodsport z kolekce Nerecenze
Autor: Archiw (Občasný) - publikováno 8.5.2003 (00:06:29), v časopise 15.5.2003
další v kolekci>

 

SNEAKER PIMPS Bloodsport (2002 Tommy Boy Music Ltd.)

 

Bude tomu něco přes rok co britská formace Sneaker Pimps vydala své třetí album, a něco pár týdnu, kdy u nás počtvrté koncertovala. Tedy na začátek již dva důvody proč rozebrat jejich zatím poslední album Bloodsport.

Liam Howe a Chris Corner, tedy zakládající členové Sneaker Pimps, se znají již od mládí. Oba v sobě tehdy objevili hudební vlohy a založili tak spolu Line of Flight, výraznější experimentální kapelu, která se sice dostala do podvědomí britské scény, kde ale zanikla pod její zhuštěností. Začali tedy remixovat interprety spadající pod jejich domovskou značku Clean Up Records. Byla to doba vzniku trip-hopu, tedy „výrazných beatu a ženských vokálu“. Tímto směrem byli Chris a Liam okouzleni, ze ke spolupráci přibrali zpěvačku Kelli Dayton, a později i basáka Joea Wilsona a bubeníka Davea Westlakea, aby v roce 1996 mohli vydat, již pod názvem Sneaker Pimps, debutové album Becoming X. Album, jenž jim protrhlo cestu do světa hudebních jmen. Skupina osmnáct měsícu koncertovala, čímž se docílilo, že po konci turné byla zpěvačka z formace vyhozena a ke zpěvu se opět dopracoval charakteristický Chris Corner. Své hlasové umění a celá nová tvář Snaeker Pimps se předvedla v roce 1999 albem Splinter. Toto album opouští břehy trip-hopu a dává přednost alternativnímu pojetí, klidné melodie střídají kytary a syntezátory prozkoumávají bicí, vše je tedy vlastně jakýmsi hledáním a experimentováním, kterého si nikdo moc nevšiml. Rok nulajedna se stává po „Sneakery“ přelomovým, vydávají se, jako předkapela, na evropské turné s Placebo. Zrodilo se tedy mediální zviditelnení a důvody, jenž skupina potřebovala k vydání Bloodsport.

Toto album je sice opět jiné, než dvě předchozí, ale zcela znatelně se stává jejich nejlepším. Sneaker Pimps opustili melancholii a nabyti svižnými, chytlavými melodiemi, s pomocí propracovaných beatu nutí ke vzplanutí. (Pro představu je toto album, podle mne, podobné skladbě Idioteque z Kid A (od Radiohead, samozřejmě)). Chris se, narozdíl od minulého alba, pouští do pěveckých pokusu, které jen atmosféru celého alba podtrhují. Snad by se dalo vyčíst místy zbytečné přehuštění pazvuků a klávesových variací, ale je to jen prach, jenž celku nevadí. V několika skladbách zde hostuje, jen jako vokalistka, již zmíněná Kelli Dayton. Kytary zde samozejmě hrají svou roli, ale vetší prostor je dáván náporu syntezátorových úderu, bicích, které po myšlenkách na konec, teprve ožívají. Sneaker Pimps, koncertující ve vyžehlených oblecích, se konečne našli.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 13.5.2003 >

Album Bloodsport je vynikající a absolutně nechápu, proč se mu nedostalo více pozornosti v médiích! Koncert v Roxy (předposlední) byl zážitek, o předskakování Placebo na Brumlovce ani nemluvě! Tahle parta má šťávu a koncertně je stojí za to vidět! Corner má charisma a Bloodsport je určitě vyzrálejší než Splinter! Koncert v Roxy vloni byl zahajován skvělou peckou After Every Party I Die, která se ovšem na albu neobjevila. "Vypátral" jsem ji až na jedné z verzí singlu Sick a nechal jsem si ho dokonce kvůli tomuhle tracku dovézt z Anglie. Pěkná raritka!

P.S. Trošku jsem se ti v té recenzi porýpal, všude se ti tam totiž popletlo "e" a "a" v Sneaker, tak jsem to poopravil .

Nadpis jsem zaktivnil coby odkaz na oficiální stránku sneakerpimps.com.
Body: 5
<reagovat 
Tina (Občasný) - 15.5.2003 > Pěkná recenze, ale možná bys ses mohl více zmínit o tom albu. Když to někdo nezná, moc se o něm nedoví.
Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 18.5.2003 > Na Sneakry jsem v posledni dobe dostal podezrele hodne doporuceni, asi si je budu muset nekde zchrastit. Dik za recenzi.
Jo, a s Radiohead na vecny casy :-))) Recenze na "Hail to the thief" coming soon...
<reagovat 
čtenář DX - 5.6.2005 > na albu Bloodsport nehostovala Kelli Dayton, nybrz Sue Denim! Kelli uz nema s SP od doby Splinteru nic spolecnyho!
(http:www.bloodsport.euweb.cz)
<reagovat 
čtenář 3zrHkMqr2I - 30.8.2006 > l7oCv0kczQepg DliBXGjW9bM1 TciEPCq6cczU
<reagovat 
Čtenář - 4.9.2006 > online zithromax
zithromax without
buy zithromax
xanax order
zithromax online
zithromax buy
without xanax
zithromax price
generic zithromax
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 3 (4) 5
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter