Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 6.5.
Radoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dnes se posmíváme nicku Smetiprach
Autor: freeworld (Občasný) - publikováno 9.10.2005 (11:33:14)


freeworld (Občasný) - 18.10.2005 > Ty si zkrátka - tichotame - pleteš dvě věci: kritiku s tzv. kritikou vědeckou, čili literárně-vědným zařazením díla.

Tato vědecká kritika zde není od toho, aby "osvětlovala" dílo. Dílo se má "osvětlit" samo. Je od toho, aby to dílo prostě zařadila. Ve většině případů pak, aby právě vědecké společnosti vysvětlila, v čem je hodnota "braku a paskvilu" tak velká, že tento litvědci zatracený brak a paskvil fascinuje publikum.

Což ovšem nemá nic společného s kritikou v jejím ryzím smyslu slova, s kritikou polemickou, která je projevem soupeření různých myšlenkových proudů. Svou roli "kritika" sis vymyslel.

Rád bych ti dal přečíst své oblíbence - Artura Sandauera (polský vrcholný kritik), Marcela Reicha Ranického (největší žíjící německý kritik), oba by se tvým teoriím vysmáli. MRR píše kritiky například takto: "Úvodem chci říct, že tato paní píše knihy o něčem, co mě nezajímá. To by se dalo přežít. Ona však potí cosi, co nezajímá vůbec nikoho."

A pozor - tento odstavec je od MRR velká pocta, protože jej autorka vůbec přinutila reagovat. To, co zde kážeš, je sice pěkné, ale prostě to není pravda, nýbrž poučka z převážně socialistických učebnic.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli freeworld
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter