Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
VZTAH z kolekce Muž a jeho ženy
Autor: jiri-jirik (Občasný) - publikováno 23.8.2005 (12:35:38)
další>

 

     

 

                             VZTAH

 

 

Milovat ženu , uznat její hodnotu , nic nechtít a všechno dávat a přijímat , to je pokora – bude žena hodná pokory, milovat pokorného muže? Těžká otázka – takový muž bude milovat nezištně, bez očekávání věrnosti, bez očekávání čehokoli. Nezištná láska bude pro ženu, která „neví“ těžkým břemenem,možná i neúnosným břemenem. Dokonalost způsobuje nedokonalým bolest, ale je to důvod pro to zůstat nedokonalým? Kde je hranice mezi osobní touhou po dokonalosti a morálním požadavkem nepůsobit bolest? Lze vůbec něco takového určit? Já myslím,že ne.

   Teď jsem se chtěl na věc podívat z hlediska ženy a narazil jsem na vlastní nedokonalost . Nezištná láska ženy může vést i k prostituci a já najednou jsem ochoten stanovit hranici mezi láskou a morálkou.Čili jsem pokrytec. Nepříjemné zjištění. ( malé odbočení – tady je prostor pro emancipaci stejná morálka a stejná etika pro muže i ženy.) Nuž,ale zjištění to je, a každé nové vědění je dobré.

     Partnerský vztah mezi mužem a ženou může být zlý nebo dobrý. Který je zlý, to většinou víme dobře, ale který je dobrý - to už není tak jasné.Ono to většinou vypadá takto: já mám vztah k partnerovi dobrý ,ale on ke mně  „no lidi - to je hrůza !!“ Krásné na tom je, že tento názor mají oba. Hrůza je to ,že oba mají pravdu. Teď nemyslím objektivní Pravdu , ale svou vlastní pravdičku . Bohužel , tahle pravdička je hluboko zažraná a tak strašlivě pravdivá. Zvenčí jí není možné vyvrátit.  Nejprve se pravdičky partnerů spojí a společně napadnou komunikaci. Místo ano , se začne říkat možná, stále častěji se objevují výroky typu „mě je to jedno , udělej jak myslíš, tak si to vem , když chceš , tyto uražené a zároveň urážlivé postoje gradují vědomým nerozuměním jasným výrokům partnera. Vrcholem je skoro úplná likvidace verbální komunikace. Zároveň roste podíl neverbální komunikace od obličejové mimiky přes vrčení vzdychání, odfukování, gestikulaci , tělesné postoje až po fyzický útěk před možnou komunikací. Pravdičky  napadnou také společně trávený čas. Pod záminkami práce nebo zábavy se stále prodlužuje doba, kterou partneři netráví spolu. Pravdičky budují denní režim partnerů tak šikovně, že i když jsou oba doma, nejsou spolu. A tady naráží pravdičky na tvrdého protivníka -  na sex. Sex dokáže udržet vztah celá desetiletí navzdory všem pravdičkám. Jedná se o tzv.usmiřování. Ale ani sex není všemocný . Jakmile je sex poražen postaví se pravdičky proti sobě a je po vztahu.

      Jen „poznání“ dokáže odhalit pravdičku jako problém dítěte, které v nás zůstalo.Mírné zlepšení partnerských vztahů lze očekávat, pokuď poznání postihne oba partnery. Nepůjde o žádný skok, i když ho oba očekávají. Ke skoku dojde až tehdy , když se oba dohodnou s dětičkami v sobě, že ty dvě neviňátka (nebo příšery ?) se pohladí a dají si pusu . Najednou je tu nezištná láska , najednou je tu pokora ve vztahu a morální konflikt je pryč. Jakmile se oba nezištně a pokorně milují je jejich vztah láskou, je morálkou, je kritériem života , je Bohem.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 23.8.2005 >
Body: 1
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 23.8.2005 > Max Bubakoff> I za tento a nebo právě za tento bodík jsem vděčný.

A Pán pravil : " V té neporušené řadě vikláků jest třeba aspoň tři díry vyraziti !! "
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.8.2005 > jiri-jirik> 

nuly tady bohužel nejsou...

 

mno, vlastně jsou...

 

moje hodnocení:

 

jiri-jirik


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 23.8.2005 > Max Bubakoff> No jo , to je škoda, že tu nejsou nuly , ale Ty jsi chytrý a vynašel jsi se !
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 23.8.2005 > viz Max Bubakoff... míň než jeden bod dát nejde, protože nebodování nesnižuje průměr....
Body: 1
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 23.8.2005 > Quotidiana> Teda , to by mě nenapadlo .
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 23.8.2005 > MYslím si, že více objektivity by nechybělo.Na člověka to pak působí jako, že jedině sex a nic jiného je to nej.Přečti si mušský šovinismus a myslím si, že mu uznáš za pravdu.Napsat dobré i špatné stránky v optomální rovině, to je nejlepší:)
Body: 2
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 23.8.2005 > ireversible> To není o sexu . To je o vztahu . Pokuď tam nic jiného nevidíš jen sex , pak mě to mrzí , nejsem schopný s tím nic udělat.
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 23.8.2005 > jiri-jirik> to zas ne.Nečetl jsem pozorně:(ALe to ostatní platí
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 23.8.2005 >

Jak je to špatně jste popsal věrohodně, ale jak to je dobře jste trochu odbyl. Jen tak půl větou jste naznačil teorii dítě, rodič, dospělý v nás. A v další větě jste již u boha.

Sex není jen usmiřování, ale může být prevence. S milenkou se nikdy nehádám. Jakmile zjistíme, že na něco máme rozdílný názor, tak změníme téma, nebudeme si přece kazit večer.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 23.8.2005 > fanýs> To odpovídá mé zkušenosti - co dobře znám , to dobře napíšu a co neznám dobře ...
S tím sexem , jasně - máte pravdu . Já se tam sexu dotkl jen na velmi úzkém poli jeho působnosti .
S milenkou to tak lze , ale vemte si jí a uvidíte skrzevá jaké bezvýznamnosti začnou pravdičky vylézat.

Děkuji za bodíky
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 23.8.2005 > jiri-jirik> S manželkou mám samozřejmě podstatně důkladnější "mírové dohody" a trvalo  to léta než jsme k nim dospěli.
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 17.1.2006 > fanýs> No ty se nezdas... na te fotce takovy mladicek.:-)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 17.1.2006 > annandale> To není fotka, ale kresba. Viz pohled FP 0003 http://www.hint.cz/pohledy/iruzne1.htm 
<reagovat 
annandale (Občasný) - 17.1.2006 > Myslim ze VZTAH jako takovy je velke sousto na jednu uvahu. Nastinil jsi jen zlomecek problemu a jeste mene reseni. Ale zrejme ti to dalo nadeji v tvem pripade.
Body: 4
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 17.1.2006 > annandale> No, naděje jsou ve vztazích spíš na škodu, ale že jsem si touto úvahou ujasňoval vlastní postoje, to je pravda, a že je to do značné míry o mě, je také pravda. Vyčerpávající pojednání o vztazích by dalo na tisícistranové dílo hodné letitého profesora. Na to první nemám a to druhé nejsem.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(2) 3
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter