Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 26.5.
Filip
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dvě zrození z kolekce Tělo v duši
Autor: jafa (Občasný) - publikováno 12.8.2005 (18:52:50)
další ve sbírce>


 whispermoonlite (Občasný) - 11.12.2009 > jafa> jo, tohle je ta správná poznámka, k níž jsem implicitně odkazoval, když jsem srovnával svůj a tvůj přístup ke vznikání textu, tvůj tedy v té podobě, jak jsem si jej vysoudil z výsledného textu.

tak na jednu stranu mě to docela překvapuje, když říkáš, že je to jinak, ale ono to nemusí taky znamenat, že je to jinak úplně. oba se v těch výkladech soustředíme na trochu jiný aspekt vzniku textu, zdá se mi. - nešlo mi o to zdůrazňovat, nebo dokládat, že konstruuješ na úkor pocitu. - pravda, moje formulace by se tak dala vykládat, ale to ji teda musím upřesnit. - moji pozornost zaujalo hlavně to, jak jsou tvoje texty, jako je i tenhle, zvnějšku do středu, nebo odshora dolů uspořádaný, jak je tam poznat ta kontrolovaná struktura. kdybych dal nějaké příklady, např. egil by patřil na tvou stranu, zatímco já, nebo citizen postupujeme úplně opačnými směry. - samo o sobě tohle nic nevypovídá o tom, jaký je v nich pocitový, prožitkový, výrazový náboj. - možná, je to jen momentální nápad, způsob tvoření souvisí s tím, jakým způsobem se projeví angažovanost subjektu v textu - ale i tak by to měly být dva oddělené procesy, angažovanost a způsob tvoření. - na čem tedy záleží nakonec je tvar a jak přes něj a skrze něj proniká význam.

celé si to teď vysvětluji tak, že to, jak jsou tvoje texty napsané, jak se jeví tvarově, vypovídá a tom, jak je strukturované tvoje prožívání a vnímání světa snad už na předjazykové,nebo nějaké předvědomé úrovni (teď fakt neposoudím, jaký zankový systém používá nevědomí) a ty prožitky mohou už takto vypadat, aniž bys je musela do jejich tvaru nějak zvlášť nutit. Tzn. že se u tebe tvorba klidně může odehrávat na intenzivní prožitkové úrovni, ale to "pronásledování" jádra se nakonec vyjeví jako jeho ovládnutí mnohem spíše než jako ponechání se jím ovládnout. Asi na tento rozdíl v "ovládnutí" jsem chtěl upozornit, když jsem zmiňoval různé typy autorů.

Jinak bych ti přál, aby tě i dál vedly pocity, pokud si to přeješ (ale to je jedovatá poznámka, že?) :) Máš pravdu, u tebe může mít to citové prožívání v textu takovou nezvyklou, nebo spíš jedinečnou podobu. Potom to může mást, že to nevypadá jako u jiných.
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli whispermoonlite
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(2) 3 4 5 6 7 8 9 10 12
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter