Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Rozhovor s Jiřím Trávníčkem především o české poezii.
Autor: drfaust & egil (Občasný) - publikováno 20.12.2004 (16:33:16), v časopise 21.12.2004


Naty (Občasný,Redaktor) - 22.12.2004 >

Docela mě pobavilo, jak nesporný odborník na poli litratury jedním dechem vytýká internetovým básníkům nedostatek snahy o jakousi komunikační solidaritu a nedostatek potřeby identifikovat se s literárním životem, a současně prohlásí, že mu nepřirostl k srdci internet, neumí v něm číst, zařadil si ho někam jinam a plní pro něj především funkci vyhledávací, funkci zdroje informací.

Že by to znamenalo, že mu to umožní vyhledat na internetu nějaké mladé nadějné básníky, zrostředkovat jim vstup na společné hřiště, aby i literární život orientovaný na časopisy a nakladatelství věděl o tom, co se děje jinde?

Jinak ovšem rozhovor považuji za přínosný, zajímavý, a velmi oceňuji vyjádřený názor na význam poesie:

Témata se nehledají v poezii. Poezie má čistit jazyk, pročišťovat jeho řečiště. Témata se dostaví. Nejsou dána dopředu; netvrdím, že to musí být atributy jako láska, smrt… Podstatnější pro mě je poezie jako strážce jazyka. Poezie je totiž možná poslední, kdo zanesená jazyková řečiště dokáže ještě pročistit.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Naty
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter