Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 16.5.
Přemysl
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce noli me tangere z kolekce Sešit v tvrdé vazbě
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 31.1.2005 (12:24:59)
další ve sbírce>


 miroslawek (Občasný) - 1.2.2005 > ariel> 

No... mám jiné cíle a čtenář v nich není zas tak důležitý, resp. primární... nechci teď polemizovat s tvým filozofickým náhledem na umění či konkrétně poezii... jen k těm tvým přihrádkám... zařazuj, kam chceš, ovšem ony věci, na které, tuším, narážíš, jsou pro mne pouhým prostředkem a nikoliv cílem... a necítím potřebu se v tomto směru přít, ...po těch letech (zde i jinde), vím své... o plamenech, hádkách... o argumentaci... i o sobě ...a svých textech.... ba dokonce, ač je to tedy k neuvěření, i o čtenářích...

 

K onomu zmatku a předcházející silné jednoduchosti už si (také) dovolím dodat malý citát... nebo raději dva - mně blízkého Jakuba Demla:

 

Světícímu biskupovi dr. Antonínu Podlahovi (do Česna):

Je tiefer sie wohnt, je tiefer sie ist. (Ze starého německého mystika).

Je tiefer sie wohnt, je tiefer sie ist. To je řečeno o duši, anebo o lásce, o předmětu duchovních minesengerů. Jak to přeložiti do češtiny? Doslova: čím hlouběji kdo bydlí, tím šířeji se rozkládá.
Anebo: čím hlubší, tím vzdálenější.
Anebo: čím jest kdo hlubší, tím jest i nesrozumitelnější.
Anebo: čím jest kdo pokornější, tím jest i moudřejší, pokročilejší, jest dál, nežli člověk domýšlivý, nadutý a hloupý, neboť prameny moudrosti, jako všechny prameny, tekou dolů. Čím jest kdo mlčenlivější, tím jest i hlubší; proto horské bystřiny bublají, štěbetají jako housata, ale veletoky majestátně plynou, takže se zdá, že vůbec neplynou, že jsou reakcionářské, zpátečnické, nepokrokové, opatrnické - jako by hluboké a jedině užitečné bylo to, co skáče ječí a řve a jako by ta mnohočetná ozvěna v tupých lesích a skalách náležela té splašené mělké bystřině!

...

 

Prof. Václavu Kocourkovi

Slavík zpívá, když lidé spí. Ale v každé době najdou se lidé, kteří si přivstanou k Vigiliím. Jste z nich a proto Vás musím mít rád a rád Vás mám rád, neboť miluji slavíky, kteří nezpívají kdykoliv, kdekoliv a komukoliv.


 


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli miroslawek
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 (40) 41 42 43 44 45 46 47
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter