Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dnes se posmíváme nicku Smetiprach
Autor: freeworld (Občasný) - publikováno 9.10.2005 (11:33:14)

Původně jsem chtěl v rámci dnešní rozcvičky spočítat křídla, ptáky, kapry a hladiny v díle nicku zkrveživ. Mou pozornost však upoutal další odporně nečeský nick - Smetiprach, jehož ohromná popularita nasvědčuje, že se jedná o dalšího z řady známých známého, či diskrétně vyšeptaný alternick.

 

Nuž k věci!

 

Když se má babička (dej jí pámbu nebe) vdávala, psal se tuším rok 1942 a válka neválka, dědek - sedlák a násilník - dával na odiv své bohatství automobilem. Tak se to tenkrát říkalo, čtyřslabičně. Když můj otec rozum bral - řekněme v půlce let padesátých - dominovaly už polím  traktory.

 

Zatímco tedy zemědělci už půl století strkají klíč do zapalování a vyrážejí s rachotem zorat pole, průměrný český psavec si sedne na kozlík svého stroje času a vyjé vyjé - hybaj vázat povřísla s celou rodinou. Fascinace některých autorů z Totemu slovy jako "sláma", "pole", "šípkový keř" apod... naznačuje, že se tito lidé ze světa, o kterém píšou, setkávají převážně v chlaďácích Tesca s brojlery, kteří v igelitových pytlících rostou na stromu jménem brojlerovník. Kromě Smetipracha (či smetiprachu) v tomto oboru venkovského kýče vynikají Jonáš Hájek, egil, drfaust a celá řada jiných. A přece taková výkrmna brojlerů je fascinujícím místem děsivé baudellairovské poezie... To by ovšem o ní musel laskavý student či mladý vědecký pracovník nejprve něco vědět a "zaject" si tam na ten obludný sběr a dále sledovat, jak děsivá mašinerie lidská vytvořila ze zvířete plod, který je automaticky usmrcen, automaticky oholen (oškubán, tak tak - oškubán) a vykuchán.

 

Smetiprach - abychom se vrátili k němu - se odkazuje na Kainara, alespoň poznámkou u svého nicku. To je dobrý vzor. Kainar každou svou řádkou dokazoval, že básník může být současně skromný, civilní a přece velký. K tomu ovšem potřebuje velkou dávku soustředěnosti, postřeh. Kdo by se neušklíbnul, když se třeba egil vydá "hledat svobodu do polí"?

 

Připusťme, že by to skutečně básník (nikoliv psavec) udělal... Jak by dopadla jeho cesta? Už po několika krocích by ztěžka táhnul zablácené boty - byl by tam zbytečný, osamělý, kolem by rachotily stroje ovládané lidmi, kteří tam mají co pohledávat, a básník by si uvědomil, že je naivní a prázdný trouba, a ztěžka by se vlekl domů.

 

Venkovský kýčař (slovo kýč znamená v podstatě totéž, co slovo "falzum") Smetiprach však podobně jako všichni ostatní psavci téhož žánru nepozná toto existenciální drama, protože není ani sebou, ani nevnímá svět kolem. Stačí mu popisovat ilustrace z Babičky Boženy Němcové a již máme venkov a 30 tipů!

 



Poznámky k tomuto příspěvku
born to be child (Občasný) - 9.10.2005 > 8¨-)))))))))))))))))))))))))))))
Doporučil 
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 9.10.2005 > Tvá současné serioznost, vážnost a dospělost je mi ovšemže vzorem. :(
update:
to už nemluvím o celkově intelektuálním zaměření tvého díla, sociální angažovanosti atp.
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 9.10.2005 > :-))))))))))
Doporučil 
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 9.10.2005 > Smetiprach> koukám, smetiprachu, že jsi takovej veselej rurální psavec a nenecháš se rozorat žádným zetorem :)))
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 9.10.2005 > MiKa> Tímhle asi fakt neé... :-))))))) a kdyby náhodou, vyrazím do přírody, obejmu pár stromů, v pekáči po babičce upeču navečer broilera, pokochám se západem slunce, ulehnu do prachovejch peřin ve své rustikální posteli a nechám si zdát o dobách dávno minulých... joj to bude kýčovitě romantické... :-))))))
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 9.10.2005 > A budu si hrát na to, co není, co nejsem, a co nebude... Tenhle důležitý bod svého chalupářství jsi pro křečovité multismajly zapomněl zmínit. :( Ach jo. aby vás jeden furt doplňoval.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.10.2005 > ano, je to spíš blogerský postřeh, sice na vyšší úrovni než postřehy Inky Holíkové, ty jsou zase na druhou stranu čtivější - logicky :-))

v podstatě jsi konstatoval, že autor je venkovský kýčař. A to konstatování ti zabralo skoro stránku

problém je v tom, že člověk, který sám nemá ani tolik odvahy, aby zde přiznal své vlastní jméno, těžko bude působit jinak než pokrytecky, když se směje "diskrétně vyšeptaným alternickům" pod rouškou anonymity nicknamu freeworld

každého totiž napadne, že pan freeworld je proto tím posledním, kdo má právo něco a někoho kritizovat
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 9.10.2005 > ufff...to by byla drsná rubrika....dnes se posmíváme...

taky mě bralo posmívání...tak do čtrnácti...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 9.10.2005 > Max Bubakoff> příjemně jsi mne překvapil
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 9.10.2005 >

dejžto pámbu dobrý odpolodne.já se ti pod toho Smetipracha podepíšu:-)

 

protože.. pocitově je to pro mě jako když se hodí do mixéru Šiktanc se Skácelem.

 

ono se to totiž musí umět, aby tam byl ten náboj, že ano a tomuhle pánovi to evidentně šlo:

 

 

 

Josef Suchý

 

K jinému času

 

 

Je dokonána oběť – západ dodoutnává,
jen z polí ještě stoupá tence chvála bříz
a kolem pěšiny se modlí tráva,
jak vycházím z dnů těžkých jako lis –

To zůstalo a to je pryč. – Ne, nechci litovati.
Zlomeny ostny, jimiž jsem se ptal,
čas nový, co nám všechno vrátí,
očima čekanek se na mne podíval

 

 

ze sbírky Žernov

 


Doporučil 
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 9.10.2005 > Redaktor Mráz si zřejmě známou metodou diagonálního čtení přečetl titulek, první, patnáctý a poslední řádek a již řeční.

Nuže - stačí se podívat dobře, aby redaktor postřehl, že nejdelší odstavec, že více než polovina textu poskytuje dosti podrobný návod, kterak lze uchopit téma "venkovské poezie", aniž by z toho vyšel chalupářský guláš.

Blondýně děkuji.

pozn. později: diskrétně vyšeptaným alternickem rozumím techniku "psst, Toníčku, neříkej nikomu, že jsem to já..." :)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.10.2005 > pořád platí má první poznámka, s tím těžko něco naděláš
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 9.10.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ewonne (Občasný) - 9.10.2005 >

ano, ano, ano! "v tomto oboru venkovského kýče vynikají Jonáš Hájek, egil, drfaust a celá řada jiných"

 

sice je neznam, ale je to mozne

 

nicmene to je pouze muj (coz je ovsem podstatne) subjektivni dojem.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 9.10.2005 > A nechtěl bys nám někdy spočítat ryby?

by se nám to docela líbilo, kdybys nebyl jen nějakej novej alternick kdovíkoho a mohli jsme si přečíst, jak píšeš a taky se Ti třeba posmívat...
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 10.10.2005 > odpověď na pozdější poznámku (ke které nepřišlo avízo)
ano, to s tvým nickem je v podstatě to samé, každý kdo s tebou v minulosti přišel do styku (internetového, hi) dobře ví, že se pod ním skrývá Filip Sklenář, ani ty se nesnažíš nijak měnit svůj psaný projev tak, abys případné spekulanty zmátl

takže situace je taková: "jsem Filip Sklenář, vím, že je to každému jasné, ale budem si tady veřejně hrát na freeworlda, ok?"

což je .. - trapné? určitě trapnější než cokoli co kritizuješ

a o tvé motivaci se zase může leda spekulovat (kdyby to bylo téma dne, což není)

ale je to jedna z tvých příjemnějších metamorfóz, byť je, jak už je u tebe delší dobu zvykem, docela nudná
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 10.10.2005 >

Já se bavila od začátku až do konce, je to velmi dobře napsané a s lehkou nadsázkou a ironiií a přitom to nikoho neuráží....strouhám poklonu

 

Jo a ještě bych dodala, že jsem minulý týden sbírala na kombajnu brambory  a vůbec hodně makáme na nedalekém statku a když o tom píšu já, tak jsem si to fakt odmákla...asi nedosahuji kvalit mistrů, ale je to prožité:o))


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 10.10.2005 > Co si myslí redaktor Mráz, je lhostejné.
Jelikož jsem s FS v jistém kontaktu jako celá řada dalších lidí, můžu za něj něco říct.

FS nepublikuje na Totemu protože nechce, protože jsou jeho IP zablokovány (tudíž ani nemůže), protože redakce nechránila jeho identitu - leckteří z "falešných FS" byli velmi dobří a kompromitovali ho tam, kde si to sám nepřál, čemuž napomohl i admin webu, který dokonce založil fórum, kde polovinu údajných poznámek FS tento ve skutečnosti nenapsal - jednalo se o lžisklenáře, ale hlavně. FS je vázán dvěma dohodami o tom, kam bude a nebude psát. Jedna je gentlemanská a v jedné jde o peníze.

To jsou důvody, proč FS na Totemu nepublikuje, jako že se freeworld jmenuju. :)))

<reagovat 
veršoun (Stálý) - 10.10.2005 > moc práce sis s tím nedal, ale dobře beru pozn. v závorce, jiná věc je, že tyhle postřehy jsou tu třeba jak praseti drbání za to D, jinak se smetiprachem ti souhlasím s jedinou poznámkou, že je to kýč kvalitně provedený (ale obecně vzato zbytečný jako každý kýč) s odpovídající odezvou čtenářů, ostatní zmiňovaní autoři - tam je to zcela jistě složitější
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 10.10.2005 > a to, že FS nedodržuje dohody, které uzavřel, mne vůbec nepřekvapuje. Dělej jak myslíš, Filipe Sklenáři ;-)
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 10.10.2005 >

zaujalo


Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 10.10.2005 > :o)))
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 10.10.2005 > Takže zúčtování.

Děkuju všem, kteří mé "blogerské poznámce" věnovali svůj čas a (nebo) ji kladně ohodnotili, a (nebo) nad ní popřemýšleli. Zvláště děkuju nicku Tichotam, který naopak přiměl mne, abych se nad několika věcmi zamyslel.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 10.10.2005 > tohle je moc hezky postavené. "FS nepublikuje na Totemu protože nechce, protože jsou jeho IP zablokovány (tudíž ani nemůže)"
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 10.10.2005 > hmm...no jo, jsme nevěděli...my tu nejsme tak dlouho, abychom pamatovali nějakého FS...


(Je něco špatného na tom popisovat obrázky z Boženy Němcové? Anebo psát o tom, co si třeba pamatujeme z dětství nebo jsme si úplně vymysleli, když jsme stáli v tescu ve frontě u pokladny? )
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 11.10.2005 > K vaší plodné debatě jen drobnost.

Zaprvé se zde vytváří mylný dojem, že "zakazuji rurální motivy" - nikoliv. Každý motiv je dobrý, pokud se to umí, pokud existuje tvůrčí schopnost a vůle. Otázka je, co z toho motivu vytěžíme. A zde se ve velkém vaří chalupářský guláš, venkovský kýč.

Tichotamovi vadí, že se nevěnuji rozborům textů těch jednotlivých lidí. Přitom je snadné si dovodit, že zřejmě proto, že mi za to nestojí. I kdybych napsal sebedelší rozbor, nikoho tím nepřesvědčím - to spíš krátká jedovatá úvaha může přimět pár lidí k zamyšlení.

Jinými slovy - požaduje se zde, abychom stále zůstávali na základní škole, ale já nejsem učitel ze základky. Pokud se mnou čtenář nezvládá držet krok, uvědomovat si na základě jediné narážky, poznámky nebo obrazu (jako je ten egil čvachtající v oranici), co a proč říkám - takový čtenář mě nezajímá.

V umění nelze žádné tvrzení definitivně obhájit, objektivita a vědeckost zde skutečně nemá žádný prostor - proto není důvod se o něco podobného ani pokoušet. A jak jsem četl na jednom webu výrok nějaké moc šikovné holčiny - "už s ohledem na můj literární talent se mi příčí někomu něco vysvětlovat".
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 11.10.2005 > freeworld> Přemýšlím, jak ti odpovědět, aby to bylo přínosné a ne jen opakující již řečené. Asi těžko... Zkusím to alespoň stručně.

Neříkám nikde, že zakazuješ rurální motivy. Že existuje "dobré" použití rurálních motivů explicitně píšeš. Nejsi konkrétní, protože ti "oni" za to nestojí... Tady je ten předpoklad ctění protivníka, autora... který ty prostě nemáš. Nejen podle mne by někteřé jmenované bylo možno více méně úspěšně hájit. Tito obhajující lidé ti také nestojí za to... apriori bereš jejich názor jako nepodstatný(tím, že neargumentuješ věcně). To je prostě na rukavičku.

Jedovatost výše popsanou obhajuješ podle principu "účel světí prostředky". Účelem je tu zamyšlení se lidí. Nad poezií se ale zamýšlí interpretačně, nikoli agitačně(ledaže by snad texty byly naprosto profláklé)! Ne všichni jsou čtenáři egila, zkrveživa, smetipracha a drafausta... Já třeba smetipracha nečetl. A u každého z ostatních autorů rozeznávám různá období, různé polohy... Tvá úvaha by byla stokrát údernější, kdybys od každého autora vybral alespoň pár strof s kontextem a opatřil je argumenty. Pokud myslíš, že by to zabralo moc místa a lidi by to nečetli... pak je trochu absurdní tvá ambice, aby se zamysleli... Vlastně je to takováto ambice: aby se naivně zamysleli naivní a líní, a ostatní ať se naštvou na to jak prázdně je to psané (popřípadě ještě: nemají co tvrdit, že nejsou naivní a líní, snobi jedni...)

Krok s tvou úvahou držím, chápu o čem píšeš, ale to jen proto, že sám o podobných problémech přemýšlím. To ale nic nemění na nekorektnosti té úvahy, na tom, že může leckoho zmást. Třeba se mýlíš. To však nenaznačuješ ani slovem.

Zaráží mne, že ve světě, který trpí rozpadem hodnot, demonstruješ proti tomuto rozpadu také rozpadem hodnot a to ještě veřejně - tedy se na rozpadu podílíš. Není on přecijen více na místě princip cti? Tvůj text je manipulace. Zakládá se na tvé víře v tebe... ne na konkrétním textech a obecně dohodnutých měřítcích. Nelze mluvit bez měřítka. Maximálně můžeš měřítko nahradit sebou a tak se jím sám stát... a to právě nikdo nesmí dělat.

K tvému poslednímu odstavečku snad jen, že mám jiný názor. Měřítka jsou opravdu relativní... ale smysl s nimi pracovat má, protože člověk dovede svou tvůrčí subjektivitou dát tomuto neukotvenému tělu směr a tvar. Krása je sice nepodchycený, ale naléhavě existující fenomén... A protože kritika je umění, může i ona být shledána krásnou a tedy funkční. No moc stručný jsem nebyl.
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 11.10.2005 > tichotam> Tome, vykašli se na to - s tímhle zamindrákovaným týpkem nepohneš, tomu nejde o diskuzi, a my, kteří ho už na Totemu máme příležitost roky sledovat, víme. :)
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 11.10.2005 > Já vím, že to myslíš všechno dobře, Tichotame, ale...

Tedy zaprvé - svůj "princip cti" sis vymyslel. Princip cti patřil k časům šlechty a znamenal ponížit své okolí ve svůj prospěch. Takto se získávala a udržovala čest šlechtice. Jednalo se o čest bojovníka. Myslíš tedy spíš něco jako britskou fair-play. Tento princip je zde ovšem dodržen - každý může napsat svůj článek a každý může nahlédnout na zmiňované autory. Pokud nenahlédne, neboť je odradila moje poznámka, tím lépe. Ušetřil čas.

Řeči o rozpadech hodnot se dobře píšou a čtou, nicméně vůbec nic neznamenají a patří už od úsvitu civilizace k nejpovrchnějším moralismům. Je to nářek nad ztraceným rájem, který nikdy neexistoval, a pláč nad Atlantidou.

Nazýváš-li můj text "manipulativním" nic s tím bohužel nenadělám, můžu pouze konstatovat, že je to drzá nepravda.

Nakonec dvě opravdu podstatné věci:

1. Zamýšlet se interpretačně nad poezií je zábava pro idioty, kteří nemají nic lepšího na práci. Pokud autor neinterpretuje sám sebe, již je packalem.

2. Umění není hledáním krásy ani náhodou.



POZNÁMKA EX POST: Ještě k té fair-play. Všimni si prosím, jak křišťálově čistou hru tímto textem hraji - je to nejbritštější fair hra, jakou si lze představit od titulku až po závěr. Nikde žádná manipulace, jen čisté postřehy a názory. .)
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 11.10.2005 > freeworld> Asi bych se upsal k smrti, kdybych se ti snažil něco ještě psát. Zkusím to tentokrát extra stručně.

Když jsi adresný, musíš být konkrétní.

Rozpad kulturních hodnot se dá zcela empiricky pozorovat. Krize kritiky je například současná záležitost. Tvůj "Zlatý věk" byl relativně nedávno.

1. je totální blábol

2. Taková definice by byla skutečně zjednodušující...
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 11.10.2005 > Jen poznámka - nedávno bylo bylo prý empiricky vypozorováno, že homosexuálové mají starší bratry. Empiricky bylo ověřeno, že víno způsobuje infarkty, a že víno chrání před infraktem.

Ukaž mi laserový kulturymetr, pak kulturu a pak budeme měřit její rozpad. Jinak je - s dovolením - blábol to, co říkáš ty.

Ad 1 - nikoliv, to je radikální názor sdílený celou řadou vynikajících umělců.

Ad 2 - nicméně z něj vycházíš a požaduješ dokonce "krásnou kritiku". Což by - prosím pěkně - bylo něco jako lev-teplouš.

Zase musím doplnit sám sebe - tedy je třeba podtrhnout a opakovat: žádné umění zde není od toho, aby bylo vykládáno. K tomu se psaly dříve věštby a ty jsou - chvála bohu - na ústupu. Interpretace poezie má svůj význam pouze jako nejposlednější možnost, jak odlišit génia od schizofrenika. Je to něco jako klystýr - občas je to užitečné, ale nemělo by k tomu docházet.
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 11.10.2005 > freeworld> "Metr" kultury byl tématem skoro všeho co jsem říkal Rýpovi. Najdi si... Obraznost máš, třeba najdeš i laser.

"Pokud autor neinterpretuje sebe, je packalem..." Proč to říkáš? Zní mi to jako banalita.. nevím,kam tím směřuješ.

"Intepretovat poezii je zábava pro idioty"... To jako hlasuješ za vypnutí mozku při čtení poezie? Čtení je interpretace. Každé vnímání je interúretace. I dotek.
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 11.10.2005 > Pozorně jsem si pročetl, co jsi psal Rýpovi. :)

K interpretaci se ovšem vyjádřím, tuhle skvostnou příležitost si nenechám uniknout... :)
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 12.10.2005 >

mám pocit, že tady F.S. jasně naznačil, že to není vědecká práce:-)

 

a mě napadá, že jsem tu už strašně dlouho nečetla něco hodně dobrýho. něco, na jehož vlně (na vlně toho dobrýho) bych se svezla a nemusela přemýšlet, jestli dotyčný oře brambor a řídí kombajn doopravdy anebo to jen tak předstírá. v podstatě mě to jako čtenáře vůbec nezajímá. ale poznat se to dá. je to jako s filmem. taky vím, že Kevin Spacey má ve skutečnosti peněz jako šlupek a je herec, ale když hrál zabijáka ve filmu Sedm, šel mi z toho mráz po zádech. možná hloupej příklad, ale příklad. tady se hodně používají v kritikách slova jako, zasáhlo, sáhla jsem si, rezonuje, obdivuji, že někdo odkáže sebrat takovouhle sbírku... a tak podobně. kdyby se víc přemýšlelo a víc četlo, přišlo by se na to, kde ji autor sebral. když něco napíšu, čtenář by měl vědět starou belu, jestli jsem onoho odpoledne skotačila v polích s hráběmi, nebo jsem se probírala fotografiemi krajiny, kde se suší seno. zdroj uvést můžu, to ano, ale neměl by z básně čouhat jako podolek. a ještě omrněnej.


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 12.10.2005 > dámy a pánové!

blondýna ve chvílích své geniality. prosím potlesk!
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 12.10.2005 > No, já nejsem člověk stavěný na tuto diskuzi. Smetiprach je můj oblíbený nik a ať si každý myslí co chce, velmi mě těší, že je tak úspěšný, že ostatním autorům stojí za to jej rozebírat, některým dokonce posmívat se. Napsaný je to fakt dobře, ale tak nějak mi to nic nedalo, mam spíš pocit, že i popis toho obyčejnýho zahnojenýho traktoru by se v rukou zmiňovaného autora proměnil v brilantní poezii.
<reagovat 
myšák (Občasný) - 13.10.2005 > Text dobrý, nicméně:
Mně se Smetiprášek líbí.
A jako strom poznáš po ovoci, básníka poznáš podle textů - i když třeba váže povřísla - vždyť to je jedno.
Body: 4
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 17.10.2005 > Myslíš, že přídomek "nějaký" je vhodný u osoby dlouhé roky známé nejen tobě, ale i stále širšímu publiku? :)

Možná by bylo vhodnější nahradit nesprávně použité slovo "nějaký" (označující věc či osobu blíže neznámou) standardním slůvkem "pan". :o) Nebo nepsat nic.

Tak či tak by se ale připisoval text člověku, který s jeho autorizací odmítá mít cokoliv společného.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> pročpak se hořčíš, freeworlde - bavíme se snad o tobě? ;o)
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 17.10.2005 > Právě že ne. :o)
I z toho důvodu jsem tě upozornil na nesprávné použití slůvka nějaký.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> ale ono je v tomto významu použito správně a ty to víš ;o)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 12.10.2005 > tak Smetiprach si tu zalaškuje s rurálním kýčem a žere mu to nejen Totem, ale stojí to za příspěvek i Filípkovi :o))
to se mi na tom netu líbí, panečku!
tak pojďme už konečně psát o těch traktorech, ne??? (o:
<reagovat 
 Sklepní galerie (Občasný) - 12.10.2005 > Kelly> neříkej dvakrát... :-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > Sklepní galerie> tak kde to vázne?? ;o)
<reagovat 
 Sklepní galerie (Občasný) - 17.10.2005 > Kelly> nejspíš v tom, že mám totemu a některých lidí tady na delší dobu plné zuby... tak už mě nějak i ta sranda přešla... :-(
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > Sklepní galerie> ale nenecháš se rozhodit nějakým Filipem Sklenářem, žene???? :oO
<reagovat 
 Sklepní galerie (Občasný) - 17.10.2005 > Kelly> cože? proboha s tím to nemá vůbec nic společného... čau
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > Sklepní galerie> aj, ty máš náladu ;o) no tak mi to třeba někdy povíš, kdo je ten darebák... i tak přeju hezké dny
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 18.10.2005 > A pozor - jestliže jsi submisivní sám, nečiň z toho princip ani klad.

Literární kritika může být klidně i likvidační.
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 18.10.2005 > Ty si zkrátka - tichotame - pleteš dvě věci: kritiku s tzv. kritikou vědeckou, čili literárně-vědným zařazením díla.

Tato vědecká kritika zde není od toho, aby "osvětlovala" dílo. Dílo se má "osvětlit" samo. Je od toho, aby to dílo prostě zařadila. Ve většině případů pak, aby právě vědecké společnosti vysvětlila, v čem je hodnota "braku a paskvilu" tak velká, že tento litvědci zatracený brak a paskvil fascinuje publikum.

Což ovšem nemá nic společného s kritikou v jejím ryzím smyslu slova, s kritikou polemickou, která je projevem soupeření různých myšlenkových proudů. Svou roli "kritika" sis vymyslel.

Rád bych ti dal přečíst své oblíbence - Artura Sandauera (polský vrcholný kritik), Marcela Reicha Ranického (největší žíjící německý kritik), oba by se tvým teoriím vysmáli. MRR píše kritiky například takto: "Úvodem chci říct, že tato paní píše knihy o něčem, co mě nezajímá. To by se dalo přežít. Ona však potí cosi, co nezajímá vůbec nikoho."

A pozor - tento odstavec je od MRR velká pocta, protože jej autorka vůbec přinutila reagovat. To, co zde kážeš, je sice pěkné, ale prostě to není pravda, nýbrž poučka z převážně socialistických učebnic.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter