Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Chata z kolekce duše
Autor: jiri-jirik (Občasný) - publikováno 6.1.2006 (17:32:30)
další>

Otevřu voko, je světlo. Vstanu z matrace a vystrčím hlavu z vokna.  Chvíli vrčím a pak si zařvu , jak lev, tož, aby v lese znali, že sem tu. Před chatou hupsnu do sněhu, dvě votočky a klušu k peci se vydrhnout. Na chatě sem žravej, k snídani zblafnu kcal na celej tejden.          

Zacvaknu botky k běžkám, jeden vodraz druhej, jede to, napastoval sem dobře. Zasněžená hora, ani stopa, připadám si jak sibiřskej vlk. Šlapat stopu v půlmetrovym sněhu je makačka. Celej spocenej, funím jak sentinel, sem šťastnej. Stoupám bukovým lesem směrem k loukám. Větvička jmelí a pocit síly druidů, v zimě les září světlem. Kraj louky, skoro nedejchám, čtyři  jeleni. Cejtí mě, vyrazili a já za nima. Ani kilák a ležím hubou ve sněhu, už vím, nejsem vlk. Směju se jak idiot.  Sem ČLOVĚK, sakra, ale trvalo mi to dlouho, než sem pochopil. „Seš rychlej, ale blbej jelene“  pomáhám vstát svýmu egu. Sjíždím z hřebenu k chatě, zejtra tady ve vymrzlé stopě, poletím jak drak.

K vobědu vařím makaróny a na páře zeleninu, k tomu smetanovou vomáčku s houbama. Mňam.  

Stěhuju se před krb, čert sem dobrej, hnedle hoří voheň. Čumím do plamenů a vidím svý předky, dokázali uštvat jelena. Voheň roste doprava i doleva a uprostřed totem. Já sem voheň a kroužím jak tanec vokolo stromu a jelen krouží vokolo stromu a vlk a voheň a já. Živíme strom, sebe i tanec. Ňák sem zadřímal, du si stvořit kafe. Beru si knížku, Soumrak otců, dobrá kniha , pomáhá chápat. Po každej  kapitole du přiložit do pece aj do krbu. Večer eště sežeru čokoládu a tři banány. Další dvě kapitoly a zaslechnu volání svý matrace …  votevřu voko a je světlo.



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář skorpik - 6.1.2006 > teším sa na pokračovanie a teším sa aj, až jedného dňa uštveme jeleňa :o) to teda bude :o)
<reagovat 
c212h (Občasný) - 6.1.2006 >  tohle moc dobře znám, jen stoupám lesem smrkovým,  můj jazyk je malinko spisovnější a na tom místě čtu knížky staré i víc než sto let...paráda. Pobavil, přenesl o 220 kilometů dál.
Body: 5
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.1.2006 > c212h> Sem rád, že se ti to líbí ...
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 7.1.2006 > Jj, sem tam mi to připomíná zážitky z letošních zimních prázdnin... Dobře napsané...
Body: 5
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.1.2006 > Lenki> Díky
<reagovat 
kidal (Občasný) - 6.1.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.1.2006 > kidal> Jéé, to je pěkný, já už zapoměl jak to déčko vypadá
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 6.1.2006 > Na jelena musí kolektivně.  I vlci to tak dělají.   Jenže já kolektiv nerad.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.1.2006 > fanýs> No jo, s nima smečku asi nezaložim ...
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 7.1.2006 > jiri-jirik> Se mnou těžko, já zvířátka zabíjím jen v sebeobraně.
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 8.1.2006 > Mně se líbí jazyk, protože mě bavil. Asi jsem opět vedle, že je sedm ráno asi nebude ta správná výmluva, že?:-)) Dobře, objasníš mi tedy myšlenku? Lov jelena,honba za něčím těžko dosažitelným? Já vim, že se te´d směješ, ale já se snažím!
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 8.1.2006 > Rony Rubinek> To není lov, to je pokus o stotožnění se ...  ulovit, stotožnit se, sakra v principu to může bejt jedno a těžko dosažitelný je voboje. Takže jó, můžeš mít pravdu. Ta osobní rovina, osobní mystika je v tom, že se to fakt stalo.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 8.1.2006 > jiri-jirik> Aha, já hledalana netu pojem jelen v mystice:-)))Vyšlo mi, že je to symbol nějakýho kruhu, vlk mi vyšel že je totožný s ďáblem, mozek se mi vařil, jak jsem se to snažila sesumírovat:-))Takhle to chápu už líp.
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 9.1.2006 > Já nemám slov. Takové skvostíky, prosím, dávej do prózy. Sím, sím.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 9.1.2006 > Lamarski> 

Když mě to na prózu přijde krátký a hlavně ono to bude mít eště jedno pokračování a to už opravdu bude mystické. Jen kdy to napíšu, to fakt nevím.

Díky za skvostíky, příjemě hřejí.


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 10.1.2006 > jiri-jirik> Já se obávám, že trpíš přílišnou skromností;) Dobrá, pokusím se vyvrátit tvůj argument o délce (ne vždy na délce záleží:)))) viz http://www.totem.cz/enda1.php?a=122606 nebo http://www.totem.cz/enda1.php?a=121771&up=azDVfjvpujL8g11708
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 12.1.2006 > Lamarski> Resa je dobrá.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 12.1.2006 > jiri-jirik> Nezpochybňuji její kvality, její příběh na pokračování se mi líbil, jen jsem hledala podobně dlouhou prózu, když ses na to vymlouval;)
<reagovat 
skorpik (Občasný) - 22.3.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
HighlySensitiveWolf (Občasný) - 11.6.2009 > mne napadol http://www.youtube.com/watch?v=-c4SSJnvCZE ... teda od toho slova sentinel :D
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 3 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 (25) 26 27 28 28 29 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 48 49 50 51 52 53 54 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter