Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Bůh z kolekce duše
Autor: jiri-jirik (Občasný) - publikováno 7.12.2005 (06:29:28)
další>

Fenomén , všude se plete a nelze ho řádně uchopit . Jakoby kolem blikal , tu noha , tu prsník , tu rozšklebená ústa  . Když po něm skočím , vždycky si rozbiju hubu a někdy i něco chytím , ale ne Boha . Je za zdí, po který běhá vokno .

  Dřív se to jevilo jednoduché , On měl na starosti jen placku , na kterej žila nějaká zvířata ,  ptáci a něco ryb . Ale už tenkrát se našli „ divní“ s blbými dotazy , všichni byli včas upáleni . I dnes  existují blázni , který Ho stále chápou jako toho starého plackochuja . Velkej vomyl . Vod tej doby Von vyrost . Teď je velkým organizátorem velkého třesku a ti „divní“ se ptají , že kolik těch třesků spustil ??  Už se neupalujou  , nejsou to žádný volové , sou to vědci .  Naše placka se najednou strašně , strašlivě zmenšila , jsme s celou Zemí menší než zrníčko máku vedle našeho Třeskoboha . Von tak obludně narost , že o nás vůbec nemůže vědět .

  A co je teda za tou zdí ?? Co to za tím běhacím voknem sem tam zahlídnu ?? To nevím , ale myslím si , že i to sem já . Možná jednou skočím a trefím se do toho běhacího vokna  nebo se trefí ten druhej já  -  možná .



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 7.12.2005 >

Von je von, šlechetný, obrovská pozitivní energie, se rozdávající, hravá, ale někdy je jí holt moc,

nebo někdy taky zas málo, tak to občas chodí a škodí .... ale nakonec - kdo je dokonalý?


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.12.2005 > anae> Von musí bejt aj zlej , bo jinak sou dva .
<reagovat 
haka (Občasný) - 7.12.2005 > možná ne
Body: 5
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.12.2005 > haka>  ... a to je ta pravděpodobnější varianta . Díky
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 7.12.2005 >

zajímavě popsané...ostatně jako vždy


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.12.2005 > ALISSIE> Díky 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 7.12.2005 > Fajn
Body: 5
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.12.2005 > šedé> 

Děkuju 

P.S. už sem zjistil že seš chlap


<reagovat 
fanýs (Občasný) - 7.12.2005 >

Ta paralela poznání pomocí okna je krásná. Nikdy nemůžeme vědět všechno a hlavně nebudeme znát souvislosti. Snad jedině až se dostaneme na druhou stranu.

P.S. Ještě štěstí, že se poznání neděje pomocí Windows.


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.12.2005 > fanýs> Jsem rád , že se jim běhací vokno líbí , jen kdyby ta votlučená huba tak nebolela
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 7.12.2005 > jiri-jirik> Třeba se tam dá vléz i jinudy.
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 7.12.2005 > Jsem čekal nějakou návaznost na Bridelovu barokní skladbu... a... i když je tam, je...
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.12.2005 > miroslawek> Jsem kulturní barbar , co to je Bridelova barokní skladba ??
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 8.12.2005 > jiri-jirik> http://eldar.cz/deml/literatura/Bridel.html
<reagovat 
romann (Občasný) - 9.12.2005 > Fanýs - já usedl k počítači ve výzkumáku v 1980 a dosud u nich sedím. O Boha jsem se zajímal současně s tím. U žádného člověka jsem Ho nenašel, takže jsem usoudil, že musím hledat jinde než u lidí. Přímo v Jeho světě. Nejprve jsem se naučil hovořit s Ním, pak mě pozval na exkurzi do svých světů a to dělám každý měsíc. Víra ani různá náboženství mě proto nezajímají.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 9.12.2005 > romann> A o tom to myslím je. Aby člověk mohl pochopit Boha, musí se stát Bohem. :-)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 9.12.2005 > romann> V tom případě si možná rozumíme. Já tomu neříkám Bůh, aby to nevyvolávalo představu náboženství. Hledám cestu k ... řekněme univerzálnu (na názvu nezáleží), kterou podle mého názoru mohu najít jen v sobě.
<reagovat 
romann (Občasný) - 8.12.2005 > to je jako vyprávět o počítači někomu, kdo o něm nikdy neslyšel. Prostě ho k němu posadit aby si vyzkoušel co ta bedna umí. Podobně s Bohem, ale stojí o to někdo vážně? On to totiž není problém a spousta lidí to už udělala se stejnými výsledky, jako s tím PC. A stejně všeobecné povědomí o Něm je takové jaké je... vágní.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 8.12.2005 > romann> K počítači jsem si poprvé sedl v r. 1987 a dosud u jeho následníků sedím. O Boha jsem se začal zajímat o desítky let dříve a našel jich spoustu, až jsem nakonec usoudil, že Boha vlastně nepotřebuji. Samozřejmě mi odpovíte, že ten Vás je ten jediný pravý, ale já nemám rád, když mi někdo něco nabízí. Rád si hledám sám a již ne Boha, (jehož jménem mi někdo bude vládnout), ale cestu.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 11.12.2005 > romann> Proč si myslíš , že povědomí o Bohu je vágní ?? Možná je prostě jen jiné než tvoje .
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 8.12.2005 > Plackochuj? to je tedy originálek
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 11.12.2005 > Lamarski> Miluju originálky 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 8.12.2005 >

http://www.ceskaliteratura.cz/studie/bridel.htm

 

a mimochodem, www.google.com ti často ušetří zbytečné otázky... pokud nejsi líný


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 11.12.2005 > miroslawek> Bohužel sem línej , ale díky .
<reagovat 
romann (Občasný) - 12.12.2005 > Sibyla - souhlas.
Jiříku - nemám názor na Boha, ten je zakázán Desaterem. Já Ho viděl, navštívil mockrát Jeho svět. Mám zkušenost, těžko sdělitelnou tomu kdo Tam nebyl.
Fanýsi - jen do toho, nebát se Ho. On tě neukousne :-)
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 12.12.2005 > romann> Určitě je krásné vědět , kde jsi byl . Já nevím , kde jsem byl .
<reagovat 
romann (Občasný) - 12.12.2005 > mou 12ti letou zkušeností i kamarádů je, že není problém mluvit s Bohem, ani navštívit Jeho Hyperprostor. Jen chtít. Např. Miloš to popsal v mystika.mysteria.cz/milos.htm Pokud nevíš, kde jsi byl, zeptej se svého Nadjá, rádo ti poradí.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 12.12.2005 > romann> Dvanáct let a kamarádi - ono jest kritériem pravdy ?? Já se nemusím ptát ničeho , mohu ono místo nazvat jakkoli , ale jak to udělám , stanu se lhářem .
<reagovat 
romann (Občasný) - 12.12.2005 > ano, zkušenosti. Místo můžete nazvat jak chcete, stejně jste si ho už nazval. Prostě neberte název jako něco dokonalého, opravdu nejsme dokonalí. Termíny ale potřebujeme, i když jsou omezené.Jsme žáci ve škole Života. Můžeme i dělat chyby, ty se napraví :-)
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 9.12.2005 > Velice netradičně napsáno. Ale cesta k Bohu je přímočará, kdo hledá najde, kdo se ptá, odpovědi přijdou. Nechápu, proč si to lidi šíleně komplikují. Jediný kdo se vzdaluje Bohu, jsou lidi sami. Bůh lidi opustit ani nemůže. Je naší součástí. :-)
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 11.12.2005 > sibyla> Má krásná věštkyně , netradičnost je má silná stránka . Rovné cesty nemám rád , je na nich nuda .
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 13.12.2005 > jiri-jirik> :-) To jsem poznala. No někdy je dobré mít rovnou cestu, jindy je dobré zažít překvapení a zázraky. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 3 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 (21) 22 23 24 25 26 27 28 28 29 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 48 49 50 51 52 53 54 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter