Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Sen šestý z kolekce Sny
Autor: the_dark_side_of_me (Občasný) - publikováno 16.4.2006 (12:10:09)

Na moji hlavu letí další rána a já nejsem schopná se jí vyhnout. Dopadne na mě a já spadnu na zem. Už nemám sílu vstát a bránit se. Stojí nade mnou jako polobůh pomsty. V očích má zuřivost hraničící s vražedným šílenstvím. Poprvé v životě mám skutečně strach. Nadávky už ani neslyším. Ještě že není tak opilý, aby do mě kopal. To už bych opravdu nemusela přežít. Odchází do kuchyně a slyším, jak rozbíjí nádobí. Odplazím se do koupelny a za pomoci umyvadla se vyškrábu na nohy. Z roztrženého rtu mi kape krev na zem. Opatrně si omývám obličej a snažím se potlačit bolestné vzlyky. Ještě že do mě nekopal. Ale můžu si za to sama. Dva roky už žiju s tímhle surovcem. Nebyl vždycky takový. Jako každý vztah i tenhle začal krásně. Ale postupem času se to horšilo a poslední tři měsíce už žijeme v ustavičných hádkách a rvačkách. Rvačkách, ve kterých pravidelně prohrávám. Proti němu nemám nejmenší šanci. Ale už jsem rozhodnutá. Uteču a už se nevrátím. Bude zuřit, ale bude si muset najít jinou oběť. Ano, protože to přesně jsem já. Oběť. Bude zuřit tak, že z mého bytu nezbyde vůbec nic, až tady skončí. Pak snad odejde. Ale já se sem stejně už nevrátím. Zítra přes právníka tenhle byt prodám a pak už za mnou nezůstane vůbec nic.

Když se vrátím do obýváku, už spí. V náhlém záchvatu beru do ruky nůž a přitlačím mu ho na hrdlo, až se objeví rudá linka. Zadusím výkřik a nůž mi upadne na zem. Tohle ne. Je to sice svině, ale ze mě svini neudělá. Začnu se třást a jediné, co si přeju je, aby tohle už skončilo. Usínám na gauči a spím přerušovaným spánkem, plným nočních můr. Zítra naštěstí vstává brzo do práce na šestnáctku a jenom doufám, že bude mít tak naspěch, že na mě úplně zapomene. Už několikrát přišel do práce pozdě a má poslední šanci. Takže doufám, že bude mít opravdu hodně naspěch.

Když se ráno probudím, už je pryč. Uvařím si kafe a přemýšlím, co budu dál dělat. U kamarádek se nemůžu ukrývat dlouho, všechny zná a našel by mě. Jediná cesta mi zbývá – utéct pryč z města. Ale nemůžu odejít hned, musím toho ještě hodně vyřídit.

Ani si nebudu nic balit. Vezmu si jen nejdůležitější věci – toaletní potřeby a pár hadříků na převlečení. Budu muset žít skromně, aspoň zatím, ale nechci si nic odnášet, nic, co by mi připomínalo tuhle minulost. Míchám zamyšleně lžičkou.

Když si prohlížím následky včerejšího výprasku, docela mě překvapí, že modřiny nejsou skoro vidět. Jenom roztržený ret hyzdí můj obličej. Make-up to celkem spravil, nicméně pořád je to vidět. Teď už s tím víc nenadělám. Odcházím z bytu a naposledy se po něm rozhlédnu. Je to zvláštní, ale nic necítím, ani smutek, ani radost, ani nenávist. Vůbec nic. Že by ze mě všechny emoce vyprchaly? Snad ne. Nemůže to být tak kruté.

Ranní život města na mě dýchá svoji podzimní náladu. Lidé spěchají do práce, děti do škol. Jenom já nespěchám nikam. Potuluji se a snažím se přemýšlet. Ale myšlenky se rozbíhají a zase sbíhají, aniž by dávaly jakýkoliv smysl. Najednou se ocitám před jeho pracovištěm. Ani nevím, jak jsem se sem dostala. Vrátný, můj známý na mě mává a přiběhne ke mně. Ptá se, jestli jsem v pořádku, protože vidí, že jsem duchem úplně mimo. Říká, že ho zavolá a než mu stačím vysvětlit, že jsem za ním nepřišla, mizí v budově. Tak se radši taky ztrácím. Nepotřebuju, aby mě viděl. Ale aspoň jsem začala myslet. Vidění mám ostré a v hlavě se mi začíná rodit plán. Musím tu zůstat ještě tři dny než budu úplně svobodná. Pak zmizím a nechám to všechno vyšumět do prázdna. Potichu a sama pro sebe se usmívám. Lidé kolem se na mě taky usmívají.



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 17.4.2006 > taková hoodně průměrná povídka, jakých už tady bylo...
Body: 3
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 18.4.2006 > sakra, koukam, že mam zase blbě pořadí příspěvků...))):
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 19.4.2006 > Neměl být tento sen tedy šestý jako pátý a ten pátý jako šestý? To by dávalo více smysl, tedy časově.
Body: 5
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 22.4.2006 > sibyla> ne, neměl - akorát jsem blbě zařadil příspěvky na publikování, takže šestý (tenhle) vyšel dřív než pátý... already fixed(:

<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 25.4.2006 > the_dark_side_of_me> Aha, no neva. :-)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.5.2006 > slabé, slabé, velmi slabé

především je to šíleně tuctové - pouze popis a nic jiného, snaha o vcítění se do postavy, resp. o uvěřitelnost - jenže na tom příběh neutáhneš, těžko ulovíš čtenáře jen na tabuizované téma, které ovšem v dnešní době ostatně už ani není příliš tabuizované

když už tady někdo nedávno zmínil Berkovou... když psát o tomhle, tak třeba jako ona, dát tomu literární drajv
Body: 2
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 14.5.2006 > Václav Mráz> doufám, že sis přečetl celou kolekci, jinak neberu(:

kdo je berková? vživotě jsem o ní neslyšel.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 14.5.2006 > the_dark_side_of_me> to chápu, ale ty zase pochop, že po takovéto čtenářské zkušenosi už nemám mnoho důvodů chtít číst celou kolekci :-) Ještě jsem pro jistotu mrknul na první díl, ale byl tak nezáživný, že jsem se k dalším už nedostal

jistě - ono se třeba může ukázat, že v kontextu celku mají ty jednotlivé texty své opodstatnění právě tak, jak jsou napsány... ale málokdo to z toho kontextu celku nakonec bude moct posoudit, opět právě díky tomu, jak jsou jednotlivé dílky napsány ;-)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 14.5.2006 > the_dark_side_of_me> ad Berková - stačí použít google

ukázka třeba zde:

http://www.ipetrov.cz/soubor.py/F00000000000000286/V%20boudě.pdf
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 14.5.2006 > Václav Mráz> dobrá...
chápu hodnocení, prostě se nelíbí můj styl, takže dík(:
ale určitě sis všiml, že některé lidi to oslovilo - aneb jak se říká, kdo hledá, najde.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 14.5.2006 > the_dark_side_of_me> jasně, ale je rozdíl, když najdeš pětikačku a když stovku :-)
<reagovat 
Věza (Občasný) - 19.5.2009 > Napínavé, dramatické. Úplně mě to pohltilo...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 (6)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter