Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 1.5.
Svátek práce
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O "smyslu"
Autor: centaur (Občasný) - publikováno 3.2.2002 (20:48:52), v časopise 20.2.2002


centaur (Občasný) - 30.9.2002 > Tvoje rypani prijimam. Jsem totiz pripraveny o svych vyrocich pochybovat a kdyz tak je obhajit.

Jednou tvrdíš, že smysl není nic objektivního (s tím souhlasím), a jednou zas, že bytosti vyšší než člověk (třeba žirafy ) v něm žijí. Tomu nerozumím. Žijí v "lidském myšlenkovém konstruktu?" Co to opravdu znamená "být sám sobě smyslem?"
Zkusim to vysvetlitl podrobneji: smysl stale pokladam za myslenkovy konstrukt, ktery si clovek vytvari, aby si dodal nejaky rad, aby se mohl nekam ubirat a zit v souladu s Veskerenstvem, Radem apod., nevim jaky nazev ti vyhovuje nejvic. To, ze vyssi bytosti ziji ve smyslu znamena, ze ony uz jsou s Veskerenstvem ztotozneni, jsou soucasti Radu a tudiz se uz smyslem nezaobiraji, stejne jako se clovek ve chvilich uprimneho smichu nezaobira tim, jestli by nemel treba plakat. Nenapada me ted lepsi priklad, doufam ze to pochopis.
Já myslím, že každá živá bytost je sama sobě smyslem. V tom bych viděl i definici života. Usilovat o to, abych mohl usilovat. Jsem proto, abych byl. Kdo to nedodrží, ten nepřežije.

Pokud by byla kazda ziva bytost sama sobe smyslem, pak by tato uvaha vubec nemohla byt napsana, protoze by smysl, jakozto lidsky pojem - konstrukt, nikdy nevznikl. Krome toho si myslim, ze zivot se vymyka jakekoli definici, to jsou dve veci pro me neslucitelne.
Ja si nemyslim, ze by buh znal smysl veci. Buh jako takovy je neco, o cem se podle mne neda filosofovat. Boha je mozno prozit ve vyssich stavech vedomi, je mozne ho citit se po bolestive transformaci se stat jeho soucasti a prijmout ho v sobe. Pokud bych vezmu v potaz tvuj "pravy" smysl veci, uz to pro mne neni smysl, ale podstata. Tato podstata je ovsem slovy nesdelitelna a proto se ji ani nebudu pokouset nejak verbalizovat. Ja se vsak od zacatku bavil o smyslu jako o lidske snaze vtisknout vecem rad, tedy vlastne o zpusobu, jakym se clovek k vecem vztahuje. Takova berlicka. Ty se mnou polemizujes na urovni predpokladu existence vyssich bytosti. Tomu se nevyhybam a jsem schopny se vyjadrit i k tomuto, ale presahuje to ramec me uvahy a chte nechte musim v reakcich pouzivat smysl tak, jak jsem ho na zacatku popsal.


O mem poloidealismu a o mych potizich toho, troufam si tvrdit, moc nevis, takze bych se toho radeji nedotykal.

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli centaur
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter