Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 1.5.
Svátek práce
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O "smyslu"
Autor: centaur (Občasný) - publikováno 3.2.2002 (20:48:52), v časopise 20.2.2002


čtenář Aeolus - 11.6.2002 > Smysl není účel, psal jsi že, smysl vyvěrá z vědomí které ho paradoxně hledá. Smysl vyvěrá z duše nebo z předvědomí, takový předsíně vědomí. Kde jsou skryta i některé naše touhy, které nám třeba naše ekon. soc. psych. situace nedovoluje projevit a tudíž jsou potlačeny. Účel něčeho nějaký hmotný věci je, aby nám posloužila, kopí zabije lamu a máme jídlo. Co se však se v životě hledá nejtíž a co se hledá celý život, je smysl, pro každého znamená smysl něco jiného, smysl je jakási touha po naplnění života, převedení toho nepoznaného (před)vědomí, přání do činů. Smysl se nenachází v tom, že si koupim rohlík, ale v tom, že ty rohlíky budu píct, když jsem si to přál. Smysl spočívá ve způsobu nahlížení na život (co je to život?), KTERÝ mi umožní dosáhnout mých cílů, které mi zase umožní zdokonalování se. Logoterapie mluví o existenční krizi, ty lidi v koncentráku přežili, protože měli ideu o zhmotnění svého smyslu, měli cíl, (o kterém přemýšleli ve vědomí) a tudíž sdělení ho ostatním lidem a spoustu jiných sociální psychologických ...atd aspektů. Existenční krize nastává když nevidíme smysl a v tu chvíly máme největší strach z ?prázdné? smrti, abychom tomuto pocitu unikli hledáme smysl, to je negativní zpětná vazba a ta funguje v těle nejvíce, převažuje nad pozitivní. Velkou chybou by bylo říkat Mám smysl, smysl vlastnit nejde. (kromě tohodle, píšu i jiné věci tady pod jiným pseudonymem. OK? )
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter