Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 18.5.
Nataša
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
půda
Autor: Balcarka (Občasný) - publikováno 23.3.2006 (20:17:19)


Vihar (Občasný) - 12.5.2006 > Dovětek vyškrtnout, strhává z povídky všechno to nejkouzelnější, a tím je bezesporu tajemno. Stejně všichni od prvního odstavce ví, kdo a proč je pod těma parketama na půdě,

krásně spojuješ prostředí s niternými prožitky
"...Zpráchnivělou střechou sem proudily teplé paprsky slunce. S úctou vstoupila do mysticky působícího prostoru, zavřela oči a nadechla se. Cítila spousty prachu, cítila jeho. Oči zůstaly stále zavřené, ale řasy se začaly mokřit od slz. Jemné posmrknutí se ozvalo v prostoru jako zavolání. Dodala si odvahu a oči otevřela, pevně skousla čelisti a polkla...."

nebo "..Jen tak stála a v mysli otevírala zaprášené krabice vzpomínek na něj..."

a to výtečné symbolické propojení vnějšího jednání s niterným prožíváním: "Svěsila hlavu a zavírala za sebou dveře."

"Z parket zbyly třísky obracené k nebi jako květiny ke slunci." příznačný příměr.. "

...Zatím nejlepší povídka, co jsem zde četl..

-
Vytknout se dá krom závěru, který povídku zazdí a přenese tak trošku do police rodokapsu, snad jen několik nedotažení ve stylistice:

"Rozkládala se zde díra"

lépe (třebas): Ve středu rozkvetlé louky/květu třísek vonících čerstvě štípaným dřevem zela temná díra zvíce dvou metrů. Její oči se marně snažily dohlédnout na dno té studny temnoty, pakliže nějaké vůbec měla.


"..ale nedávala to okolí znát. "
navenek se snažila zůstat klidná..

"Uvnitř postavených prken se upelešila tma. "
Vzhledem k situaci bych se nestyděl napsat: Tam někde, hluboko uvnitř ztopořených prken trčících do napjatého ovzduší plného v slunečních paprscích jiskřícího prachu zvířeného dívčími pohyby se nadrženě chvěla jeho niterná pulsující čerň.."

-

a vůbec nej je "Zakopla o své vlastní nohy,"
ukládám si a tisknu, opravdu dost dobrá povídka, a navíc ty tvoje povedené fotografie co jsem shlédl těsně před jejím přečtením,..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Vihar
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter